Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miss_Maya schreef:Ik zou ze toch op wei zetten hoor . Als dat ontkruid niet giftig is ... Maar zou je beter niet terug naar de winkel gaan en even vragen hoe dat komt ? En dan toch beter graszaad kopen ??
Maar als ik het goed berijp verzorg jij paard die niet van jou zijn , maar de baas kijkt erniet meer naar om ? Dat zou ik toch even melden bij de politie hoor . Jij mag voor alle kosten opdraaien etc. terwijl het jou paarden niet zijn . En hou ook al je betaalbewijsjes bij , heb je altijd bewijzen dat JIJ het betaald hebt ...
Citaat:Als ik jou was zou ik melding maken dat je het paard van die ander verzorgd omdat diegene niet komt en overleggen. Misschien kan een rechtsbijstandsbureau of verzekering je adviseren wat je moet doen.
Ik zou er persoonlijk wel voor kiezen te vertrekken. Jammer dat je nu al geinvesteerd hebt in die wei. Dat had ik je afgeraden. Van dat geld kun je wel een flink aantal maanden een wat duurder plekje overbruggen...
Succes...
Wendy schreef:Niet op het gras zetten!
Waarom heb je het eigenlijk uberhaupt ingezaaid? Was wat er stond zo slecht dat je met goed onderhoud niks meer kon bereiken?
joyce B schreef:Een mini kost bijna niets aan hooi. Ik zou dan inderdaad gewoon bijvoeren en niet meer investeren in de wei. De omheining is nu in orde begrijp ik.
Dat andere paard is niet jouw verantwoordelijkheid. Dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als je die kosten niet meer wilt dragen, dan zul je toch echt harder moeten proberen haar te spreken te krijgen. Eventueel met hulp van je rechtbijstand.
Er moet een oplossing komen voor deze situatie.
Paarden in pension waar niet meer voor betaald wordt en de eigenaar spoorloos van is worden soms naar een speciale bewaarplaats (schutstal) van de gemeente gebracht en opgevangen tot de eigenaar zich meld en anders verbeurd verklaard. Als je echt iets wilt doen aan deze situatie zul je initiatief moeten nemen en je juridisch laten informeren naar de mogelijkheden en je laten bijstaan. DAt lukt niet via internet.
Dus als het belangrijk genoeg is geef je jezelf een duw in de rug (vriendelijke versie) en ga je écht iets ondernémen.
joyce B schreef:Kijk, je laat je dus in een hoek zetten. Als je niets onderneemt naar hun toe, dan zal er ook niets veranderen. Je moet dus voor jezelf de keuze maken of jij op je eigen kosten voor haar pony wilt blijven zorgen en alles op je neemt, of je accepteert het niet en gaat in elk geval je orënteren op de mogelijkheden die er zijn om verandering in de situatie te brengen.
Hier op internet kun je je hart wel luchten en steunbetuigingen krijgen, maar dat verandert niets aan jouw situatie.
Je hebt altijd een keuze... Alleen soms moet je creatief denken of een risico nemen. Of je kiest om in de situatie te blijven, maar dan zou ik er ook genoegen mee nemen en het voor jezelf accepteren dat zolang jij nog geen beter betaalde baan hebt, en nog geen ander plekje hebt gevonden je je erbij neerlegt en wacht totdat je de kans krijgt wel een ander plekje te vinden.