wat mogen/moeten jullie allemaal op je pensionstal/manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

wat mogen/moeten jullie allemaal op je pensionstal/manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 19:40

aangezien hier vaak pensionstallen en manege met elkaar vergeleken worden ben ik erg benieuwd wat jullie er dan allemaal mogen. of wat voor dingen jullie moeten doen..

ik heb voor mijn gevoel een erg goed plekje op mijn pensionstal.

de paarden lopen zomers overdag in het land. dit wordt allemaal voor je gedaan. 2 bij 2 in het land (Paarden weten welke box/land ze moeten dus ze gaan wel los)
als ik 's ochtends rijden wil dan laten ze m voor me staan.
ik mag eigenlijk zelf weten in welk land ik hem wil hebben (veel gras weinig) kan natuurlijk niet allemaal precies (hengsten etc,)

verder mogen wij altijd gebruik maken van de bak wasplaats etc. de trailer kan gewoon op het erf staan. mag van 's ochtends 7 tot 's avonds 12 wel komen. als ik een week niet kom verzorgen zij mijn paard.

er is een binnenbak buitenbak longeercirkel en wasplaats.

ik mest zelf uit en de stalling in nu €100 per maand

paramejo

Re: wat mogen/moeten jullie allemaal op je pensionstal/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:32

klinkt goed.ik heb is ergens gestaan en daar moest je echt alles zelf doen en dat koste 165, exclusief brok,hooi en stro.we hadden wel een binnen en buitenbak.

x_kellyann_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:09

Dat is echt goedkoop jolentinus Bloos! !!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:16

Ik betaal €125 per maand en ik doe geen flikker. Tong uitsteken
Mijn pony wordt op het land gezet, gevoerd, de stal wordt voor me uitgemest, en ik hoef hem alleen maar te rijden (en te poetsen e.d. ). Bloos Ik ben er altijd welkom, en hij staat gewoon bij alle andere ruinen in. Lachen Ik gebruik beide buitenbakken regelmatig (1x met All-Weather), er is een longeerring, 2 wasplaatsen, een springweide, etc. Handig joh Pling

Nienkee

Re: wat mogen/moeten jullie allemaal op je pensionstal/maneg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:59

Ja Karin jij hebt het makkelijk Knipoog met je super deluxe buitenbak en springwei Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:09

Ik betaal 320 Euro (pensionstal) en daarvoor hoef ik verder niks te doen, alleen rijden. Paard wordt binnen en buiten gezet, met of zonder deken en beschermers, gevoerd, gemest, krijgt wortels en slobber... Ik mag kiezen alleen of in groep, op wei of op paddock buiten.
Qua faciliteiten een binnenbak 20x40 en 3 buitenbakken 20x60, springmateriaal, spuitplaatsen, poetsplaatsen, solarium, longeerring, een privepad om te gaan stappen, trailers en vrachtwagens kunnen er staan, goede uitrijmogelijkheden, de stal is heel kleinschalig dus we doen eigenlijk maar met een paar man met al die spullen en alles kan geregeld zolang je het maar even vraagt... nee, geen klagen hier!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:17

Op de stal waar ik stond.. (was de enige stal in de buurt, nu staat m'n ponybeest thuis Haha!)
Hoefde ik ook niks te doen; Uitmesten, in de wei zetten, voeren enz. enz. werd allemaal gedaan. Haha!
Er was een binnenrijbak van 20x40 en 2 buitenbakken van 20x40.. Het was niet echt een luxe stal, maar goed te doen. Lachen
Daar betaalden we 195 euro pm (?) voor. Dus dat vond ik ook wel redelijk. Ja

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:24

Ik betaal 250 euro. We hebben een 20x60 binnenbak en buitenbak. Longeerring, Grote paddock en weiland. uitmesten, voeren binnen en buiten zetten moeten we zelf doen. In de winter betaal ik 235 euro dat is incl. een eigen paddock.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 01:56

Mijn paarden staan nu 24/7 buiten, maar je kunt er ook voor kiezen om ze 's nachts binnen te zetten. Dit moet je dan wel zelf doen, maar buitenzetten doen zij 's morgens.

's Winters mogen ze ook overdag op de wei, tenzij het te nat is, dan gaan ze in groepjes de bak in en komen ze er toch nog zo'n 4 uur per dag uit.

Ze voeren bij ons, alleen moet je wel bakjes met krachtvoer voor de stallen zetten.

Verder kan en mag alles bij ons. We hebben een goede rijbak, longeerbak, goede verlichting, springmateriaal, perfecte uitrijmogelijkheden, knus zadelkastenhok, buiten-spuitplaatsen en een onwijs leuke groep mensen Lachen

Ik betaal € 145,-- per paard, excl. vloerbedekking en krachtvoer. Wel zelf uitmesten.

Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar werd opgestrooid en 1x per week werd uitgemest. Voeren deden ze naar eigen inzicht. Dit vond ik niet prettig, want ik kreeg het gevoel dat het niet meer mijn paarden waren. Ik hou graag zelf alle touwtjes in handen, zowel in het voeren als in het uitmesten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:01

zo zie je maar weer dat iedereen naar wat anders op zoek is.. leuk..

de prijzen hangen heel erg af van waar je stal staat denk ik

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:22

Ik mag alles, En als ik iets wil, Valt er altijd te overleggen, Sta nu op een super stal.

Moeten ? De boel netjes houden lijkt me vrij logies.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:12

Paarden die hier in pension staan komen alle dagen buiten, zomerdag 24/7 behoort ook tot de mogelijkheid. Ook winterdag komen ze eruit. Verder zetten wij ze buiten en binnen, verwisselen dekens, voeren en mesten uit. Men is 24/7 altijd welkom, ook in de weekenden. Trailers mogen hier staan en ze hebben vrije toegang tot wasplaats, buitenbak etc.

Wat we niet meer doen en voorheen wel deden was voor het rijden binnenzetten en opzadelen, of als de pensiongast niet kon longeren. Tegenwoordig dient men zelf voor vervanging te zorgen of de paarden binnen te zetten. Natuurlijk is het wel bespreekbaar om een paard binnen te laten staan of buiten te zetten voor of na als men komt. Voorheen werd het te formeel, dat hebben we nu niet meer en dat werkt veel prettiger! Zo hou je ook een stuk privacy over.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:02

Bij ons word er 2 keer per dag biks gevoerd.
2 tot 3 keer per dag kuilgras (voor mijn shetten hooi)
1 keer per week mag je een nieuwe zaagselbaal pakken.
we hebben een super buitenbak, een goede longeer/losgooi bak.
goede verlichting.
Zomers iedere dag in de wei.
Als je eens niet kan dan wil de staleigenaar ook nog voor je uitmesten ofzo.
we hebben een hele lieve staleigenaar die graag wil helpen enzo.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:12

wij hebben het ook luxe!

2 binnenbakken, 1 hele grote (die is alleen voor eigenaren van paard,)
een grote buitenbak om in te rijden, waar je ook kunt longeren zo groot is ie
een wei
2 wasplaatsen, solarium, kluisjes voor zadel.
1x in de week helemaal uitmesten en elke dag opstrooien (wordt voor je gedaan)
2x per dag biks en 2 x per dag hooi.
luxe buitenstal
zitten aan het bos
de wekelijkse les zit bij de prijs in, wil je een keer extra les dan mag dat ook als er plek vrij is, hoef je ook niks voor te betalen trailer mag je daar ook laten staan.
en als je een keer niet kunt of je hebt iets kun je altijd overleggen!

ik betaal in de maand €215. je kunt ook €140 doen maar dan loopt je paard elke dag 1 uur mee in de manege lessen. ik heb dus vol pension

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:28

is het wel je eigen paard diannef??? beetje vreemd. je ziet wel vaak dat ze lease paarden in half of vol pensionhebt..
als ik mijn paard daar had staan deed ik hem in half pernsion. dan moest hij 1 uurje meelopen.. zoek je een leuk iemand uit op de dag dat je zelf niet kan... hihi. maar jah als er iemand opgaat die voor geen meter kan rijden en je paard verrot maakt... das wat minnder

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:36

ik denk dat het paard een uur meeloopt in de lessen, naast de uren dat de eigenaar ermee rijdt?
volgens mij heeft de eigenaar er dan weinig inspraak in wie er op zen paard zit...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:30

ja het is wel mn eigen paard hoor! als je vol pension hebt, (wat ik heb) dan mag niemand aan je paard zitten, heb je half pension dan heb ik er inderdaad geen inspraak op wie er op komt. daarom doe ik dat ook niet, zelf tijd zat en kan het betalen, + dat ik wedstrijden wil rijden en niet wil hebben dat anderen mijn paard verknallen haha

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:04

idd.. wel apart.. stel je paard loopt mee in de lessen en er gebeurd wat..

ruiter breekt iets.. wie is verantwoordelijk
paard raakt kreupel.. wie is vrantwoordelijk

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:27

Ja dat zijn allemaal dingen die kunnen gebeuren jah, en daarom vind ik het ook niet prettig als mn paard mee loopt (gelukkig doet hij dat dus ook niet) Maar als de ruiter iets breekt is dat zijn eigen verantwoording volgens mij. Als het paard iets krijgt is dat onze verantwoording.... Ligt er denk ik wel aan wat er gebeurd en hoe. Maar gelukkig heb ik daar geen ervaring mee

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:03

wij mogen het zelf weten allemaal. welk paard bij welk, in welk stuk land, of op stal... de stalhouder noemt het ook 'jullie stal'. het enige dat hij wel wil is dat we het netjes achterlaten, dus binnen en buiten goed vegen, en verder mesten we zijn merrie ook uit.
verder wordt overal voor gezorgd, alleen de paarden naar binnen en naar buiten en voeren en mesten enzo doen we allemaal zelf, maar de stalhouder zorgt dat er voer is, en stro.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:22

