containerstallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

containerstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:53

Ik zit eraan te denken om containerstallen op ons land te plaatsen aangezien we echt geen bouwvergunning krijgen voor gewone stallen of een schuur.
Containerstallen vallen onder verplaatsbare stalling dacht ik en op die manier zou het bouwverbod te omzeilen zijn.
Tenminste...zo is dat al een paar keer gedaan hier in de buurt.
Ik ga wel degelijk even in overleg met de gemeente hierover.

Wie heeft er ervaring met container stallen?
Hebben jullie gekocht of gehuurd?
Hoe bevielen deze in het dagelijks gebruik?
Zijn ze makkelijk te onderhouden?
Wat zijn de voordelen en de nadelen?

Waar hebben jullie ze gehaald en voor welke prijs?

Kortom...brand los met julie ervaringen over containerstallen.

Meissie17

Re: containerstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:59

Je mag dan toch wel zon bouwpakket stal er neer zetten want die kun je weer uit elkaar halen Knipoog

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:02

Op mijn vorige stal hadden ze ook containerstallen geplaatst met dezelfde reden als jou. Ze kregen geen bouwvergunning voor andere stallen. Als je hier stallen neer zet ben je nog steeds illegaal bezig. Zou alles dus wel even duidelijke navragen bij me gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:03

Ik ben niet echt enthousiast over container stallen, zomers worden ze erg warm en s'wintes heb je erg veel last van condens.
Mocht je er toch voor kiezen kan ik je aanraden een dikke binnenwand te maken, heb op een manege een keer gezien dat een paard door de containerwand heen trapte en dat was geen fijn gezicht, paard had de pezen finaal doorgesneden en moest ingeslapen worden.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:08

Ook bij mijn vriend hebben ze om dezelfde reden containerstallen gezet. Deze komen van bij www.sybo-stallenbouw.com. Hier had je de keuze tussen 1 container met 2 stallen van 3x3m of 1 stal per container van 3x4 meter. Zijn volledig voorzien voerbak, water,... Mooie stallen en zijn er zeer tevreden van.
Moet wel zeggen dat dit geen echte containerstallen zijn, eerder een gewone stal met daarrond container-platen gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:14

ik ben me aan het verdiepen in verplaatsbare stallen, ipv container, zal de site's even voor je opzoeken. ik wil het als schuilstal in de wei.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:17

Hier hadden we container stallen als tijdelijke oplossing... Geen pretje als de paarden tegen de wand aan schoppen Clown (was recht naast ons huis! ) Ik zou het idd nog even navragen bij de gemeente

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 16:02

We zetten niets neer zonder gecheckt te hebben bij de gemeente.
Het lijkt me nl. enorm lastig dat soort dingen weer te moeten verwijderen..Knipoog

Heet in de zomer....ja, dat kan ik me levendig voorstellen. Gelukkig loopt bij ons alles in de zomer 24/7 buiten.
In de winter ook overigens. Het is mijn bedoeling deze stallen te gebruiken als het echt pestweer is, langdurige regen ed...en als plek om fatsoenlijk te kunnen voeren.

De dieren worden dus niet continue opgestald, alleen bij slecht weer.
Dus eigenlijk meer fungerend als schuilstal.
Luxe als stromend water of elektrisch licht is toch niet mogelijk op het land.

Dwars door de wand trappen... Bloos! ...ik dacht dat die wanden van redelijk dik ijzer/staal waren gemaakt?

meissie17: wat bedoel je met een bouwpakketstal?

Dank voor de tips!!
Ik zoek en onderhandel driftig verder....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:11

Zo snel komen ze door die wand niet heen hoor Tong uitsteken Dan moet je wel echt een heel zwaar&sterk paard hebben, die zich echt heel boos of bang heeft gemaakt. De stal waar ik met mijn paardje stond, hadden als tijdelijke oplossing (de stallen waar ze eerst instonden waren verbrand, en na 3 jaar zouden ze weer verhuizen) ook stalcontainers.
Alle paarden gingen er gewoon in, geen probleem, en heb ook nooit last gehad met paarden die dwars door de wand kwamen ofzo Knipoog

