beloofde schone winterstalling blijkt zwijnenstal te zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

beloofde schone winterstalling blijkt zwijnenstal te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 13:28

Ik heb het nu weer helemaal gehad. Ik was zo blij met een nieuwe stalling voor mijn jaarlingmerrie. Ze zou in een nieuwe frisse loods komen in een groepsstal en overdag zelf kunnen bepalen of ze naar buiten ging of niet via een loopgang. Enkel snachts zouden ze binnen staan altijd met voldoende stro werd me verteld. Nu mijn paard staat sinds 2 weken binnen. Maar niet in de beloofde loods maar in de schuilstal van de wei. Aan de wanden zijn scherpe uitsteeksels met spijkers en wat ik vandaag toch aantrof Boos!
De paarden(ze staat samen met nog 2 andere paarden) hadden de ruit eruit getikt en op de vloer lag allemaal glasscherven. Sinds ze daar staat is de stal heel nat soppig en er ligt wel wat schoon stro maar dat is bovenop de drek gegooit in een hoekje, de rest is dus vol met pis en strond!. De deuren zijn dicht met als gevolg dat mijn meissie niet naar buiten kan en het ook nog eens donker is. Ik had gehoopt dat dit even tijdelijk was waarna ze weer in de wei mochten maar zo te zien is dit dus de beloofde stalling. Blijkbaar is de loods nu bezet door andere paarden ofzo? Argh ik baal hier zo van, op de een of andere manier blijk ik altijd pech te hebben mbt stalling van mijn paard. De man van de stalling had in het begin gezegd dat als er wat was ik het gerust kon zeggen maar ik heb daar best moeite mee. Hoe zeg ik nu dat ik vind dat ze in een zwijnenstal staat en dat dit absoluut niet het beloofde plaatje was wat ik in mijn hoofd had? Huilen

deedee19

Re: beloofde schone winterstalling blijkt zwijnenstal te zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:27

Ik zou er toch zeker wat van gaan zeggen. Probeer het een beetje normaal te brengen. Toch altijd lastig zoiets. Hou ons op de hoogte. Ik ben benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:53

je zou hem netjes kunnen vragen of het inderdaad tijdelijk is waar ze nu staan, maar aan de andere kant, hij had allang moeten zien dat die ruit kapot was, hij voert tenslotte meerdere keren per dag!
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt en het een week aangekeken en mn veulen rap ergens anders heen gebracht! Je moet wel een goed gevoel hebben bij de stal waar je staat.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:55

Gewoon wat van zeggen!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:55

Van de glasscherven had hij misschien nog niet gezien. Verder vind ik dat stro wel erg.. Staan ze gewoon in hun eigen poep en plas.. Boos!
Het is niet wat hij beloofd had, dus ik zou er zeker wat van gaan zeggen!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 15:29

Ja het is zeker niet zoals ik het me had voorgesteld . In plaats van het beloofde lekker naar buiten kunnen en snachts warm in een dikke laag stro staat ze er nu dus in een natte drassige donkere stal, 24 uur per dag zonder dat mijn jaarling eruitkomt. Het meisje van het andere paard heb ik inmiddels gemaild, haar paard stond zelfs aan het glas te knabbelen..., ook zij heeft weleens gezegd dat een pony een behoorlijke wond had en dat werd ook afgedaan met: ach ze hebben allemaal wel eens een krasje.
Ik ben bang dat als ik er nu wat van zeg dat ze nogal laconiek zullen reageren ook en denk dat het maar beter is dat ik direct een andere stalling achter de hand heb. Inmiddels heb ik via marktplaats al wel iets gezien waar ze ook in de winter in de wei kan. Ik denk dat ik dat eerst maar regel zodat ik wat achter de hand heb mocht het gesprek mis gaan. Al zie ik er wel erg tegenop, ik ben niet zo gemakkelijk assertief maar dit is niet wat beloofd is.
Ik hou jullie op de hoogte!.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:15

als je niet zo gemakkelijk assertief bent, denk dan tijdens het gesprek aan het welzijn van je jaarling. dat moet genoeg motivatie geven om te zeggen wat je op je hart hebt.
ik ga ervan uit dat je betaald voor deze plaats? daar zou ik dan acuut mee stoppen. je paardje op deze manier in de opfok doen is niet fair tov het dier. al helemaal niet als ze de hele dag in een donker onveilig stalletje staan.
Natuurlijk heeft ieder paard weleens een schrammetje (en ik vraag me vaak af hoe die van mij het in godsnaam soms voor elkaar krijgt om in een veilige wei met een kras binnen te komen) maar met scherpe uitsteeksels 24 uur binnen houden is vragen om problemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:40

Nou, ik zou informeren naar die andere stalling, en je stalling waar je nu staat, per direct opzeggen...

Ook al ga je een gesprek aan, de mensen hebben nu toch al voldoende laten zien dat ze niet verantwoordelijk zijn? Valt imo niet over te praten hoor...

