Buurman klaagt over de afrastering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

Buurman klaagt over de afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:37

Ik zal even kort vertellen wat er gaande is;

Ik heb zelf 6 pony's en een stuk land waar ze vooral in de zomer dag en nacht op staan.
Aan het land grenst het huis en de tuin van de buurman.
Wij wonen nu al ruim 16 jaar in dit huis en heb er al ruim 15 jaar paarden staan.
Er stond in het begin een hele houten hek, maar aangezien deze er al een tijd stond en
niet helemaal 'paard' dicht meer was hebben we een ander hek geplaats.
Het hek bestond uit houten palen met daarop twee planken boven en onder, en daar tussen gaas.
Na dat het hek er een jaar of 10 heeft gestaan moesten we het vervangen
(de houten palen die in de grond stonden waren verrot en de paarden scheurde tegen het gaas,
hierdoor kreeg de buurman last van paardenharen in zijn tuin.
Hier in de plaats hebben wij het huidige hek neer gezet.
Dit bestaat uit ijzeren palen met daar tussen 6 schrikdraden.
Dit was in het begin al een ramp omdat wij van de gemeente geen hek neer mochten zetten dat hoger
was dan een meter!!! Uiteindelijk na veel gesprekken mochten we een hek van 1,20 a 1,50 meter.
Nu staat deze er met een lichte schok er op en nu loopt de buurman te zeuren dat dit hek gevaarlijk is,
en dat het hek niet paard dicht is.
Wij zouden volgens hem 220 op de schrikdraden zetten en daardoor heeft hij ernstige brandwonden op gelopen.
Ook zou hij zich open hebben gehaald aan de palen.

Afbeelding
Achter de paarden zie je het ken en het huis van de buurman.
Afbeelding
Dit is het hek nu, op de boven kant van de palen zitten rode doppen zodat ze niet scherp zijn,
of gaan fluiten door de wind.

Nou is mijn vraag vinden jullie van dit hek, en wat is volgens jullie een deugelijk paarden hek?

miesjan

Re: Buurman klaagt over de afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:41

Volgens mij is het hek prima, maar er zijn altijd mensen die iets te zeuren moeten hebben wat je ook doet.

stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:43

Volgens mij is die buurman niet helemaal wijs ,ja gaat toch geen 220 volt op een hek zetten waar je eigen paarden achter staan ,weet die wel waar die het over heeft ?????

Laat die maar eens bewijzen dat die ``wonden`` daar van zijn ,wat een zeur ,volgens mij wil die gewoon die paardjes van jouw niet meer daar .En het zijn ronde palen ,hoe kan hij zich daar nu aan open halen ???
En niet paard dicht ?? die van mij heeft ooit in het verleden een kleine shok gehad van schrikdraad en sindsdien blijft ze er ver vandaan ook al staat er geen stroom op .Die paarden blijven daar wel vandaan hoor .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:46

Ik ben het met stermerrie eens. En wat moet hij anders zo dicht bij het hek doen als het volgens hem gevaarlijk is.

Mss zou je er een paar bordjes op kunnen hangen met pas op stroomdraad, dan is dat ook gelijk voor iedereen duidelijk. (weet namelijk niet of het hek ook aan de straat zo is?)

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:47

Het is zeker wel 'paard dicht'. Paarden hebben het snel genoeg door als er stroom op staat. Ze zullen het wel om de zoveel tijd even uitproberen, zorg dus dat de stroom erop blijft. Ik vind dat je buurman nogal overdrijft, het kan heus niet dat hij daar wonden van krijgt. Ik heb ook wel eens perongeluk een schokje gekregen, je schrikt ervan, maar je krijgt echt geen brandwonden! En je open halen aan die palen, dan moet hij wel dichtbij zijn geweest, hoe wil hij dat voor elkaar krijgen? Ik geloof je buurman niet zo, maar er zijn helaas mensen die altijd wat te zeuren hebben.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:49

Schitterend hek! ziet er toch netjes uit. Maar wat ik me wel afvraag had het niet verder van het huis af gemoeten, dan kan de buurman aan zijn kant zelf voor een hek zorgen. Knipoog

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:50

capopjekop schreef:
Ik ben het met stermerrie eens. En wat moet hij anders zo dicht bij het hek doen als het volgens hem gevaarlijk is.

