Mijn vorige pony, (Z2) had een kwast van een staart, waar je dus één keer per week wat antiklit in spoot, en de borstel doorheen haalde (dag v. concours).. Een paar haren kwamen mee, maar geen ramp dus.
Nu heb ik een nieuw paard, met een spriet van een staart! ( rijmt..
) Opzich ook geen ramp, als je alleen voor concours uitkamt.. maar het probleem is, dat gewoon helemaal niks helpt om de staart zacht te krijgen voor het uitkammen.Ik heb enkele dingen geprobeert, zoals antiklit, cremespoeling (voor mensen), andrélon (soort mouse, wat je haren zacht en doorkambaar maakt) maar het helpt echt allemaal niet!
De haren in de staart zijn zodanig beschadigt, dat wanneer je al iets probeert uit te kammen, er haren mee komen.. Wat natuurlijk doodzonde is, omdat ze al zo'n spriet van een staart heeft.
Ze zwaait dr staart overal langs heen, zelfs waar ik les heb zitten er haren aan de bakrand van haar!
Ik ben echt wanhopig, want weet zeker dat er over een jaar geen staart meer over is..
Wie kan me helpen? Tips zoals 'twee keer per dag antiklit', of 'gebruik die en die shampoo', zijn niet echt nuttig.. Ik heb échte wondermiddeltjes nodig!!

.