Hoe veel kun je daar voor vragen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

Hoe veel kun je daar voor vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 12:25

In maart krijgen wij als alles goed gaat onze stallen terug.
We krijgen ze zeker terug de vraag is alleen wanneer en hoe?

Nu is het onze bedoeling om een paar stallen te gaan verhuren.
De stallen zijn mooi ruim twee stallen zijn voorzien van weefhekken naar buiten (maar die nemen we waarschijnlijk zelf in gebruik) en drie stallen zijn voorzien van weefrekken naar het binnen pad.
Ook hebben 2 buiten stallen ook vrij ruim.

De bedoeling is om de stallen all in te verhuren, met stro, hooi en brokken het voeren doen wij allemaal zelf.
De stallen uitmesten weten we nog niet wie dat moet doe wij of huurder (misschien kun je dit in je bereking meenemen)

Wat hebben we bij de stallen:
Een ruime buitenbak met verlichting die regelmatig wordt gesleept.
De paarden kunnen altijd naar buiten op de wei (dit kunnen wij voor u doen)
Een was plaats met warm water.
Een gezellige kantine, waar ook gekookt kan worden (troep wel weer opruimen)
Een gezamelijke zadelkamer.
En goede uitrij mogelijkheden.

Nu is dus de vraag wat zouden we per stal kunnen vragen?
Buitenstallen per maand €
Binnenstallen per maand €

Dankje voor het lezen

Nijn

Re: Hoe veel kun je daar voor vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:30

Het is misschien handig om de afmetingen van de stallen erbij te zetten, omdat het begrip ruime stallen nog wel eens anders kan zijn dan jij bedoeld.
Verder zou ik ook graag willen weten op wat voor een locatie de stallen zijn, makkelijk te bereiken, kun je goed buitenrijden en hoevaak er gevoerd wordt.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:05

De stallen hebben een afmeting van 3 bij 3 (binnen stallen)
De stallen buiten zij echt pony stallen denk 2,50 bij 2,50
Het voeren doen we via een tijdklok 3 maal per dag brokken en twee keer per dag hooi, hooi voeren we wel zelf Clown
Je kunt een paar kilometer langs het kanaal rijden zowel richting Almelo of Nordhorn (almelo nordhorn kanaal) Ook kun je afbuigen en de bossen in gaan.

Ik heb bij de bgin post verkeerde info gegeven we hebben namelijk 3 stallen met weefrek naar buiten en 2 stallen met weefrek naar het gangpad.
Alle paarden kunnen kijken via een weefrek naar het gangpad en natuurlijk tralies

De stallen zijn buiten af gelegen en zijn wel makkelijk met de auto of fiets te bereiken (openbaar vervoer niet mogelijk)

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:15

We hebben er nog eens over na gedacht en we gaan de stallen toch zelf uitmesten.
De stallen worden elke dag opgestrooid en ze worden 2 keer per week uitgemest.

We hebben gekozen om het zelf te doen zodat je toch iets meer zicht hebt op het verbruik van stro

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:22

Ik zou zo rond de 220,- per maand vragen, voor de kleine buitenstallen iets van 190,-.
Zelf zou ik het niet prettig vinden als er maar 2 x per week uitgemest zou worden, vindt het persoonlijk te weinig.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:26

sronnie schreef:
Ik zou zo rond de 220,- per maand vragen, voor de kleine buitenstallen iets van 190,-.
Zelf zou ik het niet prettig vinden als er maar 2 x per week uitgemest zou worden, vindt het persoonlijk te weinig.

Hoevaak zou jij dan willen?
Ik vind 220 wel een beetje veel, ik denk ook niet dat het haalbaar is maar waar baseer je dat op? Ga je ervan uit wat jezelf betaald per week?

Ik wil je wel bedanken voor je reactie, fijn dat je meedenkt want ik zou het echt niet weten vind het heel moeilijk

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:29

Hier in de regio betaal je voor soortgelijk zonder verwarmde kantine rond de 200,- en dan moet je ook nog zelf uitmesten.
Zelf zou ik zo op de 3 á 4 keer per week uitmesten houden, zeker omdat ze vaak met dit weer wat meer binnen staan is het wel zo lekker dat er een vrij schone stal voor ze is.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:30

ik zou voor de binnenstallen zo 200 euro per maand rekenen
en voor de buitenstallen 160 euro per maand

metternich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:38

Ik zou ook rond de 200 euro zitten en buiten 150.
Ik vind 2 x per week uitmesten echt te weinig. Je hoeft de box natuurlijk niet elke dag leeg te halen. Maar mest e.d. moet toch wel elke verwijderd worden.
ALs de paarden iedere dag naar buiten gaan zal dit echt niet veel werk zijn en qua verbruik van stro ook niet meer. Je plan was toch om elke dag op te strooien.
Indien klanten hun eigen voer willen kopen, dit gebeurd op onze stal namelijk, het word dan in bakjes voor de stal gezet, zou ik dat wel compenseren met de prijs.

