Kosten gebruik solarium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Kosten gebruik solarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 06:43

Ik ben op zoek naar mensen die zelf een solarium hebben of er gebruik van (kunnen) maken op stal.
Ik ben benieuwd naar de kosten van aanschaf en gebruik!
Dus hoeveel het gemiddelde solarium kost, wat het verbruikt aan stroom en hoeveel losse lampen kosten.
Verder zal er (als het idee er door komt) ook een muntjesapparaat komen. Dus ben benieuwd naar wat jullie moeten betalen voor t solarium en hoe lang je ze er onder zet dan.
Alvast bedankt!

Tamara_H

Re: Kosten gebruik solarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 07:12

ik weet niet de aanschraf, maar bij ons als je gebruik wil maken kost het 2 euro voor 20 minuten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 07:24

Thanx!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:15

bij ons kost het geloof ik 10 cent per minuut, maar we hebben een minimum wat je erin moet gooien van 1,40 zodat het beetje haalbaar is zeg maar

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:54

Littleghoul schreef:
bij ons kost het geloof ik 10 cent per minuut, maar we hebben een minimum wat je erin moet gooien van 1,40 zodat het beetje haalbaar is zeg maar

0.75 cent voor een kwartier geloof ik

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 09:58

Heb van de site van Corton iig de kosten (gem.) voor de elektriciteit.
Voor een sessie van 15 minuten ben je met een solarium van Corton 0,093 euro kwijt. Valt me mee!
Daar komt natuurlijk nog wel de afschrijving van het apparaat bij en de lampen.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:53

Needje schreef:
Heb van de site van Corton iig de kosten (gem.) voor de elektriciteit.
Voor een sessie van 15 minuten ben je met een solarium van Corton 0,093 euro kwijt. Valt me mee!
Daar komt natuurlijk nog wel de afschrijving van het apparaat bij en de lampen.....

Zo weinig?! Bloos!

Ik ben geen fan van een muntjesapparaat.... dat betekent dat de stalhouder zo'n solarium aanschaft, vervolgens behoorlijk geld vraagt per tijdseenheid dat het gebruikt wordt, met als gevolg dat klanten alleen dat solarium gebruiken als het puur noodzakelijk is. Daardoor blijven de electriciteitskosten misschien wel laag en zullen er minder snel nieuwe lampen moeten komen, maar de afschrijving loopt voor geen meter, terwijl de eigenaar daar de meeste kosten aan maakt.
Gewoon elke pensionklant een tientje per maand meer laten betalen, dat apparaat vrij ter beschikking stellen en iedereen is een stuk blijer... óók de staleigenaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 10:55

Ligt er natuurlijk aan wat je per muntje vraagt. Daarom moet ik er dus achter komen hoeveel de daadwerkelijke kosten zijn. (incl. afschrijving enzo)
Stalhouder hoeft er geen winst op te draaien, maar zal wel (indien het apparaat zelf door hun wordt aangeschaft) t apparaat er uit willen halen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:56

ja, maar dan heb je ook klanten die hun paard er dagelijks uren onder zetten..
dus ik ben altijd een beetje voorzichtig met het woord 'onbeperkt'

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:02

bij ons kost het 50 cent voor 3 minuten. hij staat er nog maar net en heb hem nog niet geprobeerd. ik denk ook dat die angsthaas van mij het eng gaat vinden...

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:02

ik houd dit topic ook even in de gaten... wij willen op stal wellicht in de toekomst ook zo'n apparaat aanschaffen en er is al vaak een discussie geweest over de kosten en aanschaf e.d.! Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:04

Ik zal vandaag of morgen iig een mail er uit doen naar Corton. Hoeveel t apparaat zelf kost en een evt. muntjesautomaat. En hoeveel nieuwe (losse) lampen kosten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:07

ik had er één en heb hem weggegeven ..domme ik maar ik ga er terug één aanschaffen geen groot luxe ding maar een degelijk exemplaar
hier staat eigenlijk een prijslijst Needje ..kan je toch ff erop richten al is het in belgie Knipoog
www.inoxenmetaalcreaties.be dan naar prijslijst.html

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:09

Thanx Libke!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:09

Needje schreef:
Ligt er natuurlijk aan wat je per muntje vraagt. Daarom moet ik er dus achter komen hoeveel de daadwerkelijke kosten zijn. (incl. afschrijving enzo)
Stalhouder hoeft er geen winst op te draaien, maar zal wel (indien het apparaat zelf door hun wordt aangeschaft) t apparaat er uit willen halen.

