Hoelang Buiten laten staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZitAa

Hoelang Buiten laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 19:12

Wat is een goede tijd om je paard in de buitenbak te losgooien?
Daar bedoel ik mee hoelang, moet ik denken aan een kwartier/half uur?

Marloes__

Re: Hoelang Buiten laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:33

Een paard moet gewoon heel de dag buiten kunnen staan. (overigens wel met een maatje, paarden zijn overigens kudde dieren). Onze paarden staat met dit weer, dag en nacht in de paddock met zijn vieren Lachen

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 05:59

Mijn paard kan godzijdank 24 uur per dag buiten. Over een tijdje gaat hij 's avonds naar binnen en de rest van de dag op de wei of in de rijbak los (ligt aan het weer, als het nat is in de rijbak).
Ik zou ook niet anders willen. Een paard heeft zijn beweging heel hard nodig! En om hem in een hokje te houden is in mijn ogen erg dieronvriendelijk.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:11

Mijn paarden staan afgewisseld de hele dag buiten; in de paddock, wei of de bak. Maar als ze in de bak staan om even uit te razen staan ze er toch al gauw een halfuur-3 kwartier in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:20

zo lang als kan...en zo lang als je paard aangeeft het nog leuk te vinden om in de buitenbak te staan Knipoog

Ziron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:43

zo lang als mogelijk , maar als je hem of haar er alleen in zet hou het dan wel even in de gaten, ze kunnen nogal eens uit hun plaatje gaan als ze alleen staan.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:26

zo lang mogelijk.. net als de rest

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:50

half uurtje los gooien is lang zat. Helemaal als het in een bak is. Denk je serieus dat, dat paard alleen maar gaat rennen als je hem er nog langer inzet?

Ziron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:27

maffe_moses schreef:
half uurtje los gooien is lang zat. Helemaal als het in een bak is. Denk je serieus dat, dat paard alleen maar gaat rennen als je hem er nog langer inzet?

als ze alleen staan doen sommige dat wel he, als ze bv ergens anders hun vriendjes zien staan.
heb een keer wat heel ernstigs zo mee gemaakt
gelukkig niet met die van mij maar toch

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:21

Mijn paarden staan dag en nacht buiten en in de winter gaan ze eigenlijk ook de hele dag naar buiten in de bak, maar dan ligt het ook aan het weer.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:21

Summer en Gipsy staan in de zomer dag en nacht buiten in de wei. Voor de rest van het jaar staan ze zoveel mogelijk in de bak als het weer het toe laat en anders kunnen ze vanuit hun stal een overdekte paddock in. Luxer kan het volgens mij niet. Het enige nadeel als ze in de bak staan is hun poep. Ik heb een bak met van die vloerbedekking snippers en dan moet je de poep wel eruit halen anders gaat je bak eraan. Dus 's avonds met handschoenen aan de poep opruimen. Maar dat heb ik er wel voor over. Voordeel Summer heeft geen longproblemen meer.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:29

maffe_moses schreef:

Dus jij zet 'm alleen buiten om te rennen?

Mijn paard staat 24/7 buiten en nee, die gaat écht niet rennen. Hij scharrelt lekker rond en is daar hartstikke blij mee.
Nee hoor, ik doe hem er echt geen plezier mee om hem op stal te zetten!

Dus TS, zet 'm zo lang buiten als mogelijk is, dat zal je paard zeer waarderen!

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:37

mijn paard gaat om 7 uur 's ochtends naar buiten en 's avonds laat n keer naar binnen, die gaat anders in d'r stal helemaal uit dr plaat :p

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:00

De hele dag met dit weer. of op zijn minst overdag en dan 's nachts binnen. Gelukkig staat mijn paardje lekker 24 uur per dag buiten Ja

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:45

Zolang mogelijk, idd zo lang het paard het leuk vindt, evt. wat hooi erbij zodat het paard wat te doen heeft!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:49

De beste tijd is zo lang mogelijk. Die van ons gaan van 's morgens tot 's avonds. De enige reden dat ze naar binnen gaan is voor de vliegjes (schuren).

Een half uur per dag naar buiten zou echt onbespreekbaar zijn voor mij!!!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:50

Karoliefje_ schreef:
De hele dag met dit weer. of op zijn minst overdag en dan 's nachts binnen. Gelukkig staat mijn paardje lekker 24 uur per dag buiten Ja

Met dit weer is het het fijnst voor de paarden om 's nachts buiten te staan en overdag op stal ivm de vliegen (en de hitte). Bij ons staan de paarden nu overdag op stal en gaan 's avonds naar buiten, dat scheelt veel met de vliegen. Scheelt wel dat ze op stal ook bij elkaar staan in de groep en niet in aparte hokjes.

Mijn paard zou doodongelukkig worden als hij maar een half uurtje alleen maar los mag in de bak en verder op stal moet staan. Een paard is een loopdier dat de hele dag loopt te grazen en te scharrelen. Hoe wil een paard dat in een stal doen, vaak ook nog maar een hokje van 3 x 3 m...

Marikootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:34

Heb je alleen maar een buitenbak en geen weide o.i.d? Zolang mogelijk idd, anders gewoon op t land Knipoog

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:45

mijn paard staat nu 24/7 op de wei, later dit jaar overdag op de wei en 's nachts op stal. Na het rijden gooi ik hem even los om te rollen in de bak maar daarna gaat die zich al snel vervelen en dan heeft het ook geen zin om hem langer te laten staan.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 07:55

Is dit de enige vrije beweging die je paard per dag krijgt (dus zonder ruiter)? Dan is een half uurtje veel te weinig. Ook als ze niet lopen te dollen en rennen, lopen paarden kilometers per dag door de wei. En die beweging hebben ze nodig.
Als ik jou was zou ik zorgen dat je paard minimaal een paar uur per dag naar buiten kan!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:04

Mijn IJslander staat altijd 24/7 op de wei. In de winter heeft ze schuilmogelijkheden.
Het is ook lekker voor een paard dat hij/zij er zeker een paar uur per dag uit kan, niet alleen om te rijden of e.d.
Ik kan ook altijd merken dat mijn pony heel vrolijk is in de omgang en tijdens het werk, ze is eigenlijk nooit vervelend. Ik denk dat het ieder paard goed zou doen, ook voor prestatie's dat hij/zij een paar uur per dag eruit komt en dan lekker op de wei/paddock he. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:14

S'winters als ze op stal staan wil ik hem toch minstens een paar uur per dag buiten hebben. Desnoods zonder zijn vriendjes. Hij rent bijna nooit maar dat geeft niet. Gewoon even lekker los lopen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:23

ik vraag me af op TS ook alleen maar van de wc afkomt om een half uurtje te gaan rennen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:13

Mijn paard staat nu 24/7 buiten. In de winter al staat ze in de paddock is dat een halfuur tot driekwartier. Meestal een halfuur, dan is ze het zat en zal ze op alle mogelijke wijze proberen te ontsnappen. Haha!
Tenzij ik hooi geef, maarja, dan staat ze alleen maar buiten om op een andere plek hooi te eten haha.
Daarnaast natuurlijk het rijden en stapwerk niet te vergeten. En poetsen, onder het uitmesten staat ze ook buiten weer in de paddock, dus zo probeer ik het een beetje te verdelen over de dag.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:06

Ik had hem laatst even inde buitenbak losgegooit, even rollen, even rennen.. na een kwartiertje had ie er al genoeg van Tong uitsteken
Heb hem toch maar mooi een half uur erin laten staan, anders is dat kwartiertje ook niet echt de moeite waard Tong uitsteken