Betaal ik te veel voor deze stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Betaal ik te veel voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:19

hey allemaal,

Aangezien er veel klachten zijn bij ons op stal, vroeg ik me af wat jullie vinden van de prijs-kwaliteit verhouding bij ons op stal.
Het betreft een kleinschalige pensionstal met 12 paarden. Enkel buitenbak aanwezig die in de winter bijna niet te rijden is, het lijkt wel een golfslagbad, veel water en heuvels erin, ook erg zwaar.
Er zijn 2 paddocks die altijd blubberig zijn vanaf september tot mei aan, bijna alle paarden hebben mok.
Met blubber bedoel ik ook echt gehele voet en deel van het been weggezakt van het paard.
Er word 2x p.dag bix gevoerd, 2 keer per dag kuil en in de wintermaanden 5x per week wortels.
Er word 3x in de week uitgemest en 1x per week 1 pak nieuw vlas bij gegooit. Met voeren zijn er ook problemen, eigenaresse voert niet wat je opdraagt. Als je zelf extra hooi bijvoert deelt zij minder uit aan je paard, conclusie paard wordt nog steeds niet dikker wat ik maar probeer!
Maar eigenlijk is de stal zo smerig dat ik er zelf wel elke dag 1/2 tot 1 kruiwagen uit trek. Er is geen longeercirckel, dit word gedaan in de voorkant van de bak, hier vormen zich dan ook altijd erge plassen met dit vieze weer. conclusie niet rijden en niet longeren Vork
Ik betaal voor deze stalling 270euro in de maand. Ik vind dit zelf erg veel voor wat ik ervan terug krijg, ook als je kijkt naar de slechte bak en de nog slechtere paddocks, wat vinden jullie deze stalling per maand waard? Binnenkort krijgen wij namelijk ee gesprek met de eigenaresse om het stal geld te verlagen, tips etc zijn welkom!

Milaaahtjuh

Re: Betaal ik te veel voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:21

Ik vindt € 150 een mooie prijs per maand.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:21

Ja, lijkt me ook erg veel maar ik weet de prijzen niet daar in de omgeving..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:22

ik zou er ongeveer 150 voor willen geven, meer niet.. wat betreft het uitmesten, bij vlas hoef je alleen de keutels weg te halen dus mesten hun op de juiste manier uit en doe jij eht eigenlijk voor vlasstallen te grondig uitmesten..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:23

Eerlijk gezegd vind ik het ook aardig veel geld. De pensiongelden liggen volgens mij wel vrij hoog in die buurt, maar dan nog. Je verwacht van een stal die alleen een buitenbak heeft, dat de buitenbak wel goed onderhouden en meestal berijdbaar is.
Ook bij de paddocks zou je beter onderhoud verwachten, daar zou zand in moeten zou je zeggen.

Is er niets anders bij jou in de buurt.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:24

Als ik je verhaal zo lees, denk ik: VEEL!!!
Maar ja ik weet niet hoe het zit met de locatie? Goede buitenrijdmogelijkheden? Bos? Etc. Vaak betaal je daar ook veel voor, maar als ik kijk naar de voorzieningen op de stal zelf, tja... Dan betaal je idd wel erg veel, voor een bak die niet te rijden is en een eigenaresse die slecht voert en mest...

nikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:25

ik vind dat echt heel erg veel zo veel betaal je bij mij op stal nog niet eens daar hebben een grote binnen bak (zijn wel vaak lessen) en 2 buitenbakken waar van 1 altijd goed is ook hebben we 3 goede padocks en 2 goede longeerbakken! ook hebben we nog een grote binnen was plaats met warm water en 2 solarium

linky

Ik zou snel naar een ander adres omzien als ik jou was............. da's wel ERG veel geld voor zulke slechte faciliteiten!

Anoniem

max. 100 egt niet meer van wat ik zo lees

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:26

Het is niet echt precies 1 kruiwagen per dag.. maar als ik in de stal sta op de plas plaats en ik ga op en neer met mijn voeten.. dan hoor ik sop sop van het plas dat gewoon omhoog komt.
Ik zet hier dus absoluut mijn paard niet in en schep dan de natte plek eruit.

Het bos ligt op 10min stappen en er is een spuitplaats met warm water maar daar moet je voor betalen Vork

Er is bij ons in de buurt wel iets anders, maar ik heb nog geen auto en ik heb mijn paard pas sinds september.. hij staat zijn hele leven al daar en ik wil hem niet weghalen om een of ander probleem, ik hoop gewoon dat het opgelost kan worden of dat we minder betalen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:26

Nou sorry hoor, maar als het echt zo gaat als het hier staat, was ik allang vertrokken. Bloos

Stallen uitmesten moet dagelijks gebeuren, er moet vaker hooi/kuil gevoerd worden (dan maar kleinere porties), bak moet voor dat geld toch echt wel dagelijks bijgehouden worden/drainage zou ook mooi zijn.

Ik zou hier echt niet meer dan 100 euro voor betalen. Bloos

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:27

Ik vind het duur.
Maar het lijkt mij ook niet alleen een kwestie van geld, als je zo ontevreden bent over de stal en het niet het welzijn van je paard bevordert, zou ik een andere stal zoeken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:27

lijkt mij erg veel

ik betaal 55 euro pm voor een wei water en gebruik van een bak die 9 van de 10 keer vol ligt
gemiddeld betaal je zo'n 130 tot 200 euro pm voor stalling (hier in omgeving) van stal bak en weidegang alle extra's zijn vaak wel bij de prijs in stallingen van 270 euro pm hier in omgeving kun je zeer hoge luxe verwachten.

dus als het daar niet veranderd was ik gaan verkassen onderhoud is toch wel het minste wat je kunt verwachten voor die prijs

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:28

Er is drainage aanwezig zeggen ze, maar die is volgens hun verstopt. Pensionstallen zijn hier in de buurt wel pittig duur maar ik heb gewoon het gevoel dat ik een beetje in de maling wordt genomen.. ik kijk het nu al aan sinds september maar er komen gewoon steeds meer problemen bij.

