Aangezien er veel klachten zijn bij ons op stal, vroeg ik me af wat jullie vinden van de prijs-kwaliteit verhouding bij ons op stal.
Het betreft een kleinschalige pensionstal met 12 paarden. Enkel buitenbak aanwezig die in de winter bijna niet te rijden is, het lijkt wel een golfslagbad, veel water en heuvels erin, ook erg zwaar.
Er zijn 2 paddocks die altijd blubberig zijn vanaf september tot mei aan, bijna alle paarden hebben mok.
Met blubber bedoel ik ook echt gehele voet en deel van het been weggezakt van het paard.
Er word 2x p.dag bix gevoerd, 2 keer per dag kuil en in de wintermaanden 5x per week wortels.
Er word 3x in de week uitgemest en 1x per week 1 pak nieuw vlas bij gegooit. Met voeren zijn er ook problemen, eigenaresse voert niet wat je opdraagt. Als je zelf extra hooi bijvoert deelt zij minder uit aan je paard, conclusie paard wordt nog steeds niet dikker wat ik maar probeer!
Maar eigenlijk is de stal zo smerig dat ik er zelf wel elke dag 1/2 tot 1 kruiwagen uit trek. Er is geen longeercirckel, dit word gedaan in de voorkant van de bak, hier vormen zich dan ook altijd erge plassen met dit vieze weer. conclusie niet rijden en niet longeren
Ik betaal voor deze stalling 270euro in de maand. Ik vind dit zelf erg veel voor wat ik ervan terug krijg, ook als je kijkt naar de slechte bak en de nog slechtere paddocks, wat vinden jullie deze stalling per maand waard? Binnenkort krijgen wij namelijk ee gesprek met de eigenaresse om het stal geld te verlagen, tips etc zijn welkom!