Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dionnee schreef:Wij krijgen hier ook een Agterberg bak, ik heb gehoord dat het veel onderhoud nodig heeft, maar het zijn wel hele mooie/goede bakken vind ik!
Citaat:Juist dat soort bodems zijn vrij onderhouds-arm. Tuurlijk moet je je bodem wel goed onderhouden, maar dit soort bodems zijn echt al heel fijn van zichzelf en hebben niet zoveel onderhoud nodig.
ShannaY schreef:Wij hebben eigenlijk overal agterberg bodems (longeerkraal, binnenbak, buitenbak) echt super! Wij moeten wel altijd direct het mest verwijderen. Ik zie hier op een stal in de buurt als dat niet gebeurd het 1 vieze vatsige plakkerige boel word!
De bakken worden bij ons wel elke dag getrokken.

ShannaY schreef:@Dionnee
Elke bodem moet je eigenlijk elke dag trekken. Voorkomen is namelijk altijd beter dan genezen!
Dionnee schreef:ShannaY schreef:@Dionnee
Elke bodem moet je eigenlijk elke dag trekken. Voorkomen is namelijk altijd beter dan genezen!
Die van waar ik nu op stal sta word 1x in de 2 weken getrokken. De bak van de manege waar ik op heb gestaan werd 2x in de week getrokken. Die bak van waar ik nu sta is hartstikke goed, ligt ook nooit een plas in.
OleanderB schreef:Natuurlijk wil ik dit graag weten om de kosten te drukken. Ik heb ook al gehoord dat loonwerkers een toplaag maken door balen katoen (of zoiets) door zand heen te fresen en zo dus een "Agterbergbodem" namaken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft???
Skipper schreef:Als mijn zeezand bodem gewoon goed is (dus niet door maand geen regen los en zwaar) en ligt dan vooral niet gaan slepen. Nergenst voor nodig
ShannaY schreef:Skipper schreef:Als mijn zeezand bodem gewoon goed is (dus niet door maand geen regen los en zwaar) en ligt dan vooral niet gaan slepen. Nergenst voor nodig
Nergens voor nodig? Wat denk je van een lekkere stabiele vlakke bodem voor je paard zijn benen? Ik zou niet zo 1-2-3 weten waar het niet goed zou zijn om een bak elke dag te trekken... Is alleen maar beter!