stalgeld verhoging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bevertje

stalgeld verhoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 12:45

Gister heb ik een brief gekregen van mijn stalhouder, met de mededeling dat het stalgeld per 1 januari 30,- omhoog gaat! Ik vind dit een belachelijke verhoging en ben het dan ook totaal niet mee eens.
Nu is mijn vraag : Kan hij dit zomaar doen?

Hoop dat iemand me kan helpen!

Anoniem

Re: stalgeld verhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:46

Zo dat is veel. Waarop wordt dat gebasseerd?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 13:04

ja helemaal nergens op :s Hij verhoogt het gewoon.. verder geen informatie..

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:49

wat raar als er nou een goede aanleiding voor zou zijn

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 13:55

Tja hij is de boel wel aan t opknappen en heeft er een nieuwe bak neergelegd. Ik snap dat dit flinke investeringen zijn, maar ik heb hier niet om gevraagd en mag daar dan ook niet de dupe van worden.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:03

wees blij dat je een brief gaat bij ons gaat het van mond ot mond reclame haha maar ja wij gaan maar 10 euro om hoog ook vanwege bak en hooi geld in de winter maanden dan alleen Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:09

Als er een reeele reden voor is, dus een duidelijke toename in de faciliteiten, dan kan het in principe wel. Als de nieuwe bak niet 30 euro per maand extra waard is, kun je natuurlijk protesteren. Of je daarna nog met genoegen op die stal staat, is natuurlijk de vraag. Enne, het gaat er niet om of jij er 30 euro voor over hebt, maar of hij het waard is.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:13

Op dit moment gelden er bij ons op stal pony- en paardentarief. Maar meneer heeft opeens besloten dat iedereen naar het paardentarief gaat + nog eens 10,- euro verhoging. Dus de paardeneigenaren gaan 10,- omhoog en de pony-eigenaren 30,-. Ik sta dus ook in een kleinere stal, verbruik dus minder stro, mijn pony eet ook minder, maar toch moet ik in een keer net zoveel als de paardeneigenaren betalen! Dat klopt gewoon niet.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:14

In principe mag hij tussentijds het stalgeld wel verhogen, maar dit moet inderdaad wel een redelijke verhoging zijn (5% ofzo). Ook moet hij het schriftelijk meedelen en dat heeft hij netjes gedaan.

Als iedereen er zo over denkt kunnen jullie misschien met zn allen naar hem toestappen om aan te geven dat jullie best bereid zijn een verhoging te betalen, maar niet zoveel.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:16

wij hebben laatst ook een brief gehad en het werd bij ons met €10.00 verhoogd. maar ze hebben er wel bij gezet dat het stro en hooi en brokken allemaal duurder was geworden enz... dus uitleg erbij.
maar €30.00 in 1 keer!! zijn er ook meer mensen die het er niet mee eens zijn?? misschien kun je met zn allen op hem afstappen en vragen waarom het in 1 keer zoveel moet zijn...
succes!

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:20

Ik weet dat hij het stalgeld zo mag verhogen.. In 2 jaar tijd is het al omhoog gegaan met 55,- Ik heb het idee dat dit nooit ophoudt.. 10,- had ik nog niet zo'n probleem gevonden. Ik ben ook zeker van plan om het te gaan bespreken, al weet ik wel dat hij zal zeggen: take it or leave it. Die stallen komen toch zo weer vol.. Mja, ik baal gewoon ontzettend..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:56

Ik heb geluk als ik dit zo hoor, bij ons gaat het met maar 5,- omhoog per 1 januari.
Ik vind 30,- ook wel erg veel..

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:38

30 euro stalverhoging vind ik idd wel erg veel, dan moet hij er wel een erg goede reden voor hebben. Opknappen en een nieuwe bak dat is gewoon onderhoud en ik vind dat je dat als staleigenaar in moet calculeren. Gewoon een spaarpotje maken voor als er iets vernieuwd moet worden. Dat het stalgeld jaarlijks iets omhoog gaat door de inflatie vind ik normaal, maar 30 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 06:46

Big business paarden in pension. Hier reizen ze als paddestoelen uit de grond. Heb ook wel eens gedacht een huis met wat grond te kopen en een paar paarden te laten lopen van anderen, het maximum zodat je geen vergunning hoeft aan te vragen.

Dat alles duurder is geworden klopt een paar dubbeltjes erop.......

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 09:05

Nouja.. het is allemaal al geregeld:) Ik heb gister een nieuwe stal gevonden! En ga deze maand dus nog weg.. Heb het helemaal gehad met die eigenaar en echt een heel mooi stalletje er voor in de plaats gekregen.. Dus misschien had hij die brief nog wat eerder moeten sturen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:49

Ha gelukkig hoor.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:37

ik heb je net een pbtje gestuurd over mijn stal, waar ga je nu staan? klopt het dat je 'vroeger'op de vughtse hoeve gereden hebt?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 10:58

Ja heb je Pbtje net gelezen! Nog bedankt voor de info Lachen Ik ga nu naar Haaren toe.. gewoon bij mensen thuis.. ziet er heel mooi uit! Ik heb idd op de vughtse hoeve gereden! Ken ik jou dan Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:30

Die geintjes heb ik eerder ook gehad dat het stalgeld omhoog ging terwijl we er niet meer voor terug kregen. De goede verzorging was ver te zoeken, qua hooi en stro kregen we erg weinig. Ik ben toen van stal veranderd waar het in eerste instantie beter ging. Nu heb ik een stal gevonden waar ik het echt naar mijn zin heb, ga niet met tegenzin heen. Paarden worden eerlijk behandeld, ze krijgen goed te eten wordt nergens op bezuinigd. Al met al was dat voor mij ook een goede keus die ik ook al tijden eerder had moeten maken Haha!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:17

Dat is wel een flinke verhoging.
Verder vind ik het heel logisch dat de meeste stallen omhoog gaan met de huur, want alles is echt duurder geworden, ik merk dit zelf ook.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:33

Ik vindt het wel logisch dat de stalhuur omgaat ieder jaar maar 30 euro meer dan 10% vindt ik toch wel heel veel geld als je er verder niets voor terug krijgt.

Ik heb zelf ook zoiets soortgelijks gehad en heb een andere stal gezocht waar ik nu het hetzelfde geld betaal, alleen wordt nu iedere dag zijn stal gedaan, onbeperkt hooi, hij wordt buiten en binnengezet, dekens gewisseld en bij de prijs zitten de wormenkuren 6x per jaar inbegrepen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:42

Hé Vera... Lachen Tja... ook wij zijn de pineut... Ook wij gaan zachtjes aan zoeken naar wat anders... Dus als je iets weet, dan hoor ik het graag!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:45

Mooi dat je wat anders hebt kunnen vinden, veel plezier op je nieuwe stal Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:46

Owh... Had nog niet alles gelezen. Waar in Haaren?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:09

Ik heb ze laatst bij de stal waar mijn verzorgpaard staat hierover horen praten. Er is zoveel concurrentie schijnbaar in de omgeving dat ze op den duur wel omhoog moesten en er was teveel aanbod of iets. Het was in ieder geval nodig volgens zeggen. De stal waar mijn verzorgpaard staat is ook in Cromvoirt.