Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar dat van ''laat het hem maar uitzoeken'' is niet Flauw bedoeld hoor SanneKyla schreef:Laat het hem maar uitzoeken. Meestal vind hij het wel uit. Als het niet lukt kun je altijd nog een andere oplossing verzinnen. Veel succesMaar dat van ''laat het hem maar uitzoeken'' is niet Flauw bedoeld hoor
Nouks schreef:Komt vanzelf wel goed. Even laten zien, en hij zal het vanzelf zien bij zijn vriendje, eventueel kun je er een stukje appel of wortel inleggen bijvoorbeeld.

Myfairytale schreef:Bruin brood en zijn biks.
Maar ja, dat kan ik er moeilijk in gaan leggen.![]()
Maar het zal vast wel goed komen, we houden het nog een tijdje in de gaten.

Wil ik wel weten

Laat de bak maar vol lopen met water als je weggaat. Als hij dorst krijgt drinkt hij wel op wat erin ligt, als ie meer dorst heeft zal hij er wel mee gaan prutsen om er water uit te krijgen, dan heeft ie dus door dat ie daar zijn drinken uit moet halen.
Als je erbij bent als hij drinkt, kijk dan eerst ff of hij het ondertussen al door heeft, anders kun je het ff voordoen door zelf de lepel in te drukken.
Heb je eigenlijk een drinkbak met een staafje waar ze met hun neus tegenaan moeten drukken, of zo'n ouderwetse met een lepel ? Met een lepel lijkt me makkelijker voor hem.
snapt ook niks van zo'n drinkbak. Ik heb hem al vol laten lopen en heb er voer/wortels in gedaan, maar het kwartje is nog niet gevallen. Om hem nu zonder water te zetten lijkt me ook niet alles.
Ik heb de bak vol laten lopen en heb er wat biks in laten weken zodat het een papje werd. Nu moest mijn paard wel met zijn hele neus in de bak om alles op te eten dus toen drukte hij ook goed tegen de lepel. Daarna had hij het meteen door, hij begon er al zelf uit te drinken.
Kirr_ schreef:Mijn paard snapt het ook nog steeds niet helemaal. Ze stond altijd op de wei en had altijd uit emmers en zo gedronken. Nu kwam ze dus op manege en ze had al schrik van het geluidje alleen. Eerst hadden we haar gwn een emmer gegeven maar zo zou ze het nooit leren dus hebben we ze eens een dagje zonder drinken laten staan maar ze kwam ng steeds niet aan de drinkenbak en ze had dus echt wel dorst.
Dan heb ik 2 weken elke dag met haar aan de drinkenbak gestaan en op het einde nam ze zelf wel de wortels uit de drinkenbak maar zo voorzichtig dat ze er zeker niet zou tegen duwen.
Dus ze dronk alleen het water dat in de bak staat en ze drinkt dus nog altijd niet van de elektrische drinkenbak.