Manen KWPN'er

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Manen KWPN'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 16:30

Hoe zijn de manen van jullie KWPN-ers?

Want toen ik King kreeg, had hij zulke manen:
http://pic11.picturetrail.com/VOL359/2205792/8144009/108287573.jpg

En nu:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit veel mooier.
Okee, ze zijn een beetje te lang, er moet wel wat af (anders kan ik geen knotjes maken voor zn eerste wedstrijd) maar ik vind het mooi.

Ik zie vaak KWPN-ers met afgeknipte, rechte manen. Ik vind dat niet mooi..
Wie deelt mijn mening? (de meesten niet namelijk Clown )

Waarschijnlijk vinden jullie King met zn lange manen ook lelijk, maar dat maakt me niks uit, ik waardeer je eerlijkheid

Owja, en iemand een idee hoe ik ze het beste kan 'kortwieken' zonder lelijk effect? De schaar zou ik zoiezo nooit gebruiken, maar ik heb nu zo'n manenkam, met mesje erin, werkt dat? *ik heb het nog niet durven gebruiken*

smurf1988

Re: Manen KWPN'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:31

Ik zou ze gewoon trekken Knipoog
Ik vind persoonlijk korte manen mooier, staat wat proffesioneler.
Mijn paard heeft hele dikke onbruikbare manen, die ontzettend snel groeien. Heb ze altijd braaf kortgewiekt maar ik denk dat ik ze nu maar lang laat groeien. Word er een beetje zat Clown

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:33

Hmm.. Ik vind langer "liever" staan, maar kort geeft zo'n uitstraling van euuhh.. Clown Een gave uitstraling gewoon! Ik ga toch voor kort. Ja

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:34

ik vind korte manen ook vlotter staan, lange manen word zo snel armoedig.. maar je moet natuurlijk doen wat je zelf mooi vind!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:38

Ik hou taat zijn manen ook altijd kort, omdat ik dat persoonlijk een stuk vlotter en stoerder vind staan. Lange manen vind ik niet lelijk, maar je paard gaat er wel sloom van uitzien. Mijn new forest merrie laat ik wel lange manen krijgen, die gaat er juist schattig van uitzien, maar KWPN ers vind ik mooier met korte manen.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 16:41

Ja, zijn manen zijn op het moment ook wel extreem lang hoor.. Maar ik heb er al meer als een jaar niks meer mee gedaan (behalve kammen)
Maar over 2 weken wedstrijd, en tja, dan zijn zulke lange manen toch niet zo makkelijk voor knotjes Clown

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:45

Ik trok mn beestjes hun manen altijd zo lekker kort mogelijk zodat het over de manenkam lekker wild alle kanten ophing Tong uitsteken Vond dat altijd stoer staan Knipoog Vind lange manen bij een arabier,haflinger,welsh,andalusier enz wel heel mooi staan maar trek ze toch liever lekker kort :p Heb hier nu geen last van heb tog een veulen Tong uitsteken

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:47

Bij mijn verzorg KWPN'er trek ik ze altijd kort. Als ze lang zijn ziet hij er zo lomp uit en kort ziet hij er veel vlotter uit.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:49

Ik zal ze trekken, maar dan niet eel kort maar ietsjes langer laten.. dat valt heel mooi bij hem denk ik, en is niet zo moeilijk te knotten

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:50

ik trek mijn paard zijn manen ook altijd.
gewoon op handbreedte staat hem het best

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:01

Als je knotjes wilt maken kunnen ze sowieso niet te lang blijven, iets meer dan een handbreedte misschien, meer kom je dan echt niet mee uit. Ik vind ze er altijd wat ouder uit zien als de manen zo lang zijn, kort staat lekker vlot.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:07

Ik vind lange manen toch veel leuker hoor! Die van mij had van die korte rechtopstaande manen toen ik hem kocht, het leek wel een fjord! Tegenwoordig lekker lang,staat wel iets minder stoer maar wel weer veel liever! Heeft ook zijn voordelen in de wei met al die vliegen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:43

