Hoe doen jullie dat met vakantie...? Paarden aan huis.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Hoe doen jullie dat met vakantie...? Paarden aan huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:23

Wij willen in september enkele dagen naar Disneyland. Eerste vakantie sinds we hier wonen.
Maar hoe doen jullie dat? Ik heb paarden, honden, katten, kippen, konijnen, 2 varkentjes en vissen.
Laten jullie familie oppassen? Of vrienden? Misschien een onbekende?
Oh, moeilijk!

2misty2

Re: Hoe doen jullie dat met vakantie...? Paarden aan huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:25

Heb je toevallig een verzorger voor je paarden?Ik zou dan vragen aan die verzorger of diegene het leuk zou vinden om voor de dieren te zorgen.Ik zelf ben een verzorger van 4 paarden.Mochten ze weg willen of wat dan ook dan verzorg ik hun paarden gewoon en hun 3 honden.
Anders zou ik eventueel familie vragen die er een beetje mee overweg kunnen of kennissen.
Ik zou het niet aan een vreemde overlaten in elk geval.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:26

Leuk zeg naar disneyland ik ga er 9 oktober heen een weekend Haha!

Misschien een advertentie op marktplaats ofzo plaatsen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:29

Ik heb geen verzorger.
Veel familie, maar niemand die in de paarden zit. En dat vind ik eigenlijk wel een must!
Op Marktplaats weet je niet wat je binnen haalt, lijkt me.
Hoe betrouwbaar ze ook over kunnen komen, straks kom je terug is je huis leeg én paarden weg...

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:54

Gelukkig staan mijn paarden bij mijn ouders, zij doen de paarden dan. Mijn vriendin vraagt altijd een kennis met ervaring in huis. Een wild vreemde zou ik echt niet doen!!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:57

wij hebben precies hetzelfde, en heb op meerdere manieren opgelost
We hebben een vaste verzorger die het doet, als zij niet kan is er een familie lid die het doet , en toen die ook een keer niet kon heb ik een oproep gedaan op Bokt, en naar volle tevredenheid iemand gevonden die heel goed op onze dieren heeft gepast
Van te voren hebben we veel contact gehad en gegevens uitgewisseld.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:33

Mijn opa doet ze dan voor me, niet rijden, maar ze staan op het land en hij kijkt dan iedere dag of ze genoeg water hebben. De varkens en de kippen voert hij dan ook.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:42

Als wij een weekendje weggaan, mag de hond bij oma logeren. Vriendin geeft de paarden eten, zet ze buiten en longeert ze eventueel.
Vogels/konijn krijgen genoeg eten voor alle dagen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:44

als wij weggaan, zorgt een goede vriendin altijd voor de beesten. Ik vertrouw haar daar helemaal in.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:45

Volgens mij heb je ook proffesionel verzorgers die op je boerderij/stal letten bij vakantie. Hippohelp/zorg zoiets dergelijks staat vaak advertentie van in het Bit. Misschien eens informeren naar de prijzen?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:24

Tja, wij gaan nooit op vakantie die behoefte hebben we niet. Onze vakantie staat op stal.

Ik zou nooit iemand met de zorg van mijn dieren opzadelen. Ik wil dat niet eens, gaat helemaal tegen mijn gevoel in. Ik heb ze en ik ben verantwoordelijk, zo voel ik dat tenminste.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:26

als ik wegga doet mn vriendin mn paarden en mn ouders mn vissen kijk of er iemand wat van dieren afweet. is wel zo makkelijk voor het geval er iets gebeurt.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:27

Ik heb een ge-wel-dig-e vriendin!!
He mjoor? Vork *Mn broer speelt maar een kleine rol*

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:20

Ylana schreef:
Ik heb geen verzorger.
Veel familie, maar niemand die in de paarden zit. En dat vind ik eigenlijk wel een must!
Op Marktplaats weet je niet wat je binnen haalt, lijkt me.
Hoe betrouwbaar ze ook over kunnen komen, straks kom je terug is je huis leeg én paarden weg...

