Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ben altijd bang dat ze dan gaat schuren ofzo en er opeens een hele hap uit is. Gebeurde namelijk ook een keer bij een Shetlander op stal.. Miirthe schreef:Ik durf nooit te vlechten. Ben altijd bang dat ze dan gaat schuren ofzo en er opeens een hele hap uit is. Gebeurde namelijk ook een keer bij een Shetlander op stal..
esmir schreef:bolero heeft heel lange manen, hangen altijd los, maar ik kam ze wel iedere dag uit.
saaan schreef:Als je ervoor zorgt dat de manen bij de manenkam losjes zijn kan het geen kwaad.. Ook ervoor zorgen dat de manen schoon zijn voor het vlechten zodat het niet gaat jeuken.. Handiger is dan om eerst de manen te wassen, inspuiten met Equi shine en dan een vlecht draaien.. Hengsten bij mijn stage hadden ook altijd een hengstenvlecht in, manen breken niet snel af hoor.. Gewoon regelmatig even eruit halen en losjes weer een nieuwe vlecht erin maken.
assiejlover schreef:esmir schreef:bolero heeft heel lange manen, hangen altijd los, maar ik kam ze wel iedere dag uit.
Ik zou ze juist niet elke dag doorkammen! Mijn haflinger heeft ook lange manen en die zitten oko bijna altijd in vlechten/staarten en ik kam dat alleen maar uit na dat ik ze gewassen heb voor wedstrijd ( zo'n 1 keer per maand ) anders worden de manen erg dun
redina schreef:hoe lang laten jullie de vlecht erin?
ik heb net een andalusier gekocht met hele lange manen.
ik heb zelf gister een hengstenvlecht gemaakt maar wil graag even weten over hoeveel dagen hij eruit moet.
en moet hij dan 1 dag zonder vlecht en dan even cowboy magic erin?