Op welke termijn wil de stalhouder dat apparaat eruit halen dan?

Weet je... als je een tientje per maand extra vraagt aan elke pensionklant en stel je hebt twintig klanten, dan zit je op 2400 euro per jaar. Je weet 100 % zeker dat je die 2400 euro ook daadwerkelijk binnen krijgt, hoeveel of hoe weinig dat ding ook gebruikt wordt. Stel nou je hebt een muntjesapparaat.... je vraagt 50 eurocent per kwartier.... de helft van de pensionklanten gebruikt dat ding daarom 15 keer per maand, de andere helft slechts 5 keer voor steeds een sessie van een half uur (aan een kwartier heb je immers weinig). Dan zit je ook op 2400 euro per jaar maar heb je geen enkele garantie dat het ook daadwerkelijk dat bedrag zal zijn.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:14

Solarium is aanwezig bij ons op stal, gebruik is vrij.
Geen muntjes en geen stalverhoging.
(stalhoudster had waarsch in de prijsbepaling van het stalgeld al rekening gehouden dat dit soort extra faciliteiten er nog bij zouden komen)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:15

Zazoo schreef:
bij ons kost het 50 cent voor 3 minuten. hij staat er nog maar net en heb hem nog niet geprobeerd. ik denk ook dat die angsthaas van mij het eng gaat vinden...

Voor 3 minuten?! Bloos! Echt belachelijk! Wie maakt er dan ooit gebruik van? Dan zit je op 5 euro voor een half uur, stel je rijdt 5 keer per week.... 25 euro per week, dat is 100 euro per maand!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:28

ik vind een half uur wel veel ..als de paarden geschoren zijn heb je aan tien minuutjes genoeg enkel bij volledig wassen voor de wedstrijden dan mss een twintig minuutjes ..denk ook niet dat je er een dagelijkse gewoonte van MOET maken ..trop is teveel .

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:35

Wij betalen 50 cent per 15 minuten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:36

Ik denk dat ie in de zomer ook eigelijk niet gebruikt wordt. Dus om nou t stalgeld omhoog te kwakken. En er zullen ook mensen zijn die er helemaal geen gebruik van gaan maken. Die kan je dan geen verhoging in hun maag splitsen.

Dat zijn betere prijzen MarchaL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:38

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:48

libke schreef:
ik vind een half uur wel veel ..als de paarden geschoren zijn heb je aan tien minuutjes genoeg enkel bij volledig wassen voor de wedstrijden dan mss een twintig minuutjes ..denk ook niet dat je er een dagelijkse gewoonte van MOET maken ..trop is teveel .

Mijn ervaring is dat een half uur juist precies goed is en op die stallen is het gebruik van het solarium wel een dagelijkse gewoonte.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:00

alle grote stallen die ik gedaan heb hebben niet eens een solarium meer staan ...
geschoren paarden na het werk ff spons erover ,wollen dek op en een halfuur stapmolen of aan de hand afstappen .In de zomer is het al helemaal gek idd om een solarium te gebruiken dus daar zou ik toch liever niet het stalgeld voor omhoog gooien ..denk dat idd een halve Euro tot 75 cent voor een kwartier haalbaar is
T'is wel prettig om onder te vlechten in de winter Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 12:03

Stapmolen hebben we ook niet. En een groot deel is niet geschoren bij ons op stal, dus voor hun zal t best handig zijn Haha!
Maar dan moeten de kosten idd goed te doen zijn.