Mss zou je er een paar bordjes op kunnen hangen met pas op stroomdraad, dan is dat ook gelijk voor iedereen duidelijk. (weet namelijk niet of het hek ook aan de straat zo is?)

De bordjes hangen er en het is langs zijn huis, niet langs de openbare weg.
Daarbij komt dat het hek op onze grond staat en niet op de erf afscheiding.
Maar hij vind dat er een ander hek moet komen.
Een deugelijk paarden hek!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:04

Stel hem voor om het nieuwe houten hek mee te financieren, dan zal het snel afgelopen zijn met het gezeur Clown
Nee grapje, moet je niet doen want dan heb je geheid ruzie Haha!
Ik denk dat het hem meer om de bederving van het woongenot gaat omdat een houten omheining attractiever is dan een metalen. Hebben jullie nog ruimte om bijv. net aan de buitenkant struikjes of een heg te planten, zodat het hek niet zo zichtbaar is? Misschien dat je daar eens over kunt overleggen, of dat een idee is? Zo te zien staat je hek echt op de grens, maar misschien dat de buurman accoord is om het op zijn stuk te doen (waarbij je dan allebei een deel betaald)?
Gaat het daar niet om en blijft hij over de gevaren zeuren... een ezel stoot zich toch geen twee keer aan dezelfde steen? Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:08

Hmmz, stel dat die man regelmatig kinderen/kleinkinderen op bezoek heeft die in de tuin spelen, dan kan ik me er wel wat bij voorztellen hoor!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:09

Haha! gewoon zeggen als jij het bekostigd en neer zet prima

zo niet niet zeuren een gewaarschuwd mens teld voor 2

Urielle is me voor Haha!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:31

Urielle schreef:
Stel hem voor om het nieuwe houten hek mee te financieren, dan zal het snel afgelopen zijn met het gezeur Clown
Nee grapje, moet je niet doen want dan heb je geheid ruzie Haha!
Ik denk dat het hem meer om de bederving van het woongenot gaat omdat een houten omheining attractiever is dan een metalen. Hebben jullie nog ruimte om bijv. net aan de buitenkant struikjes of een heg te planten, zodat het hek niet zo zichtbaar is? Misschien dat je daar eens over kunt overleggen, of dat een idee is? Zo te zien staat je hek echt op de grens, maar misschien dat de buurman accoord is om het op zijn stuk te doen (waarbij je dan allebei een deel betaald)?
Gaat het daar niet om en blijft hij over de gevaren zeuren... een ezel stoot zich toch geen twee keer aan dezelfde steen? Clown

We hadden voorgesteld om samen een nieuw hek neer te zetten, dus de kosten delen, maar dit wil hij niet.
We hebben geen ruimte om struiken ofzo neer te zetten omdat dat niet binnen 2 meter van de erafscheiding mag staan. Ook wil hij dit zelf niet omdat hij dan niet genoeg zonlicht krijgt voor zijn kruidentuin. Het hek staat 10 cm uit de erfafscheiding.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:33

odetteke schreef:
Hmmz, stel dat die man regelmatig kinderen/kleinkinderen op bezoek heeft die in de tuin spelen, dan kan ik me er wel wat bij voorztellen hoor!

Hij heeft geen grasveld daar, alleen maar dure bloemen. Maar ook al zou dat zo zijn staat het hek 10 cm op onze eigen grond, dus zou hij eventueel nog een ander laag hekje kunnen plaatsen als hij het gevaarlijk vind....

