Dat een paard ALLEEN op de weide en of stalling staat?
Ik zelf zie het iedere dag bij een paard dat altijd alleen staat en iedere dag denk ik weer hetzelfde : zeilig paardje
Ben ik de enige die er zo over denkt ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

e_horse schreef:Nee, ik vind het ook zielig: het zijn kuddedieren!
In Zweden komt er een nieuwe wet die eenzame paarden beschermt. Zouden ze hier ook moeten doen. Je mag daar je paard niet meer alleen houden (tenzij het een boerenwerkpaard is).
! het is een hengstje en vind maar eens een weiland waar je een hengst neer kan zetten... zelf had ik geen geld voor twee shetten, dus dat kon ook niet! maar nu staat er een hengstje (van iemand anders) bij hoor!! al heb ik eigenlijk niet het idee dat ie gelukkiger is ofzo..!e_horse schreef:Nee, ik vind het ook zielig: het zijn kuddedieren!
In Zweden komt er een nieuwe wet die eenzame paarden beschermt. Zouden ze hier ook moeten doen. Je mag daar je paard niet meer alleen houden (tenzij het een boerenwerkpaard is).
) Ik zou geen paard nemen als ik hem nergens neer kon zetten met soortgenoten. Ik vind het dus ook niet kunnen dat een paard alleen staat, laten ze hier in Nederland ook zo'n wet maken

, de stalhouder beweerde dat er meerdere paarden erbij zouden komen, dat gebeurde dus niet. amyke schreef:Ik ben het niet met je eens. Ik heb 1 paard en er hebben al 5 andere paarden bij haar gestaan. Elke keer klopte ze die paarden tot open wonden dat genaaid moesten worden. Ik kreeg elke keer de rekening van de VA. Dus ze staat alleen . MAAR voor iedereen zegt zielig en beul enzo wil ik wel zeggen dat ze paarden kan zien en ruike enzo. Dus eigenlijk staat ze niet alleen. Maar ik kan het mij als 14-jarige niet veroorloven voor elke keer een VA-rekening te betalen voor te naaien etc.
Dus het is niet altijd zielig als ze alleen staan. Sommige mensen hebben hier ook een reden voor !!
Denk daar ook is over na.
Amy
jammer voor je paard. Urielle schreef:Ik zet mijn paard altijd 'alleen' = samen met omheining ertussen. Ik zou hem het sociaal contact wel gunnen maar ik ben zelf te bang voor blessures. Wat ik wel jammer vind is dat er op het weitje waar ik hem op zondag zet, naast hem een hele kudde staat, dus er komt er nooit een over het hek even snuffelen ofzo want die groep blijft echt samen. Het ziet er dus erg 'outcast' uit, maar ik weet niet of een paard dat ook zo ervaart of dat ik daarmee mijn menselijke ideeen aan het projecteren ben.