stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 16:23

Hoi

Na een heel gedoe met mn oude stalling waar ik halsoverkop weg moest heb verschillende weilanden gevonden. Nu staan ze op 3 hectare met schuilstal, geweldige locatie, helaas is dit van natuurbeheer en mag na 31-12 geen vee opstaan tot augustus. Ik heb ander weilqand gevonden maar dit is heel natte grond en geen (schuil) stal. Container of iets dergelijks plaatsen mag niet, is al negevraagd. Nu wa sik in die wei aan het werken en raakte ik aan de praat met de buurman ( die stukje naast mij aan t hooien was)
Verhaal uitgelegd en hij bood ineens 2 stallen aan, 1 hele grote en een kleinere als ik echt nisk kon vinden. Hij deed namelijk liever niet, maar om mij uit te helpen. Nu heb ik maar 1 andere stal kunnen vinden, en heb die man net gebeld. ik wil die stallen ook graag eens zien, en wetem wat ik moet betalen.
Hij begon wek beetje vreem dte doen, had amper tijd, alleen na 2100, en zou me bellen als hij dan eens tijd had zodat ik langskon komen. Na paar minuten gewoon gesprek gehad te hebben begon hij erover dat er wel paar hengsten in buurt stonden, of dat een probleem werd met buitenzetten ( ik heb 3 merries)
Nee, zie ik die van mij zijn heel braaf, ook met hengst in buurt, zegt hij ja maar die hengsten niet. net zoals een man bij mooie meiden is, erna begon hij mij alleen maar complimentjes te geven over hoe ik uitzag en of ik nog wle beetje van hem hield. Vind beetje erg vreemd gaan, maar ben gewoon beleefd gebleven. Hoop dat hij snel belt, ik kan zien hoe die stal en hopelijk wei eruit zien, (is maar voor 3 maandenvanaf 1 jan t/m wei droog genoeg is)
ben benieuwd, wat zoudne jullie doen, of zoudne jullie het gelijk al afzeggen???

ellepel

Re: stalling gevonden voor wintermaanden, vreemde man???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:25

jo, nou ik zou nog maar es op m;n fiets stappen en op zoek gaan naar wat anders....

iemand die nu al begint met hou je nog een beetje van me vind ik niet te vertrouwen.
kan misschien mega voor oordeel zijn,maar dan haak ik af

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:27

Neem voor de zekerheid iemand mee als je langsgaat. KLinkt idd wel een beetje vreemd. Neem dan wel bv 1 van je ouders mee. Als je dit gevoel blijft houden zo ik het al niet doen. Je moet toch met plezier heen kunnen!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:29

ellepel schreef:
jo, nou ik zou nog maar es op m;n fiets stappen en op zoek gaan naar wat anders....

iemand die nu al begint met hou je nog een beetje van me vind ik niet te vertrouwen.
kan misschien mega voor oordeel zijn,maar dan haak ik af

idd ben het helemaal eens met ellepel ik zou iets anders zoeken meid!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:32

He getver! Ik zou daar geen contact meer mee zoeken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:32

niet doen niet doen niet doen!!!!
pas op met zulke kerels!!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:33

Ik zou het niet doen!!! Je bent regelmatig op het terrein van die man te vinden, en als hij nou al zo begint...

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:34

jaa ieuw, hij doet al ontzettend vaag over die stallen, misschien bestaan ze wel niet eens? kwam het hem mooi uit om jou te 'lokken' als het ware? Neem in ieder geval iemand mee als je daarheen gaat!

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:34

Ik zou het gelijk afzeggen!