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:38

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk, hij heeft dus gewoon nog de ruimte om zelf wat neer te zetten als hij zich stoort aan het paardenhek. Kan hij het net zo hoog maken als hij wil en ook met de ruimte ertussen wat hij wil.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:43

mensen moeten altijd wat te zeuren hebben, ziet er netjes uit en zolang er geen paard ontsnapt is door zijn tuin kan hij niet zeggen dat niet geschikt is voor paarden. Ik zou aan zijn kant van tuin een bordje hangen met let op stroomdraad, en verdre moet hij het zich zelf maar oplossen. Je hebt aan jouw kant van grond gedaan, is veilig en ziet er netje suit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:47

Idd.
Stoort hij zich er aan of zou hij kleine kinderen hebben (die ook maar 1x aankomen) plaatst hij er zelf maar wat voor.

Het ziet er netjes verzorgt uit, dus hij moet niet zeuren.

Overigens, ff offtopic, hoe hebben jullie die draad erdoor?
Gaat de stroom er niet af zonder isolatoren?

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:59

runningkawa schreef:
Idd.
Stoort hij zich er aan of zou hij kleine kinderen hebben (die ook maar 1x aankomen) plaatst hij er zelf maar wat voor.

Het ziet er netjes verzorgt uit, dus hij moet niet zeuren.

Overigens, ff offtopic, hoe hebben jullie die draad erdoor?

Er zitten in de palen gaten geboord met daar in een lang stuk benzine leiding (doorzichtig rubber) en daar door de schrikdraden.
Dus zo blijft de schrik er op zonder dat het de palen raakt. Ja ja er is over na gedacht Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:01

zo wat slim Ja
Maar het ziet er erg netjes uit Ja

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:07

odetteke schreef:

Dan zet hij er zelf toch een hek neer?? Oké, ik vind de paarden wel erg dicht op z'n huis lopen, maar ze lopen wel op jullie grond!! dan moet hij maar een stukje van jullie kopen(bv een meter).
De paarden staan dan verder van zijn huis af en jullie kunnen van dat geld een houten hek neerzetten. Persoonlijk vind ik het te gek dat je buurman bepaalt wat voor hek jij er hebt. BTW hoe vaak zijn je paarden al uitgebroken??

Trouwens hoe kun je er stroom op hebben staan zonder isolatoren???

Wees blij als het alleen maar zeuren is. Onze Buurman (nog niet eens de directe) heeft de paarden op lopen te jagen en laten schrikken. Hierdoor is mijn paard met steigeren achterover gevallen. Ze is een jaar uit de roulatie geweest en ik €2000,- armer (da kosten!!!). Ik start haar dit zomer sinds 1.5 jaar pas weer!!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:10

het hek ziet er prima uit hoor !!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:15

@Utrolig Haha!

luna1986 schreef:

Er zitten in de palen gaten geboord met daar in een lang stuk benzine leiding (doorzichtig rubber) en daar door de schrikdraden.
Dus zo blijft de schrik er op zonder dat het de palen raakt. Ja ja er is over na gedacht Tong uitsteken

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:18

Utrolig schreef:
odetteke schreef:

Dan zet hij er zelf toch een hek neer?? Oké, ik vind de paarden wel erg dicht op z'n huis lopen, maar ze lopen wel op jullie grond!! dan moet hij maar een stukje van jullie kopen(bv een meter).
De paarden staan dan verder van zijn huis af en jullie kunnen van dat geld een houten hek neerzetten. Persoonlijk vind ik het te gek dat je buurman bepaalt wat voor hek jij er hebt. BTW hoe vaak zijn je paarden al uitgebroken??

Trouwens hoe kun je er stroom op hebben staan zonder isolatoren???

Wees blij als het alleen maar zeuren is. Onze Buurman (nog niet eens de directe) heeft de paarden op lopen te jagen en laten schrikken. Hierdoor is mijn paard met steigeren achterover gevallen. Ze is een jaar uit de roulatie geweest en ik €2000,- armer (da kosten!!!). Ik start haar dit zomer sinds 1.5 jaar pas weer!!

