meiden zomaar op ons land

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PienZ

meiden zomaar op ons land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:10

Ik weet niet precies bij welk onderwerp dit moet dus vandaar dat ik het hier maar even plaats. Wij (3 vriendinnen) hebben 2 hengsten 1 is van mij de ander is van mijn 2 vriendinnen samen. De hengsten staan samen op een landje waar een hek met een slot voorzit en het voorste stukje hebben we afgezet met stroomdraad wat dus inhoud dat je eerst het hek over moet klein stukje moet lopen en dan pas bij onze paarden bent. Nu was ik er zondag met mijn vriendin en waren er 2 meisjes prima geen probleem verder. Nu belt mijn vriendin mij gister op haar buurvrouw was langs onze paarden gereden en nu zaten er dus 2 meiden midden in wei de buurvrouw d8 dat het verzorgster waren en heeft er verder geen aandacht aan besteed toen zij terug reed 2enhalf uur later zaten deze meiden er dus nog. Nu hebben ze dus eergister een brief op het hek geplakt met daarop dat ze een verzorgpony zoeken en of ze de onze mogen verzorgen, ik denk dat de meiden een jaar of 13 zijn maar wij zoeken dus geen verzorgster vooral omdat het jonge paarden zijn wil ik dit dus gewoon niet. Dus wij hebben gister een briefje trug opgehangen dat wij niemand zoeken en dus ook niet meer willen dat zij in het land gaan zitten. Maar wat was er dus gister normaal gesproken is mijn paardje heel vriendelijk en kan ik hem zo pakken wat dus gister totaal niet het geval was ik heb een schop voor me donder gehad van hem wilde ze halster eerst niet om en reageerde mega schrikachtig dit gedrag heb ik dus nog niet gezien. Nu is mijn vraag hoe moeten we dit aanpakken met deze meiden want ze zijn dus over een hek geklommen waar een slot omheen zit en zijn gewoon 2 uur in het land gaan zitten > misschien reageren wij overdreven maar sinds ik dit gedrag dus gister bij mijn paard merkte heb ik hier dus geen zin in wat zouden jullie doen?

Silence

Re: meiden zomaar op ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:12

Ik zou rond hetzelfde tijdstip terug gaan als toen ze er waren. Kijken of ze dan komen en ze er eens op aanspreken.

Verder weet ik het ook niet zo goed, maar veel succes ermee.

jeroen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:15

nou ik vind niet dat je overdreven reageert hoor, zo zou ik ook reageren
ik zou er tog wel iets van zeggen, als ik die meiden zag, je kunt tog niet zomaar het terrein van iemand anders op en dan zeker niet zomaar bij die paarden gaan zitten.

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:19

Ja ik ben dus vandaag degene die het in de gaten moet houden omdat ik vroeg klaar ben dus ik ga er rond 12 uur heen en ga er gewoon zitten tis toch lekker weer. We hebben ook een briefje terug gehangen en er komt vanmiddag een bord meteen op met verboden toegang. Ik vind het niet erg als wij er zijn maar ik wil liever niet dat er zomaar iemand aan mijn paard gaat zitten als ik er niet ben want ik heb dus nu de gevolgen ervan me paard heeft nog nooit 1 keer uitgehaald naar mensen. We hebben op t blaadje ook gezet dat ze ons kunnen bellen en langs kunnen komen als wij aanwezig zijn vind ik dus nog netjes eigenlijk. Me vriendin wilde het graag netjes houden omdat je nooit weet wat ze doen als je er niet bent

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:20

moet er nog aan toevoegen dat ze zondag er waren toen wij aanwezig waren en daarna gewoon erheen gegaan zijn want ineens hing dat briefje aan het hek en kwam de buurvrouw met het verhaal dat er 2 meiden in het land gezeten hadden meer dan 2 uur lang

Zera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:27

Wij hebben een camping naast ons liggen, en daar springen die kleine kinderen ook over het hek heen.. We hebben het nu gewoon schrikdraad in het hek gezet.. En sindsdien hebben we ook geen last meer van mensen wat eroverheen klimmen.. We hebben ook wel eens gehad dat er mensen van de manege opeens bij ons op het terrein stonden, maar dat hebben we toen gewoon met de manege afgehandeld..

