Equimax wormenkuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Equimax wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 09:23

wie heeft er ook het probleem gehad met de veiligheissluiting van de equimax?

heb donderdag de schrik van me leven gehad
hij zou een wormen kuur krijgen voor het eerst dus ik stel de wormenkuur in op 100kilo moest van de dierenarts. dus zo gezegt zo gedaan en ik wou hem in ze mond doen ging ook top, en wou de spuit erin doen en toen spoot die hele spuit leeg in ze mond.
ik helemaal in paniek natuurlijk of je hem nou voor 100 kilo geeft of voor 700 kilo ik snel de spoedlijn gebelt van de dierenarts en gezegt wat er gebeurt was hij zij ja ik ga nu contact maken met utrecht en bel je zo terug ik nog meer in paniek krijg ik nog een hiepperventilatie en ja hoor met 3 min belde hij me terug hij zij (ik kom er meteen aan hij moet met spoed gespoeld worden) dus met 15min was hij op stal. hij drukte bij me vader een recept die die op moets halen bij de apotheke dus hij met een bloed gang naar de dinges toen en was binnen 30 min weer terug, normaal doe je er 30 min heen en 30 min terug over de je kan wel op je vingers tellen hoe hart en hoeveel spoed er achter stond. bij de apotheke moest hij norit halen 50 gr in poeder vorm
en hij heb van 9 tot half 12 gespoeld
en om half 12 de norit erin gedaan
en zou om half 2 terug komen
dus om half 2 nog een controle en hij kreeg nog parafiene dus hij heb lekker de helestal onder gescheten
maar dat maakt niet uit het was erop of eronder.
ik ben echt nog nooit zo bang geweest echt nog nooit ik zit dit nu zo tetype met volle ogen van tranen
ik zag hetal helemaal gebeuren dat ik me veulen kwijt was
de dierenarts zij je moet dit in de gaten houden.
sloom worden niet reageren om de dingen om hem heen ademhaling en als je ieder kwartier jaja ieder kwartier even conteroleren of hij nog leefde door hem aan tetikken en elk half uur (als hij ligt )op telaten staan ivm in coma raken en dan gaat hij door
we konden niet naar utrecht want dan had hij het zeker niet gered

maar gelukkig is hij goed de nacht en ochtend door gekomen en dat was het belangrijkste dat waren de gevaarlijke uurtjes
echt iedere keer als ik ga conteroleren dan sta ik tejanken ik wordt er echt helemaal gek van
heb vanmiddag de dierenarts een flinke grote bos met bloemen gegeven, hij heb tenslote toch zijn leven gered samen met me pa mandy (van lorenz ) ( even voor de mensen van stal) en niet tevergeten door mij
er zijn 5 emmers met water verbruikt voor het spoelen. maar goed hij is er gelukkig nog en het is echt een bikkel mij kerel
ik ga nu stoppen en me tranen weg vegen en dan maar weer naar hem toen en weer janken ik ben blij dat ik hem nog heb
sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt
voor vragen mag je gewoon stellen hoor kan het wel beantwoorden

Allejandro

Re: Equimax wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:27

Dit hoort niet bij voedertijd. Tem even Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 09:27

ja dat dacht ik al maar wist niet waar ik het neer moest zetten en moest het toch even kwijt Bloos Bloos

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:35

-> VSW

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:18

pascha7 schreef:
ja dat dacht ik al maar wist niet waar ik het neer moest zetten en moest het toch even kwijt Bloos Bloos

Maakt niet uit het staat nu goed Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:26

Het is mij ook ooit gebeurd. Het gaat zo snel, dat je die spuit niet kan stoppen. Mijn geluk was alleen dat ik i.p.v. voor 600 kg, voor 700 kg erin had gespoten.
Ik las het ook al eerder op bokt. De tip was toen om de wormenkuur (de hoeveelheid voor 100 kg) op je vinger te "spuiten" en om het zo te geven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:22

Tja, van mij had je het al gehoord, maar ik heb er ook problemen mee gehad.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:27

oo jeetje wat erg dat zowiets kan gebeuren...
wij hebben ook exuimax in de kast liggen zal er extra goed op letten als ik het geef ... Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:02

Bij een veulen doe je er altijd goed aan om de wormenkuur op je vinger te doen en dan in de mond van het veulen te smeren. Zo voorkom je dat de doseerknop of doseerring losschiet en het veulen meer binnen krijgt dan de bedoeling is.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:14

Cassidy schreef:
Bij een veulen doe je er altijd goed aan om de wormenkuur op je vinger te doen en dan in de mond van het veulen te smeren. Zo voorkom je dat de doseerknop of doseerring losschiet en het veulen meer binnen krijgt dan de bedoeling is.

ja als je ervaring heb met veulen weet je het wel ja maar dis was voor mij ook de eerste keer en dacht dat die k u t dingen wel tevertrouwen waren maar dus niet
voor mij paarden dus ook gewoon nooit geen equimax mee die firma kan van mij ontploffen echt waar

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:16

Ik zou de firma iig wel even laten weten dat hun spuit niet helemaal safe is. En het is uiteindelijk wel met een sisser afgelopen, toch? Je had een groter probleem en eventueel een dood veulen gehad als je met Equest had ontwormd (mag niet onder een half jaar en overdoseren is funest).

