Stro van het land af halen 8-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Stro van het land af halen 8-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 14:35

wij gaan als het goed is strax beginnen maar dat is nog niet zeker! anders wachten we tot morgen! ik vind het eigenlijk best wel leuk om te doen! Haha! vaak is het super gezellig en als het in de schuur ligt heb ik wel een tevreden gevoel voor aankomende winter! en natuurlijk na afloop een koud biertje Clown dat is ook de enigste keer dat ik bier drink Cool

maar wat vinden jullie er nou van? en wie hebben het stro al binnen liggen? ben wel benieuwd!

friesiszwart

Re: Stro van het land af halen 8-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:23

Wij hebben afgelopen zaterdag enkele balen 150 balen gehaald. En kunnen nog een zelfde hoeveelheid kwijt. Wat hebben jullie betaald voor de balen rechtstreeks van het land?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:45

Stro heb ik niet in de stal liggen, dus ook niet binnen.
Maar het hooi wel al.

Maar ik vind het toch altijd een mega zwaar karwei, ben altijd blij als dat voorbij is Bloos

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:40

Wij hebben het net vanmiddag binnengehaald. Ik heb het grootste deel trekker gereden, maar heb m'n vingers wel openliggen van de strotouwtjes Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 21:26

friesiszwart schreef:
Wij hebben afgelopen zaterdag enkele balen 150 balen gehaald. En kunnen nog een zelfde hoeveelheid kwijt. Wat hebben jullie betaald voor de balen rechtstreeks van het land?

wij moeten er ook zoon 150!
vandaag is het niks geworden dus als het goed is morgen!
wat we er dit jaar voor gaan betalen weet ik nog niet? wat heb jij betaald dan?

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:18

vind het altijd gezellig, maar ook wel zwaar werk.. Knipoog dit jaar enkel hooi, we laten grote pakken stro komen van iemand anders.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 22:39

haha bij ons precies andersom Clown wij laten grote pakken hooi komen Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 10:30

nou vanmiddag is het dan zover!!! samen met me zwager 175 pakjes stro opladen Ach gut lekker alle hulpjes zijn met vakantie of moeten vanmiddag zelf ook stro laden! whehehe zal wel goed moe zijn vanavond Tong uitsteken

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:54

Ik krijg hier de karren met stro aangeleverd. Komt rechtstreeks van het land. Maar ik hoef dus niet zelf op de trekker te zitten of achterop die balen te stapelen. Het afladen is mij ook al genoeg hoor Knipoog . Zwaar, warm en stoffig werkje (ik heb dan ook nog een hooikoorts, maakt het dus nog leuker Verdrietig ). Ik ben dus altijd blij als het klaar is. Er staat nu nog 1 kar met pak em beet een 180 balen erop in de schuur, die moet nog afgeladen worden *zucht* woensdag ben ik de klos geloof ik. Verder hebben we al 1 zon kar afgeladen en er staan nog van vorig jaar iets van 350 balen in de schuur. Stro zat dus, hooi zal dit jaar een heel ander verhaal worden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:20

De prijs voor stro is momenteel tussen de 0,90 en 1.30 euro rechtstreeks van het land in deze omgeving.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:31

friesiszwart schreef:
De prijs voor stro is momenteel tussen de 0,90 en 1.30 euro rechtstreeks van het land in deze omgeving.

hmm dat vind ik best wel duur hoor! dat ga ik er zeker niet voor betalen! weet niet welke regio jij woont?

nou wij hebben dus vanmiddag/vanavond het stro binnen gehaald! en dat denk je wij beginnen met laden begint het te regenen! dat hebben wij echt ieder jaar Ach gut beetje nat geregent maar het ligt lekker luchtig in de schuur... maar wat een rotklus iedere keer weer eigenlijk! Clown maar ik ben tevreden nu ik het zo ruik en zie liggen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:54

pffffff.... bij ons moesten er vorige week 3 grote aanhangers geleegd worden, 1100 !!! balen.
Gelukkig heeft de boer waar ik sta ook een detacheringsburo dus de bouwvakkers stonden er ook.
Met 8 man hebben we ze in 2.5 uur gelost.
Ik en een vriendin op de wagen, twee man aanpikken en de rest op de zolder stapelen. We begonnen om 06.00 uur, nog lekker koel en na afloop met zijn allen ontbijten in de keuken.
Na 3 dagen stonder er weer 3 van die karren, wij om 6 uur present...gaat het me toch regenen.... dat was afgelopen vrijdag.... ging niet door dus, de drie karren in de binnenbak gereden en ik ging een weekendje weg...hihihi mazzel weer.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:49

Stro besteld de boer altijd, van die grote balen.

