Een paard dat ziek word, is geen goed paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Een paard dat ziek word, is geen goed paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 20:17

Ik weet niet of het hier goed staat.

Ik had dus een discussie met een meisje op msn. Ze wil een eigen paard gaan kopen (samen met de vriendin van haar moeder). Maar zet helemaal geen geld apart voor de DA omdat, als je een goed paard koopt, de DA kosten toch niet zo hoog zullen worden.
Als jou superdeluxe superknol nou uitglijd, en ze been breekt? Zijn de kosten dan niet hoog?
Als dat zelfde superpaard nou ontsnapt, en bij het voer weet te komen, te veel eet en koliek krijgt? Zijn het dan nog steeds lage kosten?

Ik vond het nogal dom, en stom eerlijk gezegt.
Als er echt een paard bij haar komt, arm paard.

Fleurr_

Re: Een paard dat ziek word, is geen goed paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:22

Zo die is niet zo slim Haha! Er kan natuurlijk elk paard wat overkomen hoe duur zo'n paard ook is.

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:22

Als een mens zijn been breekt, is dat dan ook geen goed mens?
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoe groter het dier, hoe meer DA kosten. Dus raadzaam om een spaarpot achter de hand te houden voor "ongelukjes"

Monster_inc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:23

Inderdaad stom , ik vind dat voordat je een eigen paard koopt ook een spaarpotje achterhand moet hebben , mocht er iets gebeuren met het paard . De verzekering dekt ook niet alles !
Jammer dat je dan vaak ziet dat het geld opgaat naar nieuwe setjes ( waarvan ze al er al 5 hebben in verschillende kleuren enz enz. ) en andere overbodige onzin....

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 20:25

Love_TimeOut schreef:
Zo die is niet zo slim Haha! Er kan natuurlijk elk paard wat overkomen hoe duur zo'n paard ook is.

Ja inderdaad, ze zei ook nog: "Nooit een kwpn'er kopen, die zijn slecht, altijd ziek."
Wat een onzin zeg, belachelijk.

popeye2006 schreef:
Als een mens zijn been breekt, is dat dan ook geen goed mens?
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoe groter het dier, hoe meer DA kosten. Dus raadzaam om een spaarpot achter de hand te houden voor "ongelukjes"

Ja inderdaad, kom op, ik liep op krukken deze zomer, god wat ben ik geen goed mens zeg Tong uitsteken

Vreselijk dat kind.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 20:27

Monster_inc schreef:
Inderdaad stom , ik vind dat voordat je een eigen paard koopt ook een spaarpotje achterhand moet hebben , mocht er iets gebeuren met het paard . De verzekering dekt ook niet alles !
Jammer dat je dan vaak ziet dat het geld opgaat naar nieuwe setjes ( waarvan ze al er al 5 hebben in verschillende kleuren enz enz. ) en andere overbodige onzin....

Ik vind dat je best 20 setjes kan hebben, zolang er ook nog (heel veel) geld apart staat voor het geval dát..

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:28

Laat haar dit topic anders eens een keer lezen! Ziet ze dat jij hier niet alleen zo over denkt!

Monster_inc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:29

Hahah ik heb ook setjes hoor !! Maar ze geven het geld uit aan overbodige spullen terwijl ze beter dus het geld achter de hand kunnen houden !

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:31

Ik vind haar niet echt slim. Ik heb dan geen eigen paard maar goed. Het is altijd handig om geld achter de hand te hebben. Er kan altijd wat gebeur. Idd zou als de TS al zij: Paard ontsnapt krijgt te veel biks binnen en koliek. Dan ben je ook al geld kwijt aan de DA laten komen enz enz. Je kan wel setjes kopen maar zorg ALTIJD dat er nog geld over is. Erg slim is ze niet

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:35

niet echt slim van der. Ik heb mijn paard 100% gezond gekocht, en ja nu staat hij met een peesblessure (uitgegleden in de wei.. )
Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan echt iedereen overkomen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:13

zeker niet slim Clown
ik kocht een 4 jr pony,was super gezond maar mischien drachtig Knipoog ja dus na 2 mnd laten scannen!

tijdens de dracht zichzelf aangetikt;gebroken griffelbeen[meerdere plaatsen]is gelukkig weer zelf geheelt
3 weken voor de datum een dood veulentje gevonden in de wei,moeder doodziek geweest
nog 3x een schieffel erbij vanwege aantikken en daar goed kreupel van geweest
koliek gehad [zie profiel]
een strootje in haar oog ,een hele waas en 5 weken lang 8x p/d zalven[oog is weer genezen]
koliek vanwege zand eten
en dan ben ik nog wel iets vergeten Knipoog
en dat allemaal binnen 2,5 jaar Cool

dus het maakt niet uit of je een kwpn of een pony hebt ,er kan altijd iets gebeuren.

