Benieuwd naar jullie paardenstallen, foto misschien?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ferry80

Benieuwd naar jullie paardenstallen, foto misschien?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 10:18

Hallo bokkers,

Ik ben erg benieuwd naar jullie stallen.
Wij gaan dit jaar stallen maken, maar weten nog niet hoe precies.
Het hoeven geen luxe stallen te zijn, dus alle crea bea ideeen mensen die zelf een stal hebben gemaakt, wil ik wel eens een foto van zien hoe dat geworden is!
Ben zeer benieuwd!

Groetjes

_June

Re: Benieuwd naar jullie paardenstallen, foto misschien?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:26

Ik zal straks een foto maken.
Vind het 'aanrechtje' in mijn stal zo leuk Knipoog.

Ferry80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 10:29

Super! Ik ben zeer benieuwd!!

Groetjes!

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:32

ik heb mijn boxen speciaal laten maken. Zag dit systeem bij John en Monya (balingehof) en wist gelijk.... zo wil ik het ook!
Dankzij wat advies van john zijn mijn boxen nu helemaal zoals ik ze wil (en erg paardvriendelijk vanwege extra ruimte)
Afbeelding

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:17

wij zijn thuis nagenoeg klaar met onze zelfgebouwde stalletjes Haha!
Het zijn er 3 geworden. We wilden eerst 2 bouwen, 2 tegenover elkaar, met een ruimte ertussen die we gaan bestraten, zodat ze daar ten aller tijde droog kunnen staan en ook handig als poets-/wasplaats. Nou, dat bestraten komt volgend jaar wel, nu eerst nog de stallen verder afwerken (dakgoten, windveren, hoekprofielen op de hoeken van de stal en om de deurkozijnen en deuren).
We kregen er onverwachts een paardje bij en toen besloten om dan direct maar een extra stal te bouwen.
Nu hebben we 2 stallen van 2.5x3 meter naast elkaar en er tegenover een stal van 3x3 meter en daarnaast een zadelkamer van 2x3 meter.
De buitenwanden hebben we van rabatdelen gemaakt, binnenwanden van OSB (?) platen. De deuren van dik/stevig blokhut hout (worden vandaag gebeitst als het goed is door m'n moeder Knipoog ). De dakplaten hebben we van marktplaats gehaald, wel een b-merk, maar scheelde ons 5,5 euro per plaat! Om kosten allemaal toch zo laag mogelijk te houden gewoon marktplaats/internet afgestruind voor voordelige materialen.

Onze stalletjes zoals ze nu zijn
(links de 2 stallen van 2,5x3 meter, die we nu open hebben staan de hele dagen als inloopstallen. Rechts achteraan de stal van 3x3 en daarvoor de zadelkamer)
...let niet op de bende op de "bouwplaats" ervoor, al m'n vaders materieel Knipoog van het bouwen staat er nog!

Afbeelding

M'n vader voor z'n zelfgebouwde stalletjes Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto=AWGMXESF

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:22

Wij zijn momenteel bezig met onze stallen.. Ik zal vanavond even foto's maken..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:24

Sione... waar ga je er bij jullie uit? Aan (vanaf de foto gezien) de rechterkant? Ik vind het een top idee zo die buizen.. Maar heb je niet veel rotzooi door je gang heen liggen door de "open" onderkant?

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:43

Alle buizen kunnen eruit. ik haal er 2 buizen uit, en paard kan de box verlaten. Rotzooi voor de boxen valt mee. Ik voer het hooi voor de box dus ja... dat ligt wel op de grond maar vlas (mijn knollies staan op vlas) ligt nooit veel buiten de boxen. Soms wel een beetje maar dat hoort erbij. En door de open stal veeg je het ook zo weer naar binnen.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:49

Afbeelding

Dit is mijn stal. Aan de rechterkant zit nog een stal van 3x3, omdat we de stallen hadden met het oog op twee paarden en een pony. Mijn pony is overleden vlak voordat de stallen klaar waren, en de overgebleven stal hebben we nu in gebruik als voeropslag!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:57

Afbeelding
Dit zijn de stallen waar nim staat. Door bijbouw zijn er 3 stallen met tralies aan de voorkant en de rest niet maar dat geeft niet.
Het was vroeger een koeiestal, en daar zijn dus aan 1 kant boxen in geplaatst.

Afbeelding
En dit is Ko zn huis Knipoog Een beetje heel erg veel luxer als bij nim.
Heb zo even geen foto van de boxen zelf, maar dat is echt heel mooi!

Dit zijn dus allebei geen stallen van mezelf hoor Knipoog
Nim staat bij mijn buurman en ko staat ietsje verderop bij zijn vorige eigenaresse.

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:31

Ferry80 schreef:
dus alle crea bea ideeen mensen die zelf een stal hebben gemaakt, wil ik wel eens een foto van zien hoe dat geworden is!