Met zo'n man wil ik niet eens wat te maken hebben..ook al doet hij zich nog zo vriendelijk voor Knipoog

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:50

Ik zou het afzeggen. Dit soort opmerkingen zijn echt niet normaal. Er zijn vast wel andere stallen te vinden. Alles beter dan dat je straks in een of andere vervelende situatie komt. Volg je eigen gevoel en intuïtie in dit soort gevallen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:09

na zijn eerste reactie zou ik zeggen: die heeft spijt dat hij het heeft aangeboden
Na zijn volgende vreemde gedrag zou ik zeker zeggen: zoek maar wat anders want dit kon wel eens voor problemen gaan zorgen als je er wel heen gaat.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:10

dat gaat zeker weten voor problemen zorgen, ik maak me nu helemaal zorgen om TS, meid blijf daar weg alsjeblieft!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:21

Niet iemand meenemen als je gaat kijken, gewoon helemáál niet heen!

Een vreemde kerel die aan je vraagt of je nog een beetje van hem houd gaat voor problemen zorgen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:27

Zeer zeker niet doen, ook niet gaan kijken...gewoon lekker op zoek gaan naar wat anders!!!
Zelfs als je helemaal niks anders kunt krijgen, ook niet doen.

Zet dan maar een noodoproep hier op Bokt, daar komt altijd wel iets uit de bus rollen!

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:29

Je vraagt als stal eigenaar niet aan iemand of je nog wel van hem houdt..
dit klinkt niet goed hoor! Wees ontzettend voorzichtig
ga er het liefste helemaal niet heen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:31

ja, maar ik heb al zo`n problemen met stalling u, en mn ouders meenemen, eehm, nee dan neem ik wel een vriend mee. Ik heb 3 paarden, t word winter en ik heb geen stalling. heb weiland wat zeikenat is en geen schuilplek. op pensionstalling wor me echt te duur en ben al paar maanden echt overal aan t zoeken, niks gewoon. ja heb nu 1 stal gevonden, 100 pm en zelfverzorging, als ik dus 1 daarneer zet, moet ik nog stal voor de andere 2 zoeken. Elke dag 2 keer op en af voor en na t werken naar verschillende stallingen is klote. Ik denk dat ik een vriend meeneem, dat we samen gaan kijken of het wat is en of hij weer zo vreemd doet. ik heb gewoon echt een stal nodig, weet anders niet waar ik heen moet

lees net dat ik alweer 2 reactisch heb , dus bij deze
GEZOCHT!!! stalling in buurt van Melick, liefst plek waar ze alle 3 bij elkaar kunnen blijven, weiland met schuilplek!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:38

ja kan beter de paarden met wintervacht buiten laten staan voor zo lang, dan dat je daar die stallen huurt, en er overkomt je iets. (of dat je voor langere tijd in een hele vervelende situatie zit, ik zal maar niet in details gaan maar het gebeurd echt wel (in het echt, in de wereld) en deze man is echt niet zuiver.)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:41

buitenstaan is geen probleem, maar een schuilplek zou wel fijn zijn. Ook is dit weiland drassig, en staan ze volgend buurtbewoners gegarandeerd tot knieen in modder van de winter. Lijkt me niet echt gezond of wel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:42

nee maar je blijft wel zoeken ondertussen neem ik aan?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:43

Meid, het is je niet waard als deze vent zich wel aan je vergrijpt.

Het hoeft niet te gebeuren, maar als een wildvreemde kerel zich al zo opstelt gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Heeeeel ver bij uit de buurt blijven.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:46

Op een of andere manier heb ik dit dus ook vaak.
Ik praat gewoon en dan beginnen ze ook zo te doen Verward
Ik zou als ik jou was gewoon verder te kijken.
Het hoeft niet perse problemen op te leveren maar je weet het nooit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:52

