hebben meer mensen een containerstal met uitloop naar padock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annazemmy

hebben meer mensen een containerstal met uitloop naar padock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:15

hallo ik wil deze zomer voor mijn fjordje een containerstal neer gaan zetten met een uitloop naar een padock (met zand) hebben meer mensen dit ? en wat vinden jullie ervan?
ik neem dan trouwens een shetje erbij voor de gezelschap dus dan wordt het waarschijnlijk zown dubbele stal..

Anoniem

Re: hebben meer mensen een containerstal met uitloop naar pa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:17

Dat hebben wij, is erg prettig zo hoor!
Grappig om te zien dat de paarden bijna niet binnenstaan.

annazemmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:22

haha ja dat lijkt mij ook wel maar goed als ze wel willen is er dan natuurlijk wel de mogelijkheid..
en hebben jullie een electrische drinkbak erin? zoja hoe is dat met bevriezen? en hebben jullie de container nieuw gekocht of 2dehands??
groetjes anna

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:27

Giorgy en Sjimmie staan ook in containerstallen. Daarachter wel met hout gebouwd waar het hooi ligt. In de ene stal hebben we ook rubberen matten.
We hebben een grote badkuip staan voor het water wat we vanuit de sloot pompen. Als het vriest zetten we die in de stal en gooien we d'r wat hooi bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:31

Nieuw gekocht, gewoon emmers water en ruiven gemaakt.
We hebben wel een dak erop wat schui afloopt zodat er minder condens is+ rubberen matten op de grond.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:12

mijn paarden staan ook in een container ( nu allleen even niet ) ik kreeg ze vorig jaar, en toen stonden ze dus tot 22 november in de wei met de container open.. ze stonden altijd buiten trouwens.. maar in november ging het zo erg regenen dat het een grote blubberboel werd, en hebben we de paarden ergens anders neergezet. Als het land weer hard genoeg is, komt er een paddock... Haha! Ja

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:21

mijn fjord staat samen met een haf en een shet in de winter ook in een containerstal.
ik heb in de lange zijde twee openingen geslepen en daar een houten kozijn in gezet.
de paarden kunnen dus zelf naar binnen en naar buiten en er kan er nooit een klem komen te zitten.
de stal staat in een paddock van 15x15 en voor de container is een stuk bestraat van 40m2.
ik geef water in specie kuipen en als het vriest gooi ik daar een bal in.
hooi geef ik in een palletbak die normaal gebruikt wordt in de fruitteeld (dat scheeld je een heleboel hooi)
in de zomer staat mijn paard 24/7 op de wei

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:40

die van ons staan ook in een container wel 1 met een dak er op en een uitloop op beton... nu nog met modderlandje er naast maar dat word een paddock.. Snachts staan ze binnen maar overdag buiten met de deuren open zodat ze het zelf kunnen bepalen...
water zit bij ons gewoon in van die cement bakken spaceykuipen..is goed te doen
Onze stal:
Afbeelding

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:52

Afbeelding
Dit is onze stal. Rechts de rubberen matten, daarachter de zadelkamer. Links een afdakje en daarachter een ruimte voor het mest en het hooi.

Afbeelding

Afbeelding
Als het hek openstaat kunnen ze zelf weten of ze naar buiten of binnen gaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:42

Hebben jullie van die 20-foot containers staan? (6 meter lang)

Ik wil namelijk weten, aangezien ik een 20-foot container kan kopen en voor een grotere geen plaats heb, of het groot genoeg is als schuilstal voor 2 grote paarden en evt. een klein ponietje erbij.

(iemand schreef over 2 deuren in de lange zijde slijpen, zodat er geen paard vast komt te zitten. Super idee!!!!)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:31

Wij hebben zelf een mobiele stal laten bouwen. Hij is heel goed geïsoleerd (dus geen condens en bevroren water) en je kunt hem eenvoudig verplaatsen. De wielen en de dissel kunnen eraf en het luifeltje aan de voorkant kan omhoog. Wij hebben hem in een paddockje naast de bak staan. We zetten het hek van de bak open, zodat de paarden lekker de ruimte hebben. 's Zomers zetten we hem in het land, zodat de paarden voor de zon kunnen schuilen. Hij is ook nog eens onderhoudsvrij, dus het wordt niet zo'n roestbak.

Afbeelding
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:14

Luxe!
Voor mij veels te duur. Ben hard op zoek naar een simpele container.