Mijn vader is crea-bea bezig geweest, en heeft dit jaar een stal bij mijn huis gebouwd. Het is wel erg groot geworden, want mijn vader houd van nuttige dingen, en dus is het behalve stal ook opslag voor hooi, stro en hout voor de kachel, trailerstalling en potgrondbunker (voor onze boomkwekerij) geworden. Hij heeft bijna niks gekocht voor deze stal, bijna alles hadden we nog liggen (niet weggooien, kan misschien nog van pas komen!). Alleen de damwandplaten voor het dak en bovenste deel van de muren zijn nieuw, en de stalwanden heb ik 2e hands gekocht (vandaar het verschil in kleur en maat.)
Het hele gebouw (nog niet helemaal klaar toen de foto’s werden gemaakt)
Afbeelding

Links trailerstalling, hier komt nog een schuifdeur voor, rechts potgrondbunker,
Afbeelding

en de boxen
http://pic20.picturetrail.com/VOL1600/2 ... 095427.jpg
De stal ligt in een wei, dus de staldeuren staan gewoon open zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten gaan staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-06 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie :)

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:45

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:51

dit zijn bij ons de stallen Tong uitsteken
Afbeelding
er zijn ook nog container boxen
en aan de andere kant van de bak nog oude stallen wel mooie! Clown
en stands.....maar dat is niks!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:53

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:07

Wij hebben ook een "buizen"stal, zoals bij Sione (heb helaas geen foto's). Alleen zit er bij ons aan de onderkant wel een houten schot (zo'n 50 cm hoog) en onze buizen staan zo te zien iets verder van elkaar af. Aan de zijkant zit gewoon een staldeur, deze is ook van hout en ca. 1.35 hoog, daar zitten geen buizen meer boven.
Voeren doen we voor de stal op de grond. Dit geeft idd wat rotzooi maar houdt de stallen juist erg schoon omdat ze het kuil niet door de stal kunnen smeren (we voeren onbeperkt kuil).

Ik zou nooit meer een ander systeem willen. Ze hebben door de breedte van de buizen een aantal vierkante meter meer bewegingsvrijheid (ze kunnen immers met hoofd en hals "uit" de stal). Ook contact met andere paarden is hierdoor goed mogelijk (dit kan ook via de zijkant, die bestaat uit een schot van dezelfde hoogte als de deuren met daarboven enkele horizontale buizen).
Hiervoor had ik een stal zoals je die op veel maneges ziet, een houten schot met daarboven tralies. Daar stonden de paarden veel minder prettig op stal. Nu zijn ze veel "vriendelijker" als je langsloopt en ze lijken minder gestresst.

Wat ik ook weleens heb gezien zijn stallen met een muurtje of schot tot ca. 1.10/1.20 m. hoogte en daarboven niks meer. Dat lijkt me net zo "paardvriendelijk" als zo'n "buizenstal", maar je moet dan wel zeker weten dat ze niet proberen erover heen te komen. En bij naast elkaar liggende stallen moeten ze wel zo groot zijn dat de paarden "bij elkaar weg kunnen" als ze dat willen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:11

in mijn profiel staan wat foto's Lachen

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:16

Citaat:
Wat ik ook weleens heb gezien zijn stallen met een muurtje of schot tot ca. 1.10/1.20 m. hoogte en daarboven niks meer. Dat lijkt me net zo "paardvriendelijk" als zo'n "buizenstal", maar je moet dan wel zeker weten dat ze niet proberen erover heen te komen.

Dit zijn wij nu aan het maken... al komen er wel drie horizontale buizen boven dat muurtje nog uit.. En dan alleen een onderdeur er in .. geen bovendeur (wel binnenstallen..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:17

houd dit topic even in de gaten..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:16

Moderatoropmerking:
Fotoverzameltopics zijn niet toegestaan. Foto's daarom vanaf nu graag als link plaatsen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:26

ik heb mijn stallen zelf gebouwd (met behulp van mijn erg handige vriend)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YZIN6PPI
vanaf de buitenzijde gezien (let niet op de pony, die is net bezig om haar slobber over het gangpad te smeren)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=W8Q6U46Q
vanaf de andere kant, achter "mij' zitten nog twee stalletjes, 1voor de de shetjes en 1 voor de kippen en de geiten

Dit zijn echt lowbuget stallen, gemaakt van hout wat ooit een schuur of zo is geweest.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:30

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:38

Volgensmij zijn onze stallen wel zo'n beetje de simpelsten hier. Ze zijn ongeveer 3 bij 4m, het waren vroeger afkalfboxen voor koeien.

Waarom hebben trouwens zoveel stallen tralies tussen de stallen in? Wij hebben er nog nooit last mee gehad. Santos bijt soms het paard van mijn zus maar die gaat dan aan de andere kant van haar box staan. Ze zijn er ook nog nooit overheen gegaan ofzo.

http://img105.imageshack.us/img105/9223/stal1fs3.jpg (let niet op de omvang van Santos' buik, dat is er inmiddels helemaal weer af Knipoog )
http://img73.imageshack.us/img73/3718/stal2th9.jpg
http://img105.imageshack.us/img105/3471/stal3aa8.jpg

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:53

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:00

Wij hadden eerst zegmaar een binnenstal die stond appart. Dan had je de zadelkamer en daarna had je twee binnen stallen. Niet erg groot maar groot genoeg voor een kleine fries en een NRPS'er. Dan had je een soort van opberg ruimte en daarna had je twee vrij grote buitenstallen. Daarna had je de koebocht. Dit was een soort van grote ruimte waar je twee grote stallen bij had. Nu hadden we geen plek genoeg voor 7 paardjes en zijn er nieuwe stallen gebouwd. Dit waren eerst koeien stallen maar nu perfecte paardenboxen. Helemaal tevreden. Foto's volgen nog Knipoog

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:01

Ik zal morgen als het licht is even foto's maken van onze twee stallen Lachen