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:28

Wij scharen jonge paarden (voornamelijk hengsten) in en zijn ook al een paar keer tegen dit probleem aangelopen. Een aantal meiden was een jaar of tien geleden zelfs zo brutaal om op een (idd ietwat beleerde) driejarige te gaan zitten... in de kudde!

Mijn vader keurt dat af, maar doet er verder niet zo veel aan. Daarom ga ik na zoiets doorgaans even vuurspuwen tegen zulke meiden (of hun ouders) en dat helpt. Niet alleen het aangeven dat de betrokkenen ver over de schreef zijn gegaan, maar ook het noemen van eventuele sancties en het wijzen op de risico`s wul wel eens helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:33

Nepcamera ophangen en als je ze tegenkomt de volle laag geven. Je hebt idd kans dat ze erop zijn gaan zitten Stelletje ***wijven, waar halen ze het lef vandaan zeg! Voor de rest ga ik mee met Uums.

Als je er gaat zitten ga dan wel uit het zicht zitten, anders komen ze niet. Weet je wat je ook kan doen? Een videocamera meenemen of een fototoestel, als je ze dan ziet zeg je dat je bewijs hebt en nu naar de politie gaat ermee

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:37

Nou ja, ik vind het niet van veel elegantie getuigen om over de rooie te gaan, maar in dit soort gevallen word ik heel, heel fel.

We hebben ooit een lieve, mooie & zeer geliefde jaarling-merrie kunnen wegbrengen, omdat een stel pubers herhaaldelijk op haar heeft gereden en haar gewrichten op die manier overbelast heeft . Dat wens ik niemand toe

Arliss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:42

2 jaar geleden had ik zelf ook een hengstje. Hij was 2,5 en alleen beginnend zadelmak. Er waren 2 meiden al een aantal keer langs geweest en die wilde hem verzorgen. Heb toen gezegd dat ik dat niet wilde hebben omdat de pony nog jong was en ik geen risico's wilde lopen. Hij was tenslotte nog in training. Heb toen wel gezegd dat ze langs mochten komen om bij hem te kijken en hem aaien maar niet de wei in als ik er niet ben en er geen toestemming voor heb gegeven.
Op een dag kreeg ik te horen van een kennis dat de meiden een zadeltje hadden meegenomen van huis, het erop hadden gegooid en ermee aan het rijden waren gegaan. Nu was mijn hengstje erg braaf en de meiden licht en aangezien er iemand naast liep was hij dus braaf met de meiden erop, maar ik was wel vreselijk pissig! Waar haal je het lef vandaan om op andermans paard te kruipen? Laat staan een onbeleerde waar je van op de hoogte bent dat hij onbeleerd is!

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:43

Ik zou eerst kijken of ik ze kon betrappen... en dan duidelijk uitleggen dat het niet de bedoeling is. En het stroomdraadje even (tijdelijk) doortrekken naar het hek. Wel even een bordje ophangen "Pas op schrikdraad", maar daar malen ze waarschijnlijk toch niet om.

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:44

Als we er zijn komen ze op zich wel maar ik ga er ook zo zitten dat ze mij niet zien, me vader woont er in de buurt dus die houd het zo in zo in de gaten me vriendin haar buurvrouw ook. Ik moetvanmiddag nog effies bij me vader wezen ook dus ik ben wel steeds in de buurt. Ik ben dus ook vreselijk bang dat ze er op gehangen hebben ofzo omdat ze ook op het blaadje geschreven hadden dat ze al 4 jaar reden en dus al 4 jaar rijervaring hadden

