Toch zit ik met een probleem.
Ik heb een drachtige tinker, ze is heel lief maar ook superonderdanig. Ze staat nu 24 uur per dag buiten, iets wat ik zelf heel fijn vind en dus ook graag wil. Allemaal goed geregeld dus. Ze staat op een verhard stuk in een groep van 7 paarden. Nu is het probleem dat Noa zo onderdanig is, dat ze dus elke keer weggeschopt wordt bij het hooi.
Soms staat ze wel netjes mee te eten bij de groep hoor, maar meestal ook niet. dan staat ze te wachten totdat zij eindelijk mag, tja dan is het meeste al op. Ik ben echt zo'n miep die altijd overbezorgd is, dus ik heb de staleigenaresse gevraagd of Noa wel genoeg eet en niet dat Noa elke keer weggeschopt wordt. Volgens haar valt dat wel mee. Noa zieter ook niet echt slecht uit hoor, ze is zelfs iets te dik. Maar dat veranderd nu wel heel erg. Je ziet haar buik wel groeien, maar in haar flanken valt ze wel iets in.
Dat is dus probleem 1.... Probleem 2 is dat er sommige mensen op stal staan, waar ik niet mee kan opschieten. Ik neem meestal 2 kids mee naar stal en kids zijn geen kids als ze lekker aanwezig zijn. Dit wordt daar dus niet altijd in dank afgenomen, de kids krijgen dus in principe door wildvreemde op hun kop. Voorbeeldjes waarom ze op hun kop krijgen: als het heel koud is, gaan de kids in de kleine kantine op een stoel staan om naar mij in de bak te kunnen kijken, dan schiet er 1 gelijk uit haar slof want dat kan niet en is vies (ik ben zo iemand die heel makkelijk is en zegt, doekie erover en het is weer schoon) ander voorbeeld... Mijn dochter was aan het skeeleren op het erf, dat mocht niet want de paarden schrokken ervan (ik zag niets vreemds aan de paarden hoor). Ik ben toen uitgevallen naar diegene die dat zei, ik heb gezegd hoe ze dat dan buiten op de weg deed, ook vragen of iedereen stil wilde zijn omdat zij langs kwam....
Probleem 3... het stalgeld... Toen ik kwam was het stalgeld 125 euro voor buiten staan. Dit werd in ene verhoogd naar 150 euro omdat de paarden toch meer aten dan verwacht. Later kwam erbij dat we met zijn allen een dag moesten uitmesten. Ik heb een Chronische Vermoeidheid, dus dat lukt mij gewoon niet. 1 stal lukt me wel, maar een stuk waar 7 paarden staan, dan kan ik 4 dagen niks meer doen. Ik heb gezegd dat ik niet ging uitmesten omdat me dat niet lukt. toen kwam er nog eens 15 euro voor het uitmesten bij.
Nu heb ik een andere stal op het oog. Gewoon op een boerderij met wat oudere mensen. Daar komt Noa ook buiten te staan, met een shet en een welshje. Dat zijn hun eigen paarden. Er staan verder geen andere paarden (nu nog wel, maar die gaan weg) Ik heb dus een buitenbak tot mijn eigen beschikking en geen andere mensen om me heen. Ze hebben er geitjes die in de zomer in een weitje komen en daar mogen mijn kids dan ook bij komen. De vrouw begon ook over de shet, dat als mijn dochter het leuk vond, ze die weleens mocht borstelen en zo. Dus ook nog eens een gratis verzorgpaardje erbij. Het stalgeld is 145 euro met alles erbij, dus ook het mesten en hooi enzo.
Er is alleen voor de rest niet veel daar, gewoon dus een boerderij, geen kantine, geen wc. Maar ook geen mensen die aan mijn kop zeuren
Wat zouden jullie doen...