Succes!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:39

sronnie schreef:
Hier in de regio betaal je voor soortgelijk zonder verwarmde kantine rond de 200,- en dan moet je ook nog zelf uitmesten.
Zelf zou ik zo op de 3 á 4 keer per week uitmesten houden, zeker omdat ze vaak met dit weer wat meer binnen staan is het wel zo lekker dat er een vrij schone stal voor ze is.

Oke we hadden het op twee gehouden omdat dit op onze pensionstal ook zo word gedaan, maar aan de ene kant deed ik het zelf altijd elke dag (toen ik het nog zelf deed)
Maar nog maals bedankt voor je reactie

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:41

XxSultanxX schreef:
ik zou voor de binnenstallen zo 200 euro per maand rekenen
en voor de buitenstallen 160 euro per maand

Oke dankje

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:42

metternich schreef:
Ik zou ook rond de 200 euro zitten en buiten 150.
Ik vind 2 x per week uitmesten echt te weinig. Je hoeft de box natuurlijk niet elke dag leeg te halen. Maar mest e.d. moet toch wel elke verwijderd worden.
ALs de paarden iedere dag naar buiten gaan zal dit echt niet veel werk zijn en qua verbruik van stro ook niet meer. Je plan was toch om elke dag op te strooien.
Indien klanten hun eigen voer willen kopen, dit gebeurd op onze stal namelijk, het word dan in bakjes voor de stal gezet, zou ik dat wel compenseren met de prijs.

Succes!

Ja heb je gelijk in, het uitmesten is inderdaad niet het meeste werk.
Ook bedankt voor je reactie

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:45

Misschien is het makkelijk om te weten.
Dat we hier in ons dorp ook een pensionstalling hebben.
De kosten daar zijn 220 euro
Daar worden de stallen elke dag gestrooid en krijgen de paarden 2 keer brokken en 2 keer hooi.
De paarden mogen op de wei, dit doen hun nog nog voor je maar straks moet je dit zelf doen (wij doen dit al zelf)
En je hebt er een binnenbak en buitenbak

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:45

wordt wel vaak gemest bij jullie dan sronnie...

de manege's en pension stallingen die ik ken wordt het maar ik keer in de weer gedaan.. ik zou ze op zaagsel zetten.. elke dag met de kruiwagen en mestboy langs en het is weer schoon..

o ja hier doen ze er elke dag schone stro op...

hier is mesten inbegrepen, binnenbak, buitenbak en voeren ongeveer 300 euro per maand...

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:46

Dakie@ aan zaagsel of iets had ik ook gedacht, maar mag je dit dan wel weer verstrooien op je weiland???

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:49

uhhmmm als er paard of pony niet de mest door de hele stal heen strooit het je ongelofelijk mooie mest... ik vind dit de mooiste manier omdat een bekende van mij het zo heeft en die heeft ook nog eens een moestuin en alles en hij strooit het wel altijd op zijn weiland.. dus het mag wel. Er zit trouwens ook weinig zaagsel in het mest..

teminste dat is mijn ervaring en wat ik tot nu toe gezien heb....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:52

Dakie schreef:

Ik vind het wel mee vallen, het is niet zo dat de hele stal leeg wordt gehaald maar wel alle mest + natte plekken. Het kost je dan maar weinig tijd en veel stro blijft netter.
Hoe meer er in de stal ligt hoe meer het door de stal door wordt geschopt dus weer extra kosten van het stro.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:53

Dakie@ oke dat klopt, maar mij hebben ze altijd verteld dat je de stallen eens in de zoveel tijd helemaal leeg moet halen dan zt je dus wel met veel zaagsel.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:53

sronnie schreef:
Dakie schreef:

Ik vind het wel mee vallen, het is niet zo dat de hele stal leeg wordt gehaald maar wel alle mest + natte plekken. Het kost je dan maar weinig tijd en veel stro blijft netter.
Hoe meer er in de stal ligt hoe meer het door de stal door wordt geschopt dus weer extra kosten van het stro.

