Het schijnt te werken als een tierenlier, en is supergoedkoop in verhouding tot wat ruitersportzaken vragen voor vliegenspray. Het is volledig op natuurlijke basis, dus niet schadelijk voor het paard. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het schijnt te werken als een tierenlier, en is supergoedkoop in verhouding tot wat ruitersportzaken vragen voor vliegenspray. Het is volledig op natuurlijke basis, dus niet schadelijk voor het paard. XoNo schreef:Het is volledig op natuurlijke basis, dus niet schadelijk voor het paard.
of dat helpt!!! Achja hoef ik er geen topic over te beginnen. Ik heb een grote spuitbus vliegen spray maar gal vind die erg eng!!! Heb nu die van de kruidvat ook citroen spray spul en dat helpt wel bij onze beestjes.XoNo schreef:Weten jullie wat dan wel tegen horzels en dazen werkt? Ik heb bij mijn paard nog geen enkel bultje gevonden (thank god), maar wil het toch voorkomen. Hij krijgt momenteel geen knoflook door zijn voer...
mate schreef:whaaaa!!!!!!!! appele-azijn is echt super slecht voor je paard!!!!!!!! sorry hoor totaal off-topic maar moest het kwijt dat zoveel mensen het hun paard voeren.

XoNo schreef:Weten jullie wat dan wel tegen horzels en dazen werkt? Ik heb bij mijn paard nog geen enkel bultje gevonden (thank god), maar wil het toch voorkomen. Hij krijgt momenteel geen knoflook door zijn voer...
Ik ben een echte voorstander van knoflook! Ik voer mijn paarden het gehele jaar door 40gr knoflook door hun voer (dus smorgens en savonds elk 20gr). Ze stinken wel wat uit hun giecheltje
maar dat neem ik maar voor lief. Nu heb ik laatst 3weken op het paard van de buren gepast, en dat arme dier zat helemaal onder de bulten, en geen kleintjes ook zo groot als vuisten (danwel mijn vuisten die zijn niet zo errug groot). Ben begonnen haar met knoflook te voeren en ook zij staat nu bultvrij in de wei. Verders lopen mijn paarden niet vlakbij een sloot of mesthoop (scheelt ook al) en eerlijk is eerlijk, echt geen bult te bekennen! Ze dragen geen vliegendekens (vind ikzelf onzin) en ook spuit ik ze niet in (worden ze beiden panisch van). Ze lopen lekker elke dag buiten, genoeg schaduw (want die beesten komen ook op de zweet geur af) en zeer te vreden...
Voor mijn paardjes helpt t dus wel! 
) en het werkt echt super, inmiddels heeft onze halve stal zijn paard met zo'n kap oplopen.