Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, je kan stalbandages dus voor stalbenen gebruiken. Ook als bescherming op stal, en verder zou ik het niet weten..
. Ik vind het niet helemaal gezond om je paard op stal helemaal in te wikkelen, ik bedoel, je kan er ook een watje van maken
. Natuurlijk kan er een reden zijn dat je ze nodig hebt hoor, maar ik op dit moment niet
maar dat is mijn mening... Suprice schreef:Ik gebruik ze ook niet, ten eerste omdat ik het niet veilig vind mijn paard met bandages op stal te zetten. Als er een losraakt dan heb je wel een probleem. Ook vind ik het een beetje overbodig, het moet wel een paard blijven zonder hem helemaal in te pakken..
September schreef:Ik doe er ook niet aan, maar ik ken wel iemand die er wel aan doet. Zijn paard heeft een stokmaat van 1.83m, die Z2 dressuur heeft gelopen. Dat paard heeft gewoon niet zulke sterke benen en om blessures e.d. te voorkomen hebben ze die dingen om in de stal. Ik denk alleen dat als je ze om doet bij paarden die het totaal niet nodig hebben, dat je alleen de benen van je paard ermee ver*eukt.maar dat is mijn mening...
en ik weet dat het niet om jou paard gaat! 

Natuurlijk kan het zijn om blessures te voorkomen. Maar stel je voor, je hebt zwakke enkelbanden, en loopt altijd met een enkelband om. Jou enkelbanden denken dan "Jammie, dit is leuk, wij hoeven helemaal niks meer te doen! VAKANTIE
" Zodra jij dan die enkelband af doet en weer zonder gaat lopen, zal je zeggen "Jee, mijn enkelbanden zijn helemaal niet stevig, weer dat ding om!" Maar juist als je je enkelbanden gaat trainen zal het bij veel gevallen zo zijn dat ze sterker worden. Als je bij dit paard zijn benen verwent, zal de kans op blessures zonder stalbandages naar mijn idee nog veel groter worden. Daarom zou ik er juist voor kiezen om zo'n paard al helemaal geen stalbandages om te doen, maar juist proberen met trainen blessures te voorkomen.. 
ulestro schreef:het ondersteund de pezen na een zware inspanning of een die moet komen, als je ze idd altijd aan doet als dit niet nodig is op gezonde beenderen, maak je die benen enkel maar zwakker en zal je na een tijdje verplicht worden om ze altijd aan te doen, kiki geeft dus idd voor een deel gelijk in haar vb
_Kiki_ schreef:Maar stel je voor, je hebt zwakke enkelbanden, en loopt altijd met een enkelband om. Jou enkelbanden denken dan "Jammie, dit is leuk, wij hoeven helemaal niks meer te doen! VAKANTIE" Zodra jij dan die enkelband af doet en weer zonder gaat lopen, zal je zeggen "Jee, mijn enkelbanden zijn helemaal niet stevig, weer dat ding om!"
. Ik ga als ik tijd heb er wel even wat verder op in, zit nu op m'n werk namelijk
!
Remember schreef:_Kiki_ schreef:Maar stel je voor, je hebt zwakke enkelbanden, en loopt altijd met een enkelband om. Jou enkelbanden denken dan "Jammie, dit is leuk, wij hoeven helemaal niks meer te doen! VAKANTIE" Zodra jij dan die enkelband af doet en weer zonder gaat lopen, zal je zeggen "Jee, mijn enkelbanden zijn helemaal niet stevig, weer dat ding om!"
Zo werkt het dus niet. Ik ga als ik tijd heb er wel even wat verder op in, zit nu op m'n werk namelijk
!
Maar als je uitleg wil geven graag natuurlijk
Want ik zit wel in 5VWO maar alles snappen doe ik niet
!
* 
*