Bijbaantje stallen uitmesten, hoeveel €?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

studentje1

Bijbaantje stallen uitmesten, hoeveel €?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:59

Hai Bokkers,
Een vraag aan de mensen die werken op een stal en o.a. uitmesten, hoeveel verdienen jullie?
En hoe lang doen jullie gemiddeld over één box, en over opstrooien?
Ben benieuwd, zit er zelf over na te denken om hier op stal te gaan werken maar wil wel graag weten wat ik waard ben Knipoog!

vikki

Re: Bijbaantje stallen uitmesten, hoeveel €?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:30

Oke..ik werk niet op een stal, maar zo nu en dan betaal ik wel eens iemand om mijn stal te mesten... Ik betaal 2 euro per keer en vind het prima als de ene dag alleen de drollen worden geschept, als de andere dag dan wel iets grondiger wordt gemest. Gemiddeld zal het niet langer dan een kwartier in beslag hoeven nemen (mits Eclipse het niet al te gezellig vindt... die wil de de deur nog wel eens blokkeren zodat je bij hem in de stal 'moet blijven' Haha! ).

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:31

ik krijg 40,- in de maand. voor 3 paarden van iemand anders binnen zetten uitmesten buiten zetten voeren 3 dagen in de week. mijn eigen pony staat daar ook dus ik ben er toch altijd wel.

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:32

maar dat is omgerekend 4,50 in et uur ongeveer

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:39

ik weet niet precies wat een goede prijs is. Ik denk zo rond de 4 euro per uur, maar dat ligt ook gewoon aan de stal waar je gaat werken.

Ik doe er zelf hooguit 15min voor 2 stallen over om uit te mesten per dag, maar mijn paarden staan dan ook de hele dag buiten.
Dus daar ligt het ook een beetje aan hoelang het duurt, als ze de hele dag binnen staan heb je veel meer werk, dan wanneer ze alleen s nachts binnen staan.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:40

Zo te lezen ben ik dan best aardig... met omgerekend 8 euro per uur... Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:36

Ga er vanuit dat je blij mag zijn als het in het wit is en je het minimumloon krijgt Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:38

die 8 euro per uur is zeker erg goed verdient! Daar mag je blij mee zijn. Over het algemeen verdien je in de paardenwereld niet zo veel.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:40

heey ik heb verschillende baantjes gehad in de paarden zowel spingstal dressuurstal als manege.. je verdient eigenlijk altijd minimum loon.. hoeveel dat is ligt aan je leeftijd kun je even opzoeken op internet hoeveel dat is. volgens mij staat er op de site van NBH-deurne iets over het minimum loon.. maar echt goed verdienen zul je nooit in de paarden

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:35

Ik heb een bijbaantje op de stal waar ik sta. Het is een stal waar de paarden dag en nacht op stal staan. 1x per week worden de stallen compleet leeggemest en elke dag opgestrooid. Als ik ga uitmesten moet ik dus de hele stal leeghalen (schoon stro als het er ligt laten liggen). Over een grote stal doe ik een halfuur (als hij erg vies is 40 min) en een ponystal 20 minuten. Ik verdien er 3 euro per uur mee (zwart natuurlijk anders had ik veel meer verdiend). En voor 's avonds voeren (alleen voeren en daarna het hele erf vegen) krijg ik €5.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:50

zwart verdiend meestal meer dan wit... Omdat jullie beiden geen belasting hoeven te betalen.
Ik zou bij zwart betalen ook uitgaan van het witte minimum uurloon... www.nibudjong.nl staan de minimum jeugdlonen.

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:23

mentjuh schreef:
maar echt goed verdienen zul je nooit in de paarden

Helemaal mee eens, tenzei je je eigen super deluxe fok stal hebt ofzo:P

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:41

Je zou verwachten dat je lekker betaald kreeg. Het is toch zware fysieke arbeid namelijk! Die 8 euro is inderdaad erg netjes, vrees dat dat alleen zelden uitbetaald wordt. Ik zat tussen de €4,50 - €6,00 per uur te denken?

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:15

Ik heb geen idee, ik hou het nog bij mijn folderwijkje Clown

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:23

Ja maar op een stal werken heeft iets extra's. Ondanks dat die ammoniak-geur over een week nog in je neus zit, je tot drie keer toe stikt in het stof tijdens het opstrooien, je de meest lelijke paardenblikken naar je hoofd krijgt als je gaat voeren, en je kleren na een dag eigenlijk niet meer te redden zijn... je bent toch met paarden bezig!

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:27

ik had iedere weekend een bijbaantje 10 stallen uitmesten kreeg aan het einde 50 euro!! der staan 10 viezerikken in de stal, waardoor ik ze 1 keer per week kan verschonen! nou per stal ben je 2 uur mee bezig, staat tot de knie hoogte alleen maar strond!! dus deed vaak met me vriendin samen! en anders begon ik in de ochtend tot s avonds en soms zondag nog verder!!

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:29

ja je hebt natuurlijk wel het verschil tussen potstallen en stallen die elke dag worden leeggeschept! Stallen die de hele week zijn opgestrooid.. Christus wat een slopend werk is dat! In mijn geval zou het gaan om een weekendbaantje, waarbij de stallen doordeweex elke dag zijn uitgemest. Je zou dus in principe per stal 10 minuten bezig zijn, en dan enkel drollen & plasplekken scheppen.. valt mee toch?

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:39

ik ben dus echt 2 uur bezig, de eerst 2 stallen meestal 2 uur, en dan moet ik nog 2 minuten lopen met een volle kleine kruiwagen naar de mesthoop zo vanb sochtends vroeg tot savonds laat!!

Tanja___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:43

wel aan het einde van de maand 200 euro op zak Haha!

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:43

ooeh let je op je rug etc dan? Anders heb je over 3 jaar echt spijt dat je dit gedaan hebt..

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:39

scholiertje schreef:
ooeh let je op je rug etc dan? Anders heb je over 3 jaar echt spijt dat je dit gedaan hebt..

Naja dat heb je denk ik ook als je gaat vakken vullen bij de appie Gaaaap ik werk er nu 2 weken, en het valt op zich wel mee maar soms dan heb je van die zware dingen en dan werk je net alleen, als ik kon zou ik zo voor de stallen kiezen. lijkt mij ook veel leuker.

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 22:58

Ja het is wel een beetje een penny-droom 'werken met paarden' hihi... maar if it pays the bills i'm in Knipoog

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:25

de meeste zitten tussen de 4 en 6 euro per uur.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:30

Ik mest ook uit, geloof dat het omgerekend op zo'n 4,5 euro per uur zit.
Geen vetpot maar doe het 2 avonden als extra naast m'n gewone baan. Verdien er een stukje stalgeld mee terug en hoef niet naar de sportschool!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:41

als je echt op een stal gaat werken of bij een manege en je krijgt een contrakt zit je bijna altijd in het minimum loon. http://www.helicon.nl/web/dsc?c=getobje ... =/gvisapi/ hier is een linkt van NHB Jobs en daar staat op wat het minimum loon in de paarden branch is..