Hoe gele staart schoon te krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Hoe gele staart schoon te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:53

Wij hebben sinds pas een shetlandertje die een hele gele staart heeft, nu heb ik die al een aantal keer gewassen en het wordt als steeds witter, maar niet echt snel.
Wie weet het wonder middeltje?

Silver shampoo, teershampoo, tea tree shampoo en biotex heb ik al geprobeerd.

Damber

Re: Hoe gele staart schoon te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:53

Betadineshampoo... wel goed uitspoelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:55

bij mijn verzorghaflinger deden ze met gloor ofzo.. werd er wel spierwit van maar de staartwortel niet meepakken natuurlijk he!
ik vind het zelf ook niet zo fijn idee want als hij ermee tegen zijn benen mept o.i.d zit daar ook gloor... ik doe bij mijn shet altijd de hele staart met betadine shampoo wassen! werkt ook super!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:55

Alleen een beetje duur, maar ga het binnenkort eens proberen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:57

soms wil groene vloeibare zeep nog wel eens helpen, gebruikt iemand biuj ons om zijn vieze schimmel weer wit mee te krijgen, nou ja zijn staart en benen dan.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:57

Hier is ook al een ander topic over, alleen dan het hele lichaam : viewtopic.php?f=13&t=636101&hilit=
" Hoe houden jullie je schimmel wit? "

Hier staan een heleboel geteste producten op. De moeite waard om even naar te kijken!

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:58

@ Shanna: chloor lijkt me niet zo fijn. Volgensmij haalt het huidvet ook weg, en dat heeft een pony nodig om warm te blijven en regen af te stoten! Correct me if i'm wrong Schijnheilig

Edit: Wikipedia zegt : Bij het mengen van chloor met urine, ammoniak of andere schoonmaakmiddelen kunnen zich giftige mengsels vormen van chloorgas en stikstoftrichloride, daarom moeten deze combinaties vermeden worden.

Over huidvet heb ik nog niks kunnen vinden, maar ik denk dat je wel moet uitkijken met (verse) urinevlekken?

madelonamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:02

me vriendin heeft een witte pony en die wast hem ook altijd met betadine shampoo Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:04

Even een berichtje, hier heb ik ook last van. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:05

Annemijn schreef:
@ Shanna: chloor lijkt me niet zo fijn. Volgensmij haalt het huidvet ook weg, en dat heeft een pony nodig om warm te blijven en regen af te stoten! Correct me if i'm wrong Schijnheilig

Edit: Wikipedia zegt : Bij het mengen van chloor met urine, ammoniak of andere schoonmaakmiddelen kunnen zich giftige mengsels vormen van chloorgas en stikstoftrichloride, daarom moeten deze combinaties vermeden worden.

Over huidvet heb ik nog niks kunnen vinden, maar ik denk dat je wel moet uitkijken met (verse) urinevlekken?

daarom deden hun alleen maar de staart zonder staartwortel en ben ik er zelf ook geen voorstander van..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:07

Zilvershampoo!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:09

Shanna schreef:
bij mijn verzorghaflinger deden ze met gloor ofzo.. werd er wel spierwit van maar de staartwortel niet meepakken natuurlijk he!

Deden ze bij ons ook ja die staarten werden wel super wit lijkt me niet echt natturlijk is het ook niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:12

klopt omdat het bleekmiddel is he Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:28

groene zeep, zilvershampoo, of vanish (maar niet op de staartwortel) Groene zeep werkt bij mij ook altijd wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:37

Ik wou meteen zeggen Zilvershampoo, maar dat werkte bij jou niet? Heb je dan ook flink geschrobt en even in laten trekken? Mijn ervaring was echt súper, maar dat waren dan wel witte benen.

Van't zelfde merk als Equistar heb je geloof ik Equilux ofzo? Dat is een knalgroene fles, een spray voor mestvlekken bij schimmels enzo. Schijnt fijn spul te zijn Knipoog !

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:53

Ik zweer in dit geval ook bij de zilvershampoo, goed inwrijven en idd even laten intrekken.
Wij gebruikten jaren terug in het laatste spoelwater wel eens blauwsel, werd vroeger gebruikt om vitrage weer wit te krijgen. Weet eigenlijk niet of het nog verkrijgbaar is, was een zakje poeder....maar werkte wel. Niet op de huid gebruikten! Knipoog

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:21

Al die chemische troep moet je niet gebruiken.. Heb weleens gehoord dat iemand zijn paard schoonmaakte met Glassex Gestoord HOE DOM KUN JE ZIJN!!

Gebruik diervriendelijke producten....

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:33

Ik gebruik voor mijn haf shampoo voor witte paarden... 2 dagen 1 X daar mee wassen en dan goed uitkammen met een anti-klitten spray en wit is ie Knipoog Haha!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:57

Wondermiddel is vloeibare groene zeep. Worden manen en staart SPIERWIT van. Op een haflingerstal waar ik gewerkt heb, wasten ze de paarden voor de keuring ook met groene zeep (let wel: alleen staart en manen, als je het lijf wast wordt de vacht dof)
Ik gebruik het zelf ook voor mijn schimmelmerrie; en haar manen en staart worden echt sneeuwwit.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:06

Tjah, ik blijf bij biotex Knipoog Heb je dat wel goed ingemasseerd en in laten trekken voordat je het hebt uitgespoeld?

Daarna antiklit-spray erin, zodat het vuil een beetje afstoot. De volgende dag/een paar dagen later weer herhalen. Misschien word de staart dan geleidelijk aan steeds witter? Of kan het niet zo zijn dat de staart van je pony gewoon gelig is? De staart van mijn pony is gewoon gelig, geen shampoo kan dat veranderen!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:07

Wassen met shampoo voor mensen met grijze haren. Dat haalt de gele gloed eruit.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:15

De staart in een staartzak doen met azijn, even een half uur laten weken, en daarna wassen met silvershampoo!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 17:00

Francien_ schreef:
Wassen met shampoo voor mensen met grijze haren. Dat haalt de gele gloed eruit.

Silvershampoo dus, dat heb ik al geprobeerd.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:48

Ik zweer bij Biotexgroen! Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:39

Vloeibare biotex is het ook al mee schoon gemaakt (groen fles). De staart wordt beetje bij beetje al minder geel, is wss. van 6 jaar ongeveer.