Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wat minder dus...
Daantje1981 schreef:In de bak in haar eentje?
Veulenbrok is volgens mij oa goed voor de groei etc. Het lijkt mij wel belangrijk om dat nog een tijdje te geven.
Daantje1981 schreef:tja, met jou kan wel. Maar denk niet dat ze nu al veel van jou begrijpt.
Denk dat het beter is om haar met een leeftijd genootje te laten spelen. Lekker in de wei etc.
Charos schreef:Buiten zetten? de hele dag buiten gooien. Je gaat een veulen toch niet binnen houden en zeker niet met dit weer.
Weet je uberhaupt iets van veulens af? je weet niet wanneer ze weg mogen, je weet niet wat ze moeten eten, je weet niet waar je het dier moet neer zetten?
Daantje1981 schreef:Verdoofd voor de reis?? Waarom verdoof je een veulen???
Volgens mij is het al heel vaak in dit soort topics gezegd, een veulen hoort in de opfok. Die hoort met leeftijdsgenootjes te staan.
Hij word bij zijn moeder weggehaald. En jij wil hem in de bak zetten en jij erbij om met hem te spelen? Hij voelt zich waarschijnlijk erg alleen! Heeft een maatje nodig!!
bruine schreef:veulens horen in de wei en niet op stal, heb je geen wei dan toch zoveel mogelijk buiten in de bak, onderhoudsbrok is slecht voor veulens , beter is veulenbrok hier zit alles in wat ze nodig hebben tijdens de groei.
bruine schreef:kan geen kwaad, beter is om 1 dag half half te geven en na die dag gewoon over te stappen op veulenbrok.