Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 op het eerste gezicht! Ik kan me eigenlijk geen moment voor de geest halen dat ik geen band met haar voelde, en ondanks het feit dat haar eerste eigenaar (die haar vanaf veulen tot ze net 8 was gehad had) op dezelfde stal stond met zijn nieuwe paard trok ze eigenlijk meteen al naar mij toe! Of in ieder geval zo goed als meteen.  
Misschien omdat ik meer met haar "tuttelde", lekker wandelen en ff langs de weg laten grazen, heeeeeeel uitgebreid poetsen, rijden, knuffelen, noem maar op. Ik ben ook nooit met een uurtje al weer weg...daarvoor ben ik te lang onderweg... 

\ Ik was emotioneel iets terug houdender in het begin vanwege ervaring met vorige paard.  
 Maar toen ik hem zag bij de fokker vond ik hem direct leuk en lief. 
 Hij kan je weleens totaal vergeten en schrikken en bovenop je springen dus dat werkt ook niet mee,  
 , hij is daarbij eenkennig en vertrouwen is een precaire zaak bij hem. Nu na een jaar kan ik zeggen, ja, ik heb een band met hem....daar heb ik wel voor moeten knokken want hij geeft je weinig kado, des te meer voldoening geeft het  

zoals bij de staleigenaar bij het uitmesten over de kruiwagen springen omdat je naar de weide wilt....

maar heb nog geen echte goede band met hem en heb um nu iets langer dan 3 maanden. het wil nog niet zo. Komt denk ook door mkz want zolang ik hem heb heb ik maar 2 keer kunnen wandelen buiten en nu kan ik hem alleen losgooien en zo. niet naar buiten dus ik denk dat dat onze band ook verstevigt (als we naar buiten kunnen dalek) want nu is het elke dag zo'n beetje het zelfde, losgooien, paar rondje som de hooiberg, en dan nog even in de binnebak rollen, poetsen, water geven, op stal. 
 ik heel veel van hem  

Dat is met mensen ook zo, soms werkt het vanaf het eerste moment, en soms moet je er wat tijd insteken.
 tussen ons.

op haar