-> VSW

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:46

nu hebben ze alle 2 langer. maar ben van plan de kwpner weer te trekken op hand breedte, vind ik verzorgder uitzien.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:52

Kaprice haar manen zijn kort, stug en dik. Ze staan alle kanten op en dat staat heerlijk stoer Haha! Ik trek ze niet, ik knip ze niet. Ik snij ze Lachen Met zo'n speciaal mesje. Gaat super, ik vind persoonlijk bij kwpn korte manen mooier Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 07:08

Ik vind korter mooier, dan komt de hals mooier uit Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:31

Ik heb mijn paard pas ook gekortwiekt. Ze had altijd redelijk lange manen maar van de een op de andere dag was ik het plotseling beu. Ik heb haar manen gesneden met zo'n speciaal kammetje en het ziet er prima uit! Het lijkt net of ik het getrokken heb. Mijn paard heeft nu dus weer korte manen (iets langer als een handbreedte) en ik moet zeggen dat het haar veel vlotter staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:39

Ik vind dat je van lang zo'n duffe uitstraling krijgt.
Ik hou dus meer van een lekker kort sportkapseltje Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:41

Tatort schreef:
Ik hou taat zijn manen ook altijd kort, omdat ik dat persoonlijk een stuk vlotter en stoerder vind staan. Lange manen vind ik niet lelijk, maar je paard gaat er wel sloom van uitzien. Mijn new forest merrie laat ik wel lange manen krijgen, die gaat er juist schattig van uitzien, maar KWPN ers vind ik mooier met korte manen.

Juist ja.. en niet alleen KWPNérs.. Ik vind alles met lange manen niet mooi staan. De hals wordt er dun van, en vooral als het van die dunne manen zijn als het paard hierboven, vind ik het onverzorgd staan. Maarrrrr... bij haflingers en friezen horen die lange manen wel, maar die hebben ook lekkere mooie dikke manen!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:43

Bij paarden zoals tinkers, friezen en haffies vind ik het staan maar ik vind bij mijn KWPN er bijv. het absoluut niet staan dan lijkt ze zo zielig en duf en sloom.. Met sportkapsel ziet het er al wat echter uit...

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:18

Zelf vind ik het mooier om de manen kort te wieken.
Komt de nek mooier uit en vind het er veel vlotter uitzien.
Bij rassen als tinkers, friezen , haflingers, shetlanders vind ik lange manen wel mooier maar die hebben ook vaak een veel dikker bos.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:28

Ik denk zelfs dat korte manen beter is. niet alleen omdat het vroeger (przwalski) ook zo was. maar ook omdat de hals door die manen gewoon een kant op getrokken wordt. je merkt het dan wel niet omdat die manen eraan zitten, maar ik denk toch dat het wel effect heeft.
daarnaast heb ik wel op friezen enzo gereden, t stond wel mooi die manen maar mijn vingers pakten steeds ipv de teugels de haren. zo heb ik er weleens wat uitgetrokken omdat mijn vingers helemaal in de knoop gingen met dat spul.
t staat ook vlotter, je ziet de hals mooi opbollen en het is gewoon handiger.
Als t warm is en je hebt een paard dat snel zweet, kijk dan maar eens onder de manen, lekker broeinest daar.
kortom: ik trek de manen altijd wel als ze te lang worden (naar mijn zin).

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:33

ik vind kort ook mooier. staat veel stoerder/sportiever.
wat een aantal mensen al zeiden die laneg manen geven het paard een suffe uitstraling

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:52

liever korte manen. van lange manen krijgen de paarden een duffe uitstraling.

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:11

Ik heb ook korte manen maar zeke rniet knippen!!! altijd trekken Lachen !! en ik vind het echt leuk staan bij me ponytje,,lekker vlot :d