Niemand die ervaring heeft, of zo'n ding groot genoeg is als schuilstal voor 2 paarden?

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:30

Bij ons op stal hebben we ook een container die uitloopt in een paddock alleen wordt die niet meer gebruikt i.v.m ouddom!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:19

Kapot? Valt dat niet meer te repareren?

Ze zijn verschrikkelijk duur, zou zonde zijn als ie gewoon niet meer te gebruiken is!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:24

ik heb ook een container en dan in 2 stukken verdeelt en 2 mooie stalletjes.
geen uitloop naar paddock.
maar denk dat als je dat heb en ze lopen steeds in een uit dat je stro of zaagsel heel senl in je bak komt in plaats van in de stal en de stal een zooitje modder erin als het flink geregend heeft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:39

Hoe groot is jouw container en wat voor paardjes heb je er in staan?

Als het een loopstal is, zou ik er geen stro of iets dergelijks ingooien, maar gewoon rubberen matten.
Lopen ze niets in de paddock en is makkelijk schoon te maken.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:02

ja oke maar ze moeten wel een beetje zacht kunnen liggen toch. en kunnen plassen zonder dat ze er zelf in staan te soppen.
ik heb er een haflinger in staan en een mini appo maar daar kunnen er wel 3 van in in 1 stal.
ik denk dat mijn container ong 6 meter is lengte de breedte ong 3 ofzo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:14

Mijn ervaring is dat paarden graag op de rubber matten liggen.

En het zal schoon gehouden moeten worden, maar of je nou de plas wegveegt of de stal uitmest, dat maakt niet veel uit.

Hm, jouwpaardjes zijn een stuk kleiner dan die van mij. Nu weet ik eigenlijk nog niet of het zou passen, een container als schuilstal.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:15

mijn haf is best een joekel hoor.
maar past eerlijk gezegt ook maar net aan in die stal wat voor een heb jij dan???
toch geen belg he??
ik wil er wel zo een maar dan zou ik toch echt iets anders moeten bouwen
haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:17

Die is schitterend Jol, maar wat kost zoiets wel niet?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:19

Hehe, nee geen Belg.

Ik heb een Hannoveraan van 1.70 hoog en een Tuiger met ongeveer dezelfde stokmaat. Tuiger gaat vervangen worden door een Fries van ongeveer 1.60, maar is wel weer wat forser.

Het is de bedoeling dat het een schuilstal wordt op de wei, ze hoeven er dus niet fulltime in te staan. Meestal staan ze met regen gewoon buiten, maar als het te gek wordt of met winterse stormen, moet het natuurlijk wel passen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

Wij hebben op de manege van die container stallen. Niet echt super ideaal en ze gaan met de verbouwplannen ook weg. Geloof niet dat er rubbermatten liggen, gewoon een laag stro en daar staan de paardjes dag en nacht. Ook is geen water voorziening erin dus je moet steeds water erin doen met de slang. Bij ons staan er verschillende rassen in vroeger stond er ook een tinker, maar die kreeg last van zijn voetjes Verward maar of dat verergerd door z'on stal of niet weet ik niet.
In de zomer zijn ze trouwens afschuwlijk, de paarden mogen er dan bij ons ook niet in staan. De zon staat er recht op en het is net een sauna

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:27

een fries hebben wij er ook in gehad ook best een grote want was ruin (meestal groter)
maar hannoveraan (twijfel twijfel)dan moet ze hoofd in een hoek en ze kont haha

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:07

@Runningkawa, je redt het niet met duizend euro, maar in vergelijking met een nieuwe containerstal valt het best wel mee. Een containerstal is ook goed aan de prijs, maar niet goed geïsoleerd en gaat op den duur roesten. Zelf vind ik een containerstal niet echt mobiel, want de meeste mensen hebben niet de mogelijkheid om hem te verplaatsen. Vooral in gebieden waar moeilijk wordt gedaan over stalletjes is dit een goede optie. Zelf hebben we ervoor gekozen, omdat hij handig is te verzetten in het land. De afgelopen zomer hebben de paarden het erg warm gehad en nu kunnen ze lekker schuilen voor de felle zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:09

Dat hij duurder is als 1000 had ik wel verwacht, maar wat is duurder Lachen

Ik vind het wel wat zoiets, want dat is met de tractor te verplaatsen.
Heb je een site van wie die maakt?