Ik heb de volgende vraag: Wij hebben hier in de tuin een tennisbaan van precies 20x40 liggen, het is volledig omheind, wat zou het kosten als wij hier een bak van maken ? Het gaat dus alleen om het zand. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb de volgende vraag: Wij hebben hier in de tuin een tennisbaan van precies 20x40 liggen, het is volledig omheind, wat zou het kosten als wij hier een bak van maken ? Het gaat dus alleen om het zand.
Suzanne F. schreef:Tussen de 15.000 en 20.000 euro. Als je gaat doe het zelven red je het met 10.000 euro.
Als je het zelf doet, heb je kans op een slechte bodem met slechte drainage.
Denk aan drainagebuizen, doek, zand, houtschillen of wat ander.
Met alleen zand krijg je vaak een erg zware bodem. Of je moet een eb en vloed systeem hebben.
Duke schreef:Maar het is vooral het zand wat het duur maakt. Ligt een beetje aan je eisen. Je kan voor 1.000 euro al een aardige zandbodem neerleggen. Wil je echt dranaige-zand, verschillende lagen en mooi toplaagje, en deze trillen etc, dan ben je wel rond de 10.000 euro kwijt. Dus ligt echt sterk aan wat je eisen zijn.
Suzanne F. schreef:Duke schreef:Maar het is vooral het zand wat het duur maakt. Ligt een beetje aan je eisen. Je kan voor 1.000 euro al een aardige zandbodem neerleggen. Wil je echt dranaige-zand, verschillende lagen en mooi toplaagje, en deze trillen etc, dan ben je wel rond de 10.000 euro kwijt. Dus ligt echt sterk aan wat je eisen zijn.
Voor 1000 euro kan je nooit een beetje bodem aanleggen.
Als je besluit om gewoon wat zand neer te gooien achter je huis en dat een bak te noemen dan is ie geen lang leven beschoren. Tenzij je misschien in Limburg woont op zandgrond, dan hoef je niet te draineren dacht ik.
Suzanne F. schreef:Ik bedoelde 10.000 compleet. Dus niet alleen het zand.
Zand is wel erg belangrijk want als je te los zand hebt krijg je een te zware bak en bij te vast zand kan het water niet goed weg. Het beste is bijna altijd om te mengen met bijv. houtsnippers/schilen.