Hooi haalt hij zelf van het land... en we hebben dit jaar super hooi! *LOL*

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:02

Wij hebben dit jaar al 2000 kleine pakjes hooi voor de paarden en de kalfjes. Daar is afgerlopen week nog iets van 300 grote balen hooi bij gekomen en als het weer het toel aat ook nog 4000 pakjes stro. Gelukkig hebben we een pakjesklem dus hoeven we ze niet op de wagen te stapelen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:46

nou we hadden het stro vorige week zondag binnen gehaald maar wat een ramp Ach gut zijknat geregent maar het stro is super goed binnen gekomen! whehehe had alleen een kar van 12 meter lang ofzo en dat was niet zo fijn rijden als je aan iedere kant zoon 10 cm over hebt op de plek waar wij moesten lossen Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:52

ben ik blij. moest eerst elk jaar het gras wat was afgemaaid met de hand alles omdraaien 2 x per dag enz. nou staan ze ergens anders en heb nu geen gras is allemaal al op haal nu hooi en stro bij 2 oude boertjes moet alleen 1 x in de zoveel tijd aardig wat baaltjes shouwen maar meestal komt er wel iemand helpen. schiet wat meer op (heb lat van luchtwegen) en dan vooral alsje in een afgesloten ruimte staat te stapelen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:39

IK blij dat we het van de boer kopen .....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:16

We zijn nu over gegaan op vlas maar anders hadden we er weer 800 moeten laden en lossen. Ik vind het een rot klus. Ben nadien altijd een paar dagen gebroken. Daarbij moet alles bij een vriendin de zolder op voor opslag en daar moet je dus weer een eind zeulen. Gelukkig doen de kerels het zwaarste werk en rij ik wel met de trekker. Op zolder maken we een sliert en geven we ze aan elkaar door.
Volgens mij is stro bij ons 1.30 wel duur als ik dat met anderen vergelijk. Terwijl er bij ons zat zijn die nog veel prijziger zijn. En het stro waar je echt met een paar plakjes de hele stal mee doet. Niet van die losse stroep waar je aan een hele baal nog niet genoeg hebt.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:23

Wij hebben vorige maand 300 pakjes stro gehaald.
De avond daarvoor waren er al een paar mensen gaan laden vanaf het land en ze hadden ook een kar vol strobalen voor onsklaargezet, we konden er de volgende dag zo mee naar huis rijden OK dan!
Op zich vind ik stro laden niet zo heel zwaar, pakjes hooi zijn veel zwaarder!
Ik betaal 1 euro per pakje stro, op zich is dat een hele nette prijs als je je bedenkt dat je over een paar maanden gewoon weer meer dan 3 euro voor een pakje stro betaald.

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:35

ben jaloers op de mensen hier!!! hoog uit 2000 pakjes stro!!!! bij me meissie thuis ongeveer 4500 pakjes hooi en ongeveer 7000 pakjes stro per jaar...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 21:59

Anita_D schreef:
Ik betaal 1 euro per pakje stro, op zich is dat een hele nette prijs als je je bedenkt dat je over een paar maanden gewoon weer meer dan 3 euro voor een pakje stro betaald.

hehe ik betaal volgens mij 75 cent! en als ik tekort heb ook gewoon 75 cent! Cool bij ons is het gelukkig niet zo duur Haha!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:04

Rianneke schreef:
Anita_D schreef:

hehe ik betaal volgens mij 75 cent! en als ik tekort heb ook gewoon 75 cent! Cool bij ons is het gelukkig niet zo duur Haha!

Gelukkig maar Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:21

Mijn leverancier heeft gisteren zijn aanhanger met kleine baaltjes stro voor mijn loods neergezet.
Met 5 man hebben we binnen 1,5 uur 340 balen stro in de loods weggewerkt.
Hij zit dan nu ook wel enorm proppie vol hoor!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:22

Wij hebben alleen hooi.

En ik hoefde dit keer niet mee te helpen(Wij hebben trouwens ingekocht) maar het op zolder leggen hebben de mannen gedaan Ja

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 17:32

Ylana schreef:
Mijn leverancier heeft gisteren zijn aanhanger met kleine baaltjes stro voor mijn loods neergezet.
Met 5 man hebben we binnen 1,5 uur 340 balen stro in de loods weggewerkt.
Hij zit dan nu ook wel enorm proppie vol hoor!

hehe mijn zwager en ik hadden in 3 kwartier 175 pakjes stro in de schuur liggen! was echt een krachtuitspatting omdat het regende Clown als ik er nu weer over nadenk word ik alweer moe Bloos
hooi kopen we nu gelukkig aan maar dat komt van de winter wel een keer! en dat zetten ze zo met een shovel in de schuur Haha! echt ideaal...wil ik volgend jaar ook met mijn stro doen Pling