Eigenlijk was ik benieuwd of het zo is dat als je een veulen koopt, dat je dan duurder uit bent? mensen zeggen van niet, ik denk van wel, omdat je veel tijd aan het veulen moet besteden, nieuw tuig kopen enz.
Wat vinden jullie?
Greetzz Ineke
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ineke_myself schreef:Hallo,
Eigenlijk was ik benieuwd of het zo is dat als je een veulen koopt, dat je dan duurder uit bent? mensen zeggen van niet, ik denk van wel, omdat je veel tijd aan het veulen moet besteden, nieuw tuig kopen enz.
Wat vinden jullie?
Greetzz Ineke
Prisca schreef:Zera ga het eens optellen na al die jaren?. De kosten krijg je toch helaas alleen niet in een keer. Helaas is de kans een veulen te verliezen door ziekte best groot. I wonder....
Helemaal als je het opfokken ook nog eens moet uitbesteden Prisca schreef:Zera ga het eens optellen na al die jaren?. De kosten krijg je toch helaas alleen niet in een keer. Helaas is de kans een veulen te verliezen door ziekte best groot. I wonder....
Zera schreef:Prisca schreef:Zera ga het eens optellen na al die jaren?. De kosten krijg je toch helaas alleen niet in een keer. Helaas is de kans een veulen te verliezen door ziekte best groot. I wonder....
Het valt best mee ben rond de 50 euro per maand kwijt voor het voer.. 40 euro hoefsmid 1 keer in de 2 maanden, tussen de 10 en 30 euro voor de wormkuren en da weet ik niet hoeveel da kost.. Het zal egt niet veel verschillen per jaar als met een normaal ouder paard..
En je kunt ook een ouder paard verliezen door ziekte.. De kans zal mischien niet zoo groot zijn als bij een veulen maar wie niet waagt wie niet wint..
Het voordeel is ook je hebt een band met het paard..
Nadeel is je moet lang wachten..
Prisca schreef:Klopt maar die kosten gooi je iedere maand weg terwijl je er niets mee kan?. Bedoel ga hem niet gebruiken als hond of knuffelpony want dan worden het gewoon vervellende krengen als ze 3 jaar zijn. Helaas maak ik dit veeeel te vaak mee.
Tuurlijk kan dat ook maar veel veulens redden het bv niet door droes of klappen van een ander paard enz. Ricico met een levend dier hou je altijd.
Citaat:t best mee ben rond de 50 euro per maand kwijt voor het voer.. 40 euro hoefsmid 1 keer in de 2 maanden, tussen de 10 en 30 euro voor de wormkuren en da weet ik niet hoeveel da kost.. Het zal egt niet veel verschillen per jaar als met een normaal ouder paard..
) Biancaa schreef:Hoeveel 2,5 of 3-jarige komen wel niet uit de opfok en kunnen en weten dan niks? Hoeveel tijd ben je dan bezig met opvoeden en betalen, terwijl je er niks aan hebt.