Er hebben bij de vorige eigenaar van ons huis altijd schapen om het land gelopen, en dat was geen probleem!
Hij heeft zelf ook gezegt dat hij geen cent aan het hek mee wil betalen!
Me paarden zijn nog geen 1 x uitgebroken, alleen met het houten hek was de geit (die we nu niet meer hebben) onder de planken door gekropen en die liep toen wel in zijn tuin!

Over de isolatoren heb ik net uitgelegd Knipoog

Hij jaagt de paarden wel op, en lokt ze dan met brood richting het hek. Ze kijken er niet naar om maar is wel erg vervelend. Maar dit terzijde Bloos

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:22

Het is ook niet helemaal mijn smaak. Ik zou er in ieder geval mijn paarden niet achter zetten.
In het eerste geval moet je zeer zeker bij de gemeente of de bouwdienst navragen met hoeveel afstand je uit de scheiding moet blijven voor het plaatsen van een afrastering van welke aard dan ook, en zeer zeker vermelden dat het om schrikdraad gaat.
Ten tweede houd die buurman te vriend je paarden lopen er en wij hebben het ook gehad met een buurman die boos wilde doen die smeet kort gemaaid gras in de weide met gevolg alle paarden met koliek.

Het plaatsen van ijzeren palen voor een hekwerk lijkt me nou niet echt een geweldig idee, maar goed jullie keuze.
Ik weet wel en ik ben echt geen zeurkous dat ik hierover ook bij je aan de deur zou gaan zeuren. Okee het ziet er netjes uit, dat wel maar mooi is het niet. Natuurlijk betaald hij neit mee aan een afrastering met het zijn jouw paarden.
Probeer er dus samen uit te komen maar ga eerst je rechten navragen. Hier zijn ze heel streng erop, 30 cm uit de rand.
Mijn buurman heeft ook stroom om zijn tuin en mijn dochter is er al meermalen met spelen tegenaan gevallen en een drie jarige leg je dat echt niet uit. Op laste van de gemeente m oet het bij hem nu ook gewoon weg.

Wie weet is die man geen dierenliefhebber of kan hij niet tegen het getik van het stroomdraad je weet het niet.
Natuurlijk is het vervelend en denk je wat een zeikvent, wij hebben ook zon stomme buurvrouw maar goed bewaar je fatsoen en houd ze te vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:25

Getik van de draad?
Dat hoor je toch helemaal niet
En als de buurman het leijk vind, plaatst hij er zelf toch wat voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:30

Tja, zijn schade moet hij toch ook kunnen bewijzen, maar persoonlijk zou ik mijn paarden niet achter zulk een afrastering willen hebben. Die draden zijn loeischerp als ze daar door heen komen en trekken ze ook niet zomaar stuk.

Ik zou een houten hek van een meter zetten en daarop nog een verlenging met een lint dat onder stroom staat maar die paaltjes naar binnen (de wei) gericht houden zodat je ze niet kunt beetpakken. Niemand kan dan stroom vatten. Aan de binnenkant van de houten omheining kan je ook nog een lint zetten. De paarden komen dan ook niet tot dicht bij de omheining, ook dan kunnen ze lekker niet aan je paard zitten, iets wat ik niet graag zou hebben. Aai, weg poes idee van een vervelende buurman. Aan de buitenkant ziet het er netter en steviger uit.

Verder heb je een vervelende buurman. Buren kunnen heerlijk zeiken. Zorg dat je aan jouw kant het netjes hebt, eventueel vraag je de politie even te komen en hun commentaar te geven op wat je eventueel anders zou moeten gaan doen en verder gewoon verder met je leven gaan. Wij hebben ook vreselijke buren, die zijn nu klaar met zeiken omdat alles bij ons klopt en wij op goede voet met de politie staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:31

Persoonlijk zou ik ze er ook niet achter zetten.
Maar daar gaat het topic niet om Lachen