Ja daar heb je wel gelijk in .. Ook niet iemand in de familie die iemand kent ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:23

Buren? Meestal doen buren of buurtgenoten de paarden voor elkaar hier. Heb je schuilmogelijkheid, genoeg hooi en water aanwezig? Dan kunnen ze toch buiten blijven?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:26

hmm...ik heb 3 paarden en 2 honden, probleem is dat ik werkelijk niemand vertrouw. Gevolg: ik ben al jaren niet meer op vakantie geweest...

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:31

je kan eventueel je paarden die paar dagen op een pensionstal brengen en misschien kan een famillie lid dan op de honden enz. passen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:34

Ik ben een geweldige leaster Haha!

Ik pas een week van maandag t/m vrijdag op de ponies en honden deze vakantie. Inderdaad wel handig om iemand te hebben die ook wel wat verstand heeft van paarden voor het geval er 1 kreupel loopt, of ziekteverschijnselen vertoont. De persoon die langskomt moet bij ons zeer fanatiek zijn. De voertijden zijn: 8 uur, 12 uur, 6 uur, 10 uur. Tsjah, je moet wat voor je paard over hebben..

Maar het is nog best moeilijk om iemand te vinden die deze verantwoordelijkheid op zich wil nemen die jij vertrouwt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:30

tjah ik zou het ook niet weten hoe je het kan oplossen. Wie je het beste op je paardjes kan laten passen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:08

Ik ga van het weekeind even met de schoondochter van mijn vriendin om de tafel zitten.
Zij zit in de paarden.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:11

De vissen gaan naar overbuurvrouw en mijn paard neem ik lekker mee naar het strand !!!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:59

Ik heb geen verzorger voor mijn paarden. Als wij weg gaan dan past mijn schoonvader op. Hij doet dan de paarden. Ik heb altijd moeite om iemand te vertrouwen met mijn beesten. Doen ze het wel goed? Maar een aantal maanden geleden gingen we met mijn schoonouders een weekend weg, toen heeft mijn moeder opgepast en een vriendin mijn paarden gemest en gereden, omdat mijn moeder wel de paarden eten durft te geven maar ze durft ze niet uit hun stal te halen omdat ze bang is van paarden. Dus familie.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:29

Wij hebben 2 paarden van vriendinnen hier op stal staan en die zorgen dus voor onze paarden, katten, schapen enz. als wij er niet zijn. Maar we spreken dat wel altijd van te voren af, of het kan. Eerst boeken en dan pas oppas regelen zou ik een beetje eng vinden.
Ik merk trouwens dat mijn vriendinnen het ook erg leuk vinden om hier een weekje te zijn. Soms slapen ze een nachtje hier, ze maken het gezellig, doen vreselijk hun best en ze vinden het leuk dat wij ook eens een weekje weg kunnen. Ik maak een heel epistel met voerschema's enz. en we maken goede afspraken over noodgevallen (welke dierenarts, ons wel/niet bellen, enz.) En steevast zeggen ze, als we terugkomen: "Het was leuk, maar wat zijn we blij dat jullie er weer zijn. Wat een drukte ..." Ook wel goed om eens te horen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:36

Ik zet mijn paarden dag en nacht op de wei en de buurvrouw (zelf ook paarden) komt ze dan iedere dag even controleren.
Mijn broertje blijft thuis, dus in een nood geval is er iemand dicht bij, maar die weet helemaal niets van paarden. Hij zorgt wel braaf voor de hond en katten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:04

Ik vind het ook altijd moeilijk om de zorg aan anderen over te laten. Gelukkig woont er een paar huizen verder iemand die bij de dierenambulance werkt, en die pas altijd op onze beestenboel aan huis (poes, konijn, cavia, vissen, vogels). Mijn paard laat ik niet graag alleen, mede omdat ze af en toe nogal heftig kan zijn (angstig en paniekerig) wat je niet verwacht want ze is normaal altijd superbraaf, dus mensen verwachten dat dan niet. Ben bang dat er dan juist wat gebeurt ... Gevolg ook wij gaan nooit lang weg van huis!