Zelf heb ik een voorkeur voor Havens , kunnen jullie nog een merk uit deze 3 aanbevelen , en waarom ?
Het is voor een grote pony die snel druk / nerveus is.
Handje kruidenmuslie en de volgende dag is ze behoorlijk drammerig vervelend , je merkt het meteen.
Het gaat me dus om de biks , welke zou ik het beste kunnen geven denken jullie ?
De ene dag loopt ze alleen even 20 minuten / een half uur in de bak , longeren zonder longe , even lekker werken en spelen , kort maar wel echt bezig zijn .
De andere dag een rustig ritje van een uurtje , weer een andere dag een intensieve rit van anderhalf uur en soms een paar uur weg , naar het strand ofzo , kilometervreten.
Nogal afwisselend dus , ik wil dat ze genoeg energie heeft voor een lange rit , maar dat ze niet strontvervelend is als ik een dagje alleen maar longeer ofzo.
Ik weet zelden vantevoren wat we gaan doen , hangt van onze zin en het weer af.....
Ook wil ik graag wat extra's geven voor die inspannende dagen ,
dat doe je vanzelfsprekend NA het rijden , maar is dat eigenlijk wel goed ?
Stel ik ga spontaan 3 uur stevig buitenrijden , geef haar dan wat extra's (muesli ofzo) en laat haar de dag erna alleen even kort in de bak werken.
Dat is dan toch eigenlijk niet goed ?
Kan je beter vantevoren wat extra energie erin stoppen , en erna normaal voeren ?
En wat vinden jullie van slobber op een rustdag , ik had de Havens slobber voor Rena maar daar ging ze ook van HOLADIEEEEE ! op

Lijkt me niet verstandig dan om dat de dag voor / op de "rustdag" te voeren ?
Heel wat vragen weer , tips / uitleg ?
Ze staat trouwens veel op de wei en krijgt 's avonds op stal een dikke plak hooi voor de nacht.

) en daar zit van alles in, maar het maakt ze niet "heet" er zit gewoon alles in wat ze moeten hebben. Hier krijgt ze 2 kilo per dag van. En ze krijgt na het werken altijd een appeltje of wortel van mij, maar ik rijd er nooit 3 uur ofzo mee, meestal een uurtje intensief in de bak, meer niet. 

)