Ik weet wel als je het elke dag bijhoud is het niet veel werk

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:57

tja dat is waar... maar ik heb er persoonlijk geen last van.. en ik mest liever zelf uit.. mijn 2 shets staan het hele jaar in de wei met een ruime schuilplaats dus mesten doe ik niet meer..

toen ik ze nog ergens anders had staan meste ik altijd alleen de hele schuur ong 8 boxen..

tja ik wil dat het mesten echt goed gebeurd en ik weet dat ik nogal snel zeg he' daar ligt nog 1 klein keutel.. daarom doe ik het liever zelf en ik vind het wel leuk werk.. vooral als er een radio is...

@susie1981: geen ervaring mee.. die paarden krijgen blijkbaar genoeg beweging.. heb hem nog nooit de stal helemaal leeg zien halen en ze worden elke ochtend schoongemaakt en er weer een beetje bijgegooid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:00

Even een kopie uit een ander topic:
Lia_ schreef:
Ik betaal 155 euro per box en dan heb ik een box van 3,50 x 3,50 met een luik zowel op het gangpad als naar buiten welke dagelijks gemest en opgestrooid wordt.
Paarden worden gevoerd maar je moet wel je eigen krachtvoer kopen en in een ton voor je box zetten, zelf vind ik dit een groot voordeel omdat je precies het voer kunt geven waar jouw paard het goed op doet, hooi of kuil zit wel bij de prijs in.
Paarden worden elke dag naar buiten gezet en weer binnengehaald, zomers op het weiland en s'winters in een paddock.
Goed gedraineerde 20x60 bak met springmateriaal die wekelijks gesleept wordt.
Ruime poetsplaats.
Ruime wasplaats met warm/koud water en solarium (solarium kost 75 cent).
Uitstapbosje Haha!
Parkeerplaats voor je trailer
Ruim plaats voor al je spullen (en dat zijn er in mijn geval nogal wat, incl. maratonwagen en koetsaanhanger).
Kantine met gratis koffie & thee.
Toilet.
Honden mogen mee maar moeten tijdens het rijden in je box of in de auto.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:07

mmm, ik denk in die regio en aangezien er een pansionstal is met binnen en buitenbak die 220 vraagt je daar wel iets onder moet gaan zitten , hoewel het feit dat het bij jullie hele kleinschalig is wel een groot voordeel is in mijn ogen
maar een 175 tot 200?

zeker voor alles wat er gedaan word voor de klant

kwa strooisel, sja, ik weet niet hoe makkelijk de afvoer te regelen is
tarwestro is altijd wle afnemers voor te vinden
met houtkrul word het al moeilijker en duurder ivm composteer tijd en hergebruik mogelijkheden

het incl brok en hooi...
weet je wat ik daar meestal jammer van vind, de keuze in welke voeding
veel pensionstallen waar ik kom die incl. brok verhuren, hebben maar 1 en als je geluk hebt twee broksoorten
terwijl dat helemala niet hoeft aan te sluiten bij de behoeften van het dier en dewensen van de eigenaar
(in ijn geval , best wel wat wensen ivm conserveermiddelen, melasse etc etc etc )

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:55

Lia en Draumpje@ dat van het voer daar zit best wat in, ik het dus aan de klant over kunnen laten en dan de prijs daar op aanpassen, maar dan weer de volgende vraag hoeveel prijs verschil mag daar in zitten??

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:56

[/quote]

[/quote]

Ik weet wel als je het elke dag bijhoud is het niet veel werk
[/quote]

Klinkt een beetje niet zo aardig van mij maar was niet mij bedoeling.
Ik ben juist blij dat jullie meedenken

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:58

Dakie schreef:
tja dat is waar... maar ik heb er persoonlijk geen last van.. en ik mest liever zelf uit.. mijn 2 shets staan het hele jaar in de wei met een ruime schuilplaats dus mesten doe ik niet meer..

toen ik ze nog ergens anders had staan meste ik altijd alleen de hele schuur ong 8 boxen..

tja ik wil dat het mesten echt goed gebeurd en ik weet dat ik nogal snel zeg he' daar ligt nog 1 klein keutel.. daarom doe ik het liever zelf en ik vind het wel leuk werk.. vooral als er een radio is...

@susie1981: geen ervaring mee.. die paarden krijgen blijkbaar genoeg beweging.. heb hem nog nooit de stal helemaal leeg zien halen en ze worden elke ochtend schoongemaakt en er weer een beetje bijgegooid..

Weet je wat ik het nadeel vind van dat de mensen het zelf doen, dan krijg je er z'n troep van en nu is er maar 1keer troep op het moment dat wij het doen Clown