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:19

Cassidy schreef:
Ik zou de firma iig wel even laten weten dat hun spuit niet helemaal safe is. En het is uiteindelijk wel met een sisser afgelopen, toch? Je had een groter probleem en eventueel een dood veulen gehad als je met Equest had ontwormd (mag niet onder een half jaar en overdoseren is funest).

ja dat wist ik dat die niet mocht maar de da had gezegt dat de equimax een goeie was voor de eerste keer voor het veulen en ik ben niet de enige hoor bij wie het gebeurt is het zijn er nog veel meer bij wie het gebeurt is dus dit lag niet aan mij en heb de firma al een boze mail gestuurd

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:23

mm ik had laats met dit spul dat het er niet uit wou komen.. ik maar drukken.. neej hoor.. wij hem uit de mond gehaalt.. kei veel krach gezet spoot de helft er uit:S:S kon ik weer een nieuwe gaan halen..
was ook beetje vaag Sigaar

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:43

dierenartskosten verhalen bij Equimax. Misschien leren ze daar een keer van. En gaan ze naar de verpakking kijken.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:49

Rachelll schreef:
dierenartskosten verhalen bij Equimax. Misschien leren ze daar een keer van. En gaan ze naar de verpakking kijken.

ben ik ook vanplan hoor maar heb de rekening nog niet
en me vader heeft een eigen dierenspeciaalzaak en die gast die komt dus persoonlijk bij me pa in de winkel Boos! ik moet hem niet tegen komen want dan is ie van mij dan kan ik eindelijk me hart een keer goed luchten want die begint nu over vol teraken met eerst de wordem kuur en van ochtend een ander akkefietje hoe je het ook schrijft
als je het wil weten moet je het topic maar even lezen Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:20

Mijn paard krijgt de hele spuit, dus heb er verder nooit problemen mee gehad. Maar zou idd de kosten bij Equimax verhalen!!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:22

Jeetje wat erg!! Voortaan we heel voorzichtig zijn!! Bloos!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:23

Ik heb net de paarden met Equimax ontwormd en heb meteen het systeem bestudeerd. Het is dus zo dat het best rottig is om dat "maatdingetje" goed vast te zetten. Ik heb eerst even met m'n vinger goed geduwd om te kijken of ie goed vast zat.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:24

Ik heb de equimax ook gebruikt bij mijn merrie met veulen. Eerst voor de merrie ingesteld, op 500 kg, dus bleef er nog maar max 200 over voor het veulen. Gelukkig werkte de spuit bij mij wel goed en heb het veulen dus maar 100 gegeven. Maar als ie nu was doorgeschoten was het probleem minder groot geweest.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:27

pascha7 schreef:
en me vader heeft een eigen dierenspeciaalzaak en die gast die komt dus persoonlijk bij me pa in de winkel Boos! ik moet hem niet tegen komen want dan is ie van mij dan kan ik eindelijk me hart een keer goed luchten want die begint nu over vol teraken met eerst de wordem kuur en van ochtend een ander akkefietje hoe je het ook schrijft

Tegen die man hoef je niet tekeer te gaan, dat is maar een simpele vertegenwoordiger, ben je toch echt bij de verkeerde persoon. Beter is inderdaad Equimax zelf aan te spreken, zo'n klacht komt vanzelf dan bij de goede afdeling terecht. Je zou deze man wel eventueel netjes kunnen vragen waar je klachten kunt melden, maar deze man persoonlijk uit te "kafferen" heeft weinig zin.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:31

Neonlight schreef:
pascha7 schreef:

Tegen die man hoef je niet tekeer te gaan, dat is maar een simpele vertegenwoordiger, ben je toch echt bij de verkeerde persoon. Beter is inderdaad Equimax zelf aan te spreken, zo'n klacht komt vanzelf dan bij de goede afdeling terecht. Je zou deze man wel eventueel netjes kunnen vragen waar je klachten kunt melden, maar deze man persoonlijk uit te "kafferen" heeft weinig zin.

zal ook niet tegen hem tekeer gaan zo slim ben ik ook wel weer hoor
maar ik heb alles op papier gezet en dat geeft hij maar even daar af
hij staat nu dus in emmeloord Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:32

Oh? Wat is de reden dat hij naar Emmeloord moest? Ging het toch niet goed?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:34

Cassidy schreef:
Oh? Wat is de reden dat hij naar Emmeloord moest? Ging het toch niet goed?

nee lees het topic wat in me onderschrift staat maar Huilen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:25

Ik heb begin deze maand beide paarden ook een Equimax wormenspuit gegeven. Ik geef ze al sinds ze uit zijn en heb er (tot nu toe) geen problemen mee gehad! Hopelijk gaat het met die van jou snel een stuk beter Ach gut

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 06:29

Ik heb in je andere topic neergezet wat onze DA gisteren heeft gezegd over Equimax en veulens.