Ik had een vraag aan jullie hoeveel jullie ongv. per maand kwijt zijn aan de verzorging aan jullie paard? Inclucief stalling/weide/voedsel/vlasofstro/worme kuur en als je nog meer kan bedenke zet het erbij!
Alvastt bedankt
Gr Marleen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Alina schreef:- stalling
- weide
- voedsel
- vlas of stro
Stalling all in 320 Euro in de maand.
- wormenkuur
Elke 2 maanden 13 Euro (laat het op stal mee doen, zelf doen is goedkoper)
En:
- hoefsmid (ijzers?)
20 Euro elke 6 weken bekappen, vanaf januari gaat hij op ijzers a 80 Euro rondom.
- inentingen
2 x per jaar, 50 Euro algehele check up door de veearts en dan nog een 25-30 Euro ongeveer voor de enting ofzo, weet het niet precies.
- evt. verzekering
Heb ik niet, we hebben een paar duizend Euro op de bank voor noodgevallen
- les
1x per week = 320 Euro in de maand
- zadel
Zat tussen de 1500 en 2000 Euro, kaal
- hoofdstel
130 Euro ongeveer excl. trens
- dekens enz
Zit per deken tussen de 100 en 150 Euro, heb er verschillende om aan te passen aan de temperatuur. Zweetdekens ong. 35 Euro per stuk.
- met dit weer liters vliegenspray
Schaar ik onder algemene koopjes, tussen de 50 en de 100 Euro per maand gemiddeld aan vliegenspray, tuig- en dekenreparaties, mineralenblok, iets lekkers voor de paarden, spulletjes voor je paard of jezelf, dekens laten reinigen...
Verder nog tandarts (afhankelijk van wat er moet gebeuren), volgend jaar weer wedstrijdkosten (startkaart, verenigingsgeld, vervoer, startgelden, iets eten en drinken daar)

. 
merrieveulen schreef:de laatste tijd geef ik veel uit. 130 Euro aan stalling is standaard, dat is dus niet veel. maar de laatste weken heb ik veel nieuwe spullen gekocht, dus ik zit nu aan zo'n 250- 300 Euro. als ik alles gemiddeld neem, zit ik op 175-200 Euro denk ik... soms koop je heel veel ineens, en soms koop je bijna niks extra...

melisjuh schreef:Hmm wij zijn wel veel geld kwijt we hebben gelukkig de pony's bij huis staan, dat zijn er 9. dat is gewoon voer hooi van eigen land aubiose en de hoefsmid 1 x in de week les en concoursen, en de andere dingen zoals vliegenspray wat op is of olie bijvoorbeeld.
en dan hebben we nog ene paard die voor de helft van ons en die staat ergens anders, daar betalen we stalling voor en de kosten van dierenarts hoefsmid en de concoursen.
Maar ik denk dat omdat onze pony's bij huis staan je dan goedkoper uit bent dan wanneer je ze bij iemand in pension hebt staan..
!