Sinds kort staat Liekie aan huis en hele dagen op de wei.
Ik vind het zo moeilijk om er nu zelf voor te zorgen dat hij goed gevoerd wordt etc.
Hij staat dus sinds kort 24/7 op de wei, niet geinjecteerd en veel van dat heel lange sprietenspul. Er zit ook gras tussen. Ik heb zijn weidegang opgebouwd tot nu 24/7.
Nu had hij gisteren een dikke kogel rechtsachter, mee wezen stappen en toen was het weg. Kogel was niet warm ofzo, zat vocht in en hij liep er goed op.
Vanmorgen weer dezelfde dikke kogel, gewoon wezen rijden (na een stuk stappen op het harde was het weer weg) en daarna op stal nog gevoerd. Daarna heb ik hem weer terug op de wei gezet. 2 uur later (ging schuilhokje uitmesten) had hij alleen linksachter geen dikke kogel, en zijn haren stonden overeind zeg maar. Weer niet warm of slecht lopen ofzo, alleen vocht in de kogels.
Ik vriendin (veel verstand van paarden) opgebeld wat dit zou kunnen zijn. Zij zei meteen dat het een beginnende bevangenheid kon zijn (dacht ik zelf ook aan), en heb meteen een redelijk kaal gegeten stuk afgezet waar hij nu in staat. Paardenmeel moest ik ook niet meer geven, dus dat krijgt hij nu ook niet meer.
Maar ik ben dus radeloos... Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen zodat hij niets te kort komt en zich lekker voelt, maar jeetje wat is dat moeilijk.
Ik zit er zelfs weer over te denken om hem gewoon weer in pension te zetten, omdat ik bang ben dat ik nog meer fout ga doen...
Maar dat wil ik eigenlijk ook niet omdat hij dan of helemaal niet buiten komt, of maar een paar uurtjes en dan ook nog in zijn eentje... (hij is hengst, maar kan met ruinen en hengsten buiten staan).
Wat moet ik doen om mijn paard zo gezond mogelijk te huisvesten/houden en ook nog gelukkig???
Ps ik controleer zijn hele lijf elke keer als ik op de wei ben (minimaal 2x p/d)