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:47

Haal je paard daar gewoon weg.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:39

Ik zou (als je een uitwijkmogelijkheid hebt) mijn beestje daar onmiddelijk weghalen!
Het is onveilig,ongezond en zeker niet leuk voor je paardje.
Ik kan me enigszins voorstellen dat je niet zo goed durft te zeggen maar het is toch echt nodig hoor! Vraag desnoods iemand mee (vader/vriend oid) zodat je er niet alleen voor staat.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 16:56

Inmiddels heeft het andere meisje van het andere paard ook gereageerd op mijn mail en is onmiddelijk ook gaan kijken en ze vond de toestand die ze aantrof ook bar en boos. Stro lag er niet meer dus kon ze er ook geen stro bijgooien. Helaas is er vandaag niemand te bekennen daar en zij gaat nog proberen telefonisch contact op te nemen maar voorlopig neemt niemand de telefoon nog op...
Vrijdag ga ik bij een andere stalling kijken, en ook dat andere meisje heeft inmiddels een andere stalling bezocht, ook mijn paard zou daarna toe kunnen maar een box daar is pas over een maand beschikbaar en iedere dag dat ze er zo bij staat vind ik teveel Boos! .

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:38

hopelijk heb je ondertussen contact gehad met de eigenaar van de stal mischien weet je dan ondertussen al of er wat gaat veranderen
zo niet dan zou ik haar daar zo spoedig mogelijk weg halen
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 30-11-06 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:42

Oef, ik hoop dat je snel wat anders kan vinden, dit klinkt echt verschrikkelijk. Ik zou echt pissig zijn als ik mijn paard zo zou aantreffen. Veel succes met het vinden van een andere stal!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:50

nou, ik liet mn paard daar geen seconde langer staan!
er is vast wel iets anders te vinden in je regio, desnoods eerst bij een boer het land op doen ofzo!!
echt, ik nam mn paard gelijk mee, wat jij omschrijft is niet normaal toch?!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:52

Niemand te bekennen op een stalling??? Dat is ook ernstig hoor
Kan je inderdaad niet voor die maand ergens op een landje terecht oid? Hopelijk vind je snel iets nieuws Ja

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:19

Het moment van een vieze stal kan ook het moment zijn van langskomen en dat er daadwerkelijk die dag nog opgestrooid zal worden. Maar een ruit die kan sneuvelen ???? dit hoort toch beschermt te zijn met spijlen voor de ramen. Indien dit zo is als je beschrijft (zonder op een verkeerd moment gekomen te zijn) zou mijn paard daar weghalen, en wel direct.
succes met je beslissing.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:22

Ik zou proberen mijn paard nog vandaag weg te halen, dus nog voor 1 december. Anders krijg je zo nog de discussie dat je voor de hele maand december kan betalen. Is er nergens een manege of pensionstal met een box vrij? Al is het maar voor tijdelijk?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:24

Tsja, maar als je een mooie schone inloopstal beloofd is, kan het toch niet de bedoeling zijn dat je paard in een gevaarllijk stalletje in z'n eigen zoi staat toch??

Sterkte!

Myrthe25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:27

Als je bij die andere stal terecht kan zou ik haar meteen weghalen waar ze nu staat..

EN natuurlijk wel even duidelijk melden waarom je weggaat.

Succes ermee !!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:29

sterkte ermee
kan me alleen maar bij de voorgaande reacties aansluiten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:51

Morgen heb ik vrij en dan kan ik dingen regelen. Ik ga morgenochtend kijken bij een boerderij waar ze in principe direct heen kan dan staat ze ook lekker overdag op het land en 's nachts op een zoals ze nu beloven schone stal. Het is niet zo dat ik daar op het verkeerde moment kwam, want sinds vorige week vrijdag staat ze binnen en toen trof ik daar al die zooi aan. Ik dacht toen dat het tijdelijk was, vanwege het weer en de vele regen dat ze eventjes binnen in het schuilstalletje van het weiland stond, maar dinsdag stond ze tot mijn verbazing nog steeds in datzelfde stalletje plus dat nu de drek nog veel erger was en de ruit eruit lag, de waterbakken vies waren enz. Het meisje van die andere pony had gevraagd of ze er een stuk hout voor het raam wilde timmeren maar dat is dus niet gebeurd. Gisteren is dat meisje gaan kijken nadat ik haar had ingelicht over hoe onze pony's erbij stonden en ook zij trof dezelfde drek aan als ik. Er moet gauw wat aan deze situatie gebeuren en ik ga ook morgen eisen stellen maar dat kan pas echt als ik wat achter de hand heb anders sta ik straks op straat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:56

Er bestaat niet zoiets als 'een verkeerd moment' om te komen denk ik..

Fijn dat je misschien een andere stalling hebt! Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:58

Op een 'verkeerd' moment kan het er natuurlijk niet helemaal spick and span uitzien, maar de omstandigheden die jij beschrijft zijn meer dan een verkeerd moment... Zoals ik al eerder zei: hopelijk heb je snel wat anders!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:46

Is er al nieuws???

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:00

Staat ze toevallig bij Fantasy Stable Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Zonder gekheid, jammer dat het zo tegen valt. Er zijn nu eenmaal mensen die hunzelf en hun stal beter willen voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn zonder dat ze er erg in hebben dat mensen en paarden zo gedupeerd raken Bloos