Ik heb wel vaker paarden ingereden, maar ben er eerlijk gezegd nog nooit bij afgedonderd. Micchien had ik toen gewoon geluk....
Vandaag heb ik het fjordje met zadel en al aan de longe gehad, dit was hij al gewend en ging ook erg relaxed en rustig. Op hangen kon ik ook al, dus het werd tijd om erop te gaan.
Ik stap erop en de eerste stappen begint hij al te bokken, heel normaal natuurlijk. Hij zat uiteraard nog aan de longeerlijn vast dus ik vroeg de jongen of hij er alleen voor wou zorgen dat het beestje rond blijft lopen en dus niet omdraait. De boksessie gaat door en het beestej draait zich vliegensvlug om geeft een bok en ik vlieg er zo overheen. Geen probleem kan gebeurden dus ik er weer op. Flinke valse bokken volgen (van die bokken half naar de zijkant), ik blijf goed zitten gelukkig want bokken ben ik wel gewend en ik geef er ook niet zoveel om.
Na 10 minuten nog steeds af en toe flinke bokken en af en toe rustig stappen tussendoor. Maar ok, sosm verlies ik ook mijn evenwicht en donder ik er dus weer naast precies met mijn heup tegen de paal, deed wel pijn
maar ik er direct weer op. Weer bokken en bokken en we eindigden met rustig stappen en een klein stukje draf en dat was alweer genoeg voor vandaag. Ik ga hem nu iedere dag rijden en verwacht ook dat hij zeker nog vaak flink zal bokken. Wat ik me nu af vroeg, vallen jullie ook bij het inrijden? Ik ben 2x gevallen en vind dat best slecht van mezelf. Vinden jullie het erg als je erafdonderd bij het inrijden?
Misschien een pop op zijn rug binden, zo'n levensechte die we op school gebruiken om op de oefenen (verpleegkunde)

Ongelukjes zitten echt in kleine hoekjes en van dit voorval heb ik weer geleerd dat je nooit voorzichtig genoeg kunt zijn. Deze merrie had het hele groundtraining gala met vlag en wimpel doorstaan, was volkomen zadel en hoofdstelmak. En plotseling ging ze als een stier uit d`r dak. Sprong hoog op en landde boven op een paal die dwars door haar buik perforeerde. We hebben haar er met kettingzagen af moeten halen. 

mandy ( het baasie ) zij 2 dagen later ga weer is hang en loop ff dus joyce ( iemand van de manege) hield haar beet en leip tot om het hoekie toen zij zei spring er ff op dus ik gewooon zitten en weer terug llopen iedereen verbaast natuurlijk haha
en zo gingen we hetsteeds vaker doen ( e stond liever stil dan dat ze als een gekj ging doen af en toe krgeen ze kuren maar voor de rest ging het goed ( met mijn eigen paardje in tegen deel die was mega fit fris gek para ( maar das al een tijdje geleden
nou moest het ff kwijt hahahah kuwzies Tattie 
Ik was wel een beetje bang voor die tijd, omdat hij aan de longeerlijn altijd zo hoog steigerde dat ie gewoon boven mij uitkwam, maar het zal wel in de familie zitten dat hij zo droog is (Misty is net zo...