Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dana01 schreef:of even met de cultivator erover heen.....
daarna slepen, en zomers veel gebruiken en af en toe onkruid spuiten....
Lutjehorsy schreef:Ik en mijn vriend hebben eindelijk een nieuw weiland gevonden, die we een aantal maanden kunnen gebruiken.
OemmiejO schreef:Ik zou niet de paarden erop zetten, dan krijgen ze denk ik teveel zand bij het gras naar binnen.
Citaat:Ik zou toch met de eigenaar overleggen het is ook een investering voor hem als die bak opgeknapt wordt ( opjou kosten) Tegen wat vergoeding wil iemand in de buurt vast wel helpen. Als het betekend dat je een klein beetje moet aanpassen om dingen beter te maken lijkt het mij zeer vreemd als hij niet mee wil werken.
Als er geen hek in zit hoe wil je dan in de bak komen?. Hoe is hij in het verleden onderhouden dan?.
Je zou met de hand kunnen gaan harken iedere dag een stukje. Goed kijken naar gaten en slechte plekken. Gras eruit halen enz... Is wel wat werk maar dan heb je wel wat.
Vjestagirl schreef:Hier een knap-de-bak-op-met-de-hand-plan: (het is wel een goed weers plan).
-begin met het eruit trekken van het onkruid. Pak ze zo dicht mogenlijk bij de grond vast en trek rustig, dan krijgt je de wortels mee. GRAS KAN NIET OP DEZE MANNIER!
-Gras haal je weg met een schepje, onge 5 cm diep graven, 2cm eromheen.
-Als je dit gedaan hebt dan spuit je onkruidverdelger er overheen. Houd er wel rekening mee dat je je paarden er dan niet los kan laten lopen de komende tijd.
-Dit laat je een weekje zo liggen, en je hoopt op een kleine regenbui.
Daarna ga je met een hark de hele bak door. Probeer de hark goed diep en de grond te streken, zodat je echt veel los haalt.
Het is even werk, dat geef ik toe, maar het resultaat mag er wezen.
). Ze is allang blij dat ze een bak heeft 
pubelia schreef:wij hadden een paddock waar precies het zelfde in was. Wij hebben het grotere onkruid er zo uit getrokken, en toen hebben we er paarden ingezet en nu is er in de hele paddock geen onkruid meer te zien. dus na verloop van tijd gaat dat wel weer weg.

)