Spiegel in de stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

INGEMUIS

Spiegel in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:03

Ik kwam laatst per ongeluk via een link op een site waar ze paarden spiegels verkochten? Spiegels voor in de stallen , die verveling zouden moeten tegen gaan en de onbreekbaar waren voor paarden Lachen Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt mij best een leuk idee! Nagelbijten / Gniffelen

ittheclown

Re: Spiegel in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:04

MM heb ik eerlijk gezecht nog nooit gezien

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:38

Ik heb er ook nog nooit van gehoord en gezien, ben er nu toch wel een beetje nieuwschierig naar Knipoog

Rambo007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:49

wij hebben een spiegel aangeschaft omdat een van onze paarden gek word als de ander eruit gaat .In het begin ging dat goed ,later had ze door dat haar vriendje echt weg was.
Er zullen paarden zijn waarbij het echt werk,alleen bij die van mij niet.
groetjes,

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:34

Nooit van gehoord, denk niet dat Django er op zou reargeren en die van m'n vriendin zou alleen maar pissig worden omdat er een ander paard in haar stal staat Haha!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:06

Tja of je moet zon ijdeltuit hebben die in de bak ook al niet anders dan naar zijn spiegelbeeld kan kijken Tong uitsteken
Wel mooi zon spiegel in de stal he mr ed zit mijn haar goed Tong uitsteken

zilverspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:20

nog nooit gehoord Tong uitsteken klinkt wel grappig alleen zou ik het wel eng vinden dat als je paard in de stal gek gaat doen ofzo de spiegel kapot trapt Knipoog

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:02

Daar heb ik een paar jaar geleden ook iets van tegengekomen
Ik ken niemand die het doet maar het leek wel grappig Lachen

Elke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:13

Lijkt me wel handig Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:16

Heb er een paar jaar terug een keer een heel stuk over in de BIT gelezen. Ik zou het zelf niet doen, vind het toch een beetje een gevaarlijk idee, stel dat ze er tegen aan slaan en het gaat stuk, ookal zullen ze er echt wel stevig glas / materiaal voor gebruiken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:20

lijkt me wel wat. ik heb dus een mega ijdeltuit. als ik prive le heb rijden we in de binnenbak loopt hij altijd naar zichzelf te kijken en al we op de spiegel afrijden moe thij even stilstaan omt e kijken. soms zet hij dan wel eens een stapje opzei dan ziet hij het niet meer. en stapt dan echt op een manier terug he waar is da lekkerere ventje gebleven.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:12

Toen mij haf verplicht op rust moest ivb. met een hoefprobleem heb ik er ook 1 in haar stal gedaan.
ze vond het erg leuk, en hielp wel wat tegen verveling omdat ze zich zelf steeds aan het bewonderen was Haha!

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 07:06

welke site is dat waar die spiegels opstaan,lijkt mij ook wel wat

_Marije_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:23

Ik heb er geen ervaring mee.. mijn vriendin kwam er laatst ook al mee ik weet het zelf niet wat het is.. mr misschien gaan we het nog uitproberen bij de mijne.. Clown

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:16

Lijkt me vreselijk ik denk dat als ik een spiegel in de stal zou hebben hangen ik me elke keer dood schrik als ik de stal inkom omdat er dan ïemand"in de stal staat Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:21

Haha ik was pas tikkertje aan het doen met iemand anders... Zonder zadel, gewoon halstertje plus halstertouw en gaan met die banaan. Vindt mijn knol heel leuk. Liep echt achter het andere paard aan te vangen. Andere paard loopt recht op spiegel (over middellijn) af, en gaat dan rechts. Ik zat er vlak achter, mijn knol gaat niet rechts, maar gaat staan neuzen met zichzelf bij de spiegel. Ik bedoel maar. Knipoog

Heb inderdaad ook al eens een website gezien waar ze die dingen verkopen, heb alleen nog nooit een stal gezien waar er daadwerkelijk een hing.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:23

ik ben er neit wild van....er zitten toch randen aan zo'n ding... wij hadden op de manege ooit een die zn ooglid er aan openhaalde terwijl t mooi was afgerond die spiegel

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:15

Nog nooit van gehoord, wel zijn er spiegels voor in de bak? ben van plan eentje aan te schaffen. Lachen

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:30

ik heb er ook echt nog nooit van gehoord maar lijkt me wel grappig, ik denk alleen dat mijn oude paardje die spiegel had proberen in te trappen:D maarja als hij echt onbreekbaar is... is het wel grappig

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:44

Ik heb altijd begrepen dat je een paard niet mag loslaten in een binnenbak met spiegels, omdat de kans bestaat dat het paard er tegen aan springt (vanwege een aanval of juist om te spelen)

(?)

Stel je zet zo'n spiegel in een boks en je paard begint zich daar op uit te leven.. moet je haast nog hopen dat het allemaal goed gaat. Bloos

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:54

Sjoert schreef:
Ik heb altijd begrepen dat je een paard niet mag loslaten in een binnenbak met spiegels, omdat de kans bestaat dat het paard er tegen aan springt (vanwege een aanval of juist om te spelen)

(?)

Stel je zet zo'n spiegel in een boks en je paard begint zich daar op uit te leven.. moet je haast nog hopen dat het allemaal goed gaat. Bloos

dat hebben ze mij ook altijd gezegd.
een paard ziet niet alleen een ander paard maar ook nog een andere ruimte.
hij kan er dan doorheen gaan.
nou zal dat in de stal wel moeilijker gaan,maar toch.
en een vriendje die hij wel kan zien,maar die hij niet ff lekker over zn schoft kan krabben en andersom....vind ik eigenlijk een beetje zielig voor het paard.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:27

ikke20 schreef:
lijkt me wel wat. ik heb dus een mega ijdeltuit. als ik prive le heb rijden we in de binnenbak loopt hij altijd naar zichzelf te kijken en al we op de spiegel afrijden moe thij even stilstaan omt e kijken. soms zet hij dan wel eens een stapje opzei dan ziet hij het niet meer. en stapt dan echt op een manier terug he waar is da lekkerere ventje gebleven.

Hahaha Clown

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:28

Sjoert schreef:

(?)

Als ik het me allemaal nog goed herinner van die site, waren ze onbreekbaar(?) maar hoe onbreekbaar is onbreekbaar? Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:54

Als je paard zich er op uit gaat leven, kan deze zichzelf natuurlijk ook nog wat aandoen. Lachen
MAar goed.. ik weet dus echt niet of dit zo is.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:11

Nou ik heb het wel is meegemaakt dat een paard in een spiegel was gesprongen, of althans een poging had gedaan tot. Spiegel was in duizende stukjes en het paard zat ook onder allerlei schrammetjes. Was geen pretje..

En tsja, ik vraag me af of het echt onbreekbaar is, wie weet als ie er een paar keer goed tegen aan slaat, neem aan dat het dan op een gegeven moment wel stuk kan gaan.. Nagelbijten / Gniffelen