ik blijf zeker verder kijken, ben ik al een paar maandne aan het doen. Ik heb hierdoor dus ook 2 weilanden gevonde, maar die waar ze nu staan mag dus tot eind december, en die andere is veel te nat en mag niks van stal of schutting op komen ivm gemeente ( is trouwens ook van gemeente dat stuk, ik pacht het van een boer die eigenlijk niet verder mag verpachten dus moet me rustig houden daar)
Is gewoon zo moeilijk om stal, niet te duur, waar 3 paarden opkunnen hier in de buurt te vinden. pension stalling wil ik niet, te duur en hier kunnen ze amper naar buiten, en de plek waar ik stond en alles had opgeknapt moest ik van een op andere week weg na 3 jar. had me net paar maanden ervoor een 2e paard gekocht en die bejaarde erbij voor onkosten eruit te krijgen. Nu heb ik dus nergens tijd meer voor, geen bak meer tot mijn beschikking, geen manege in buurt waar ik in bak kan, en alleen maar regelen regelen en regelen en nog niks geregeld eigenlijk. bah, waarom moest die vorige eigenaar van mijn stal ineens wat anders en moest ik weg. Stond er 3 jaar of 4 al geloof ik, alle sopgeknapt, perfect opgelost met betalingen, binnenbak op 3 min afstand, en nu ben ik t soms zo moe dat ik denk dat mss beter is de hele handel te verkopen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:15

kan je niet tijdeljik een bijrijder zoeken, of 1 uitleasen..
om wat geld binnen te krijgen.
misschien dat je ze met bijrijder samen wel in pension kan zetten?
het is 'maar' voor een maand of 5, dan kunnen ze wel weer naar buiten toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 20:03

lees mijn profiel maar. Niita heeft al bijrijder betald 60,- pm aan haar. kan nu niet rijdne omdat we geen bak meer hebben en ze is te jong om naar buiten te gaan. Ik kan een stalling niet betalen, hun kunnen niet meer betalen eraan, en ik kan zelf ook niet meer bij gaan betalen. Stalling hier kost min. 200 euro, heb al gekeken ervoor. Denk dat is die ene toch op die stal apart zet, daar is binnebak in buurt en zoals we vroeger deden kan ik misschien met iemand die er ook gestald staat ( staan nog 3 anderen) omruilen met binnen/buiten zetten. heb ik nog 2 die op zijn minst een droog stuk en schuilstal nodig hebben.
blijf zoeken, maar totdat ik niks heb w8 ik af totdat ik ie man weer spreek en de stal gezien heb. Uitleasen gaat met diebejaarde sozizo niet, ne nikita heeft al bijrijder die betaald. Kan haar niet zomaar bij iemand thuis zetten, zou niet eens weten hoe ik dat geregeld zou moeten krijgen, wie dat dat zou willen hie rin de buurt

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:21

Lynn_Nikita schreef:
ja, maar ik heb al zo`n problemen met stalling u, en mn ouders meenemen, eehm, nee dan neem ik wel een vriend mee. Ik heb 3 paarden, t word winter en ik heb geen stalling. heb weiland wat zeikenat is en geen schuilplek. op pensionstalling wor me echt te duur en ben al paar maanden echt overal aan t zoeken, niks gewoon. ja heb nu 1 stal gevonden, 100 pm en zelfverzorging, als ik dus 1 daarneer zet, moet ik nog stal voor de andere 2 zoeken. Elke dag 2 keer op en af voor en na t werken naar verschillende stallingen is stinkmodder. Ik denk dat ik een vriend meeneem, dat we samen gaan kijken of het wat is en of hij weer zo vreemd doet. ik heb gewoon echt een stal nodig, weet anders niet waar ik heen moet

lees net dat ik alweer 2 reactisch heb , dus bij deze
GEZOCHT!!! stalling in buurt van Melick, liefst plek waar ze alle 3 bij elkaar kunnen blijven, weiland met schuilplek!

Oke dan neem je een vriend mee.
Maar gaat die elke keer mee als jij naar je paarden gaat?
Vast niet.

Meid,dat er bij jou geen alarmbellen gaan rinkelen na dit gesprek zeg!
Denk even wat er allemaal kan gebeuren als het een echte viespeuk is.

Plaats gewoon een advertentie hier op bokt.
ook op speurders en marktplaats.

Geloof me,dit wil je echt niet hoor!

Neem het advies nu aan van wat iedereen hier zegt,dit ruikt echt naar onraad