Het enige pluspunt is dat mijn paard buiten kan staan van 8 tot 12, majah in de blubber is het ook niks Clown
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 17-01-07 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:28

Okee, bos dus redelijk dichtbij, maar dan nog... Voor deze faciliteiten en service, zou ik ook niet minder willen betalen... Ik zou als ik jou was gewoon willen rijden, vies weer of niet, maar met die bak die jullie nu hebben, is dat blijkbaar niet mogelijk... Om over het voeren en mesten even heen te stappen, vind het erg kwalijk dat er in jouw ogen te weinig gevoerd wordt! Klant is koning toch? En in jouw geval betaal je daar ook nog eens een heleboel voor! Weggaan zou mijn oplossing zijn!
Laatst bijgewerkt door Marl1tje op 17-01-07 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:29

Verstopt, kan wel wezen. Lachen
Die buizen moeten eens in de zoveel tijd (jaar) uitgespoten worden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:30

Wow!

Wat een geld..

Ik heb voor 215 een 20 x 60 binnenbak agterbergbodem, een 20 x 60 agterberg buitenbodem. 30 x 70 buitenbak. Diverse paddocks, stapmolen, longeerbakken en ik zit dichtbij het bos.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:30

Het voeren is een zeer groot probleem, mijn paard is erg aan de dunne kant, hij is nu 16 en ik wil hem goed op gewicht houden. Wanneer ik aan de eigenaresse vraag of hij meer kan krijgen (hooi) zegt ze:
Hij is dun gebouwd, hij hoort zo dun. (ondertussen steken de botten eruit) Ik snap dan echt niet waar ik voor betaal. Stiekem pakt de hele stal ondertussen hooi als de eigenaresse weg is.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:32

nou nou das veel geld! bij ons op stal betaal je nog niet eens de 270 die jij moet betalen per maand en mag je gebruik maken van de binnenbak er is een buitenbak die best wel te rijden is met een beetje water paddocks 1 keer per week mesten en dagelijks opstrooien! wasplaatsen met warm water horen er ook bij!
3 keer per dag biks en 2 keer per dag hooi 's ochtend en 's avonds

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:33

Madeleine16 schreef:
Het voeren is een zeer groot probleem, mijn paard is erg aan de dunne kant, hij is nu 16 en ik wil hem goed op gewicht houden. Wanneer ik aan de eigenaresse vraag of hij meer kan krijgen (hooi) zegt ze:
Hij is dun gebouwd, hij hoort zo dun. (ondertussen steken de botten eruit) Ik snap dan echt niet waar ik voor betaal. Stiekem pakt de hele stal ondertussen hooi als de eigenaresse weg is.

Ik snap niet waarom je daar niet gewoon vertrekt.

daniella74

De prijzen liggen in onze regio erg hoog vergelegen met het landelijk gemiddelde.
Qua prijs zit je gemiddeld, wat je echter krijgt is beneden alle peil en is de prijs veel te hoog.
Voor ongeveer dezelfde prijs moet je in de omgeving echt veel beter terecht kunnen.

Durante

Jeetje,ik vind 't best veel wat jij betaald voor je stalling!
Ik betaal 100 euro in de maand,maar da's natuurlijk wel erg goedkoop,maar bij ons is het ook niet echt luxe; stalling;voer;brok,hooi,wortelen is inc.En verder hebben we niet echt een rijbak,maar soort van 2 paddocks,waar de paarden dus overdag in lopen.
Mesten moeten we dan wel weer zelf doen.
En het ligt er ook wel aan waar je stalling is;in 't noorden(Groningen enz)zou 't wel veel goedkoper zijn dan als je meer in het zuiden zit.
Maar hier in de buurt heb je meer stallen; mét binnenbak én altijd berijdbare buitenbak,en daar liggen de prijzen tussen de 150 tot 185 euro per maand(inc. voer,stro,vlas).En we hebben een manege in de buurt en daar betaal je alweer gauw zo'n 210 euro per maand(vast ook alles incl.)
tJa...je zou anders gewoon in je eigen buurt 's rond moeten kijke'n,bij manege's/pensions wat ze daar vragen,en zo kun je een beetje vergelijken...

joepiejee

Zo, dat is veel geld voor wat je krijgt. Ik zou daar meteen weggaan. In Naarden heb je toch ook stal Pronk, daar is dacht ik ook een nieuwe binnenbak en ze zijn nog wat goedkoper ook. Je zou daar eens kunnen informeren of ze een stal vrij hebben. Succes! Ik lees dat het paard daar altijd heeft gestaan en je niet zomaar weg wilt gaan, je paard went echt snel aan een nieuwe stal hoor. Voor hem is het ook beter om niet meer tot zijn enkels in de blub te staan.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:34

Ik zou al 10x weg zijn geweest daar. er zijn toch vast wel stallen in de buurt waar er beter naar je paard omgekeken wordt?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:36

Wegwezen daar. Je paard krijgt niet de zorg die het verdiend en bovendien betaal je veel te veel.

Is er geen stal bij je in de buurt die wel op de fiets brommer of met de bus te doen is?

Als de paarden bijna allemaal met mok staan omdat er te weinig aandacht aan het onderhoud besteed wordt is dat toch erg kwalijk lijkt mij?

Je wilt je paard daar niet weghalen omdat het er al zo lang staat, maar op een andere stal went hij ook wel en maakt hij weer nieuwe vriendjes.