Ik zie verder geen nadelen van containers ten opzichte van andere soorten stallen, behalve de warmte inderdaad, maar als het vooral als schuilstal dient, is er verder geen probleem volgens mij Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:21

In mijn gemeente mag je ze evcht niet neerzeten zonder vergunning.
Ook staan ze wel eens op marktplaats, omdat ze verwijdert moeten
worden van de gemeente.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:22

Sinds vorige week staat er hier ook een container in de wei Ja
Ideaal: de paarden kunnen ook 's winters 24/7 buiten blijven, maar met slecht weer gewoon in de container gaan staan, lekker droog en uit de wind.
Bovendien bevriest het water minder snel en ligt het hooi droog Ja

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 19:35

Hebben jullie permissie gevraagd bij de gemeente?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:45

Kijk even in de FAQ. Daar staan wat dingen over wel of geen bouwvergunning etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:59

wij mochten van de gemeente iig niet plaatsen, ook niet iets wat verplaatsbaar was.... had je een bouwvergunning voor nodig ivm omwonenden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:03

ik ook niet, was buitengebied en mocht niks, ook niks verplaats baars geplaatst worden, Vroeg nog wat ik dan moest doen om mijn paarden onderdak te geven met vieze weer, maar konden ze me ook geen antwoord op geven. Mocht in elke geval absoluut niet!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:12

klopt Lachen mijn weiland grenst aan stadsgebied... erg handig dus Clown ben nu verhuisd naar de weilanden aan de andere kant van de weg, daar stond al een stal op (had de gemeente erop gezet).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:14

Heeft niks met wel of niet verplaatsbaar te maken maar containers zijn gewoon bouwvergunningplichtig, soms gedogen gemeentes het wel maar dat is per gemeente verschillend en aangezien er tegenwoordig niet veel meer gedoogd wordt is het aan te raden om eerst maar goed te informeren bij de gemeente.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 23:03

Ibbel schreef:
Kijk even in de FAQ. Daar staan wat dingen over wel of geen bouwvergunning etc.

Heb ik gelezen...
Echter in onze gemeente is er op sommige stukken een gedoog beleid, vandaar mijn vraag.

Op onze weide ligt de stempel "Schapenweide" in het bestemmingsplan, dus geen bouwblok.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:16

ontopic over containerstallen:
vind de isolatie een groot nadeel. In de winter zijn ze echt heel koud en in de zomer heel warm (vooral de donker geschilderde maar dat zijn ze bijna allemaal). Verder zijn het in dagelijks gebruik hele makkelijke stallen. Goed schoon te houden en heel stevig.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 23:17

Moeten ze ook jaarlijks geverfd worden? Zijn ze roestgevoelig?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:24

roestgevoelig ja Ja vrienden van mij verven om de twee jaar en gebruiken die container nu al een jaar of 10. Hebben trouwens de zijkant en bodem met hout betimmert voor schuren. Het is ook wat minder kil.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:01

Ze zijn ook niet zo groot hé! 2.5 bij 2.5 per stal toch? En de hoogte vat oo tegen.Voor een groot paard niet prettig.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:35

Pas wel op dat je de bodem controleerd als je een gebruikte koopt. Heb namelijk een aantal jaar geleden een aantal bekeken en bij sommige is de bodem netjes bedekt met zaagsel etc. Toen mijn vader dit weg haalden met zijn voet, kwamen de gaten en rotte plekken naar voren!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 12:51

ok...dank voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:59

Wij hebben er 1, er staan 3 e pony's in. We hebben er een groepsstal van laten maken.
We hebben er 1 gekocht. Echt onderhoud heb je er niet aan.
Wij hebben er ook een dak opp laten zetten zodat de paarden ook naast de stal droogstonden.
Daar hebben we hooi op gelegd en op de bodem van de container rubberen matten, dat isoleert goed. Anders heb je vaak last van condens en is het ook vrij lawaaiig.

Prijs weet ik niet meer, wel iemand uit friesland, voor de naam moet je even pb'en anders worden de mods boos. Maar daar hadden we een slechte ervaring mee.

Voordelen:
geen bouwvergunning
snel te plaatsen
Je kan het verplaatsen

Nadelen:
Zonder rubberen matten veel condens en weinig isolatie.