Ik heb een grote binnenbak, een kleinere binnen waar je in kun losgooien en/of longeren maar ook gewoon rijden. Een grote buitenbak, een losgooi/longeer bak buiten ( ook groot genoeg om gewoon in te kunnen rijden ). Je kan volgens mij kiezen of je paard alleen staat of gewoon in de groep. Wordt 1 x per week helemaal uitgemest en opstrooien weet ik niet precies.
Solarium en spuitplaats aanwezig. Ook poetsplaats is er. Kasten voor je zadel en spullen aanwezig, die krijg je bij de stal erbij, moet je wel weer terug geven als je weggaat daar ofzo of je moet hem kopen. Kantine, wedstrijden, w.c enz. Ik hoef maar een stukje langs de weien te lopen en ik zit in het bos.
Springlessen en gewone lessen worden er gegeven. Springmateriaal aanwezig. Buiten/binnen zetten wordt gedaan, gevoerd en dus uitgemest.

Verder moet je niet echt iets, hooguit even vegen als je klaar bent, maar lijkt me logisch Haha!

hier betaal ik voor een pony 170 euro p/maand voor.

Ik weet nog niet hoe het precies zit daar op de manege, sta er pas vanaf vandaag Tong uitsteken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 06:04

Ik zou zowiezo geen onbekende op mijn paardenrug willen hebben en helemaal al niet als mijn paard in pension zou staan. Als ik voor half pension zou kiezen zocht ik een andere stal op. Ik zie het rijden van een manege ruiter op mijn paard nou niet echt als bevordelijk Bloos

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:19

On topic:
Bij onze privé stal betaal je 225 euro per maand voor een paard, en je mag alles als je de stalregels maar respecteert.
- twee maal per week uitmesten
- twee maal daags voer (krachtvoer ed of slobber voor de zieken) -> extra supplementen of medicijnen zet je klaar en worden bijgevoerd
- drie wasplaatsen
- drie pistes: kleine binnen, medium buiten overdekt, grote buiten niet overdekt
- in het weideseizoen gaan ze op de wei, vooraf wordt bepaald wie bij wie gaat (sommigen hebben apart stukje nodig, meesten staan ze per twee of meer)
- springmateriaal voorzien, wordt regelmatig geschilderd
- goed uitgeruste kantine met drankautomaten, afwasmachine, koelkast en diepvries, microgolf, TV en muziekinstallatie
- zonneterras met stoelen en parasols
- ruime parking waar je je trailer kwijt kan
- kast is voorzien bij de stal
- 5 keer per week groepsles georganiseerd door in house instructeurs, extra te betalen (5 euro per uur) en privé les indien gewenst
Alhoewel de stalling het eigendom is van landbouwers, wordt alles tiptop verzorgd!!!

Wat wij moeten doen: boel netjes houden en weideonderhoud (mest afhalen), paard poetsen en rijden, en in de week moeten we zelf zorgen dat ze binnen en buiten worden gezet (in het weekend hebben we daar een hulp voor)

Off topic @DianneF
Ongehoord systeem vind ik dit.
Gebruiken die manegeruiters dan ook tuig en poetsspullen van de eigenaar?
Volgens mij mogen die eigenaars dan de helft van de tijd achter hun eigen spullen lopen zoeken. De kans is ook groot dat je paard hierdoor verpest raakt.

Als je geld wil besparen, zoek dan 1 goede bijrijder en vraag een bijdrage in de kosten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:54

Off topic @DianneF
Ongehoord systeem vind ik dit.
Gebruiken die manegeruiters dan ook tuig en poetsspullen van de eigenaar?
Volgens mij mogen die eigenaars dan de helft van de tijd achter hun eigen spullen lopen zoeken. De kans is ook groot dat je paard hierdoor verpest raakt.

Als je geld wil besparen, zoek dan 1 goede bijrijder en vraag een bijdrage in de kosten.

Als je je paard laat meelopen in de les, dan gebruiken ze wel meestal jouwn spullen. (de meeste mensen kopen dan een apart goedkoop zadeltje en hoofdstel) Borstels en dergelijke moeten ze zelf voor zorgen

Zoals ik al eerder zei, mijn paard loopt niet mee in de lessen en ik betaal dan ook vol pension. Maar dan mag ook niemand aan je paard komen. En inderdaad het bevorderd nou niet echt het goede van je paard als het meeloopt in de lessen. Ik ben dus ook blij dat ik het volle pension kan betalen! Haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:59

Oh Dianne HET WORDT ALLEEN MAAR ERGER!
Goedkoop zadeltje en hoofdstel? En wat met de paardenrug dan?
Eigen borstels zijn ok, zolang ze onderhouden worden en niet op 87 verschillende dieren gebruikt worden (ik denk aan vlooien en schimmels ed)

Maar goed dat jij je hersens er wel bij houdt zeg. Maar ben je dan nooit bang dat zo' n ondernemende manegeruiter zich niet van paard vergist?