Misty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:25

Ik vind persoonlijk dat je altijd wat geld achter de hand moet hebben. Zoals Alytje ook al zei, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Wat nou als je paard een peesblessure of koliek etc krijgt, kun je toch niet maken dat je zoiets hebt: Och, laat hem maar pijn lijden, want ik heb geen geld achter gehouden voor de dierenartskosten.
Zeker wanneer je deze tip nu al krijgt, zou ik zeggen: doe er iets mee!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:26

Tja, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Elk paard kan ziek worden of een been breken.
Misschien kan ze dan beter een stokpaardje kopen Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:58

[MD] > [VSW]

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:11

elk goed paard kan ziek worden.
denk aan die dressuurmerrie hoe heette die.. Poetin ofzoiets geloof ik?
dat beest was een superdier in alle opzichten,maar was ook zo dood Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:33

iedre paard kan ziek worden heeft niets met goed en slecht te maken

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:05

Inderdaad hele domme opmerkingen van dat meisje, maar ja sommige mensen moeten nu eenmaal eerst 'op hun bek gaan' voordat ze na gaan denken. Je hebt het helaas niet zelf in de hand hoe hoog de DA kosten gaan worden, ieder paard kan wat gaan mankeren, of het nou een KWPN'er is of niet.

J_Orn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:17

idd onzin .. =s ieder paard kan ziek worden! idd integra123, sommige mense moete eerst op hun bek gaan =o

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:21

Hmm, als kwpners altijd ziek zijn, raad ik haar in ieder geval aan om voor een weidepaardje te gaan. Koudbloed zou dan wel wat zijn. Vrij rustig, ook in de wei en niet zo impulsief.
Maar als ze echt zeker een paard wil kopen wat nooit ziek is, is de beste keuze een hobbelpaard.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 00:31

Je moet altijd proberen om geld achter de hand te houden. Het paard kan gezond zijn op het moment dat je hem koopt.
Ik probeer altijd wel wat achter de hand te hebben voor onvoorzien!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:29

fjordnina schreef:
Hmm, als kwpners altijd ziek zijn, raad ik haar in ieder geval aan om voor een weidepaardje te gaan. Koudbloed zou dan wel wat zijn. Vrij rustig, ook in de wei en niet zo impulsief.
Maar als ze echt zeker een paard wil kopen wat nooit ziek is, is de beste keuze een hobbelpaard.

Haha! dat zou een goede keus zijn! gegarandeerd geen ziektekosten Ja

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:44

Ik denk dat zon superluxe paardje (een kwpn'er ofzo) sneller ziek word dan bv een Fjord of Haflinger. Die hebben over het algemeen meer weerstand denk ik omdat ze meer ja ik kan het niet zo goed uitleggen Schijnheilig.
Ze komt er vanzelf achter hoe duur het is!
Mijn paard heeft elk jaar wel een akkevietje bijna, even tandjes vijlen, of hij heeft mok of rode oogjes. Of een dik been.
Het zijn kleine dingetjes maar toch.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:07

More schreef:
Ik denk dat zon superluxe paardje (een kwpn'er ofzo) sneller ziek word dan bv een Fjord of Haflinger. Die hebben over het algemeen meer weerstand denk ik omdat ze meer ja ik kan het niet zo goed uitleggen Schijnheilig.
Mijn paard heeft elk jaar wel een akkevietje bijna, even tandjes vijlen, of hij heeft mok of rode oogjes. Of een dik been.

Gelukkig heb je zelf nooit wat Frusty
Zodra je met levende have te maken hebt, kun je ook te maken krijgen met ziekte en dat is een keus die je maakt. Wil je zulke dingen niet moet je niet aan dieren beginnen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:09

More schreef:

Tanden vijlen hoort gewoon bij paarden. De tandarts komt bij ons 1 keer per jaar.

Verder is het gewoon grote onzin wat dat kind zegt.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:05

@more, kwpn-er of haflinger maakt weinig uit qua ziek worden of weerstand. Wat meetelt is hoe zo'n paard gehouden word.

En ongelukken zijn al helemaal niet rasgevoelig. Inderdaad jammer voor het paard dat de ts gaat kopen. Hoop dat als ze er achterkomt hoe het werkt het paard niet de nodige zorg zal worden ontzegd.