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:48

Probeer foto's te maken van wat ze doen, dan heb je tenminste iets zwart op wit om ze (en evt. hun ouders) mee te confronteren.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:53

ik zou het zeker even in de gaten houden en desnoods zet je op het briefje dat je dus absoluut neit wilt dat ze meer in je weide zijn. ( zou ik ook doen daar hebben ze niet eens recht op ) maar je telefoon nummer ophangen lijkt me ook niet zon veilig idee ? straks word je door mensen gebelt waarvan je dat liever niet hebt

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:56

AL vier jaar rijervaring??? PAS 4 jaar rijervaring zullen ze bedoelen.
ik zou echt bloedlink worden als iemand zomaar bij mijn paard in het land ging! kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt.
probeer bewijs te verzamelen (foto's maken, als je ze spreekt gesprek opnemen met dictafoon, zo mogelijk filmen wat ze doen).
en kun je je paarden nergens heenhalen waar er continue toezicht is? dat zou 't mooiste zijn.
heel veel succes gewenst!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:57

Je zou eigenlijk op hetzelfde tijdstip als zij naar het land moeten gaan, als ze er dan zijn gewoon erop aanspreken.

Veel succes verder.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:07

Nou ik had dus precies het zelfde, ik liep met de schimmel langs de weilandjes van andere en zitten daar kinderen in, ik denk dus ow dat zijn vast hun paarden ofzo anders klim je niet over het hek heen, nou ik die schimmel verderop in de wei gedaan kwamen die meisjes naar mij toen om te vragen of ik een paard had en een verzorger nodig had. Nou dat heb ik niet nodig. Ik dacht dus dat ze die paarden kende maar ze wouden gewoon die paarden verzorgen. vet stom.!, Als ik jou was zou ik er ook wat van zeggen, je klimt toch niet zomaar overal over heen, Je paard moet gewoon is flink uithalen:p zijn ze ook zo weg. Ja straks staat iedereen gewoon in de wei..Nee ik zou zeker er wat van zeggen. Succes er mee gr. stefoo

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:11

Ja de boer van wie het land is woont verderop iedereen houdt het nu al in de gaten. Het rottige is dat ik niet precies weet hoelaat ze er zijn maar me vader komt zo en dan ga ik erheen meteen ff kijken of het blaadje weg is of dat ze er wat bijgeschreven hebben en hopelijk dat ik ze inderdaad vandaag te pakken kan krijgen want het leuke van dat blaadje was ze hebben erop gezet willen jullie een blaadje trug schrijven geen nummer niks verder vandaar dat wij het blaadje trug geschreven hebben en wat het telefoonnummer betreft ik heb prepaid dus word ik lastig gevallen haal ik zo weer een nieuwe kaart:)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:39

Het vervelende is dat je nog aansprakelijk bent ook als jouw paard hun iets doet!

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:18

Dit is ook een grote angst van mij. Het huidige landje waar mijn ponies staan ligt aan een fietspad, en niet achter een huis/boerderij ed. Mijn kleine pony is op dit moment acuut hoefbevangen, terwijl ik heel goed op zijn voer heb gelet. Het is vrijwel zeker dat hij bijgevoerd is door anderen. Zelfs een onschuldig handje gras kan hem nu fataal worden. Dus heb ik bordjes opgehangen dat hij ernstig ziek is vanwege teveel eten, ik kan alleen maar hopen dat hij nu niet gevoerd wordt.

Ik denk dat in jullie geval je beter niet ken zeggen dat ze er wel mogen zijn als jullie er zijn. Beter consequent 'nee' zeggen. Niet zonder jullie en ook niet met jullie op de wei. Dan is het duidelijk en loop je minder kans dat ze denken 'o, maar als het veilig is met hen erbij, kan het ook wel als we alleen zijn'. Sterkte

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:22

Ik denk dat je het hun gewoon voorzichtig moet zeggen. Als ze zo jong zijn.. begrijpen ze het misschien niet dat het gevaarlijk is en soms niet goed voor de paarden. Ik denk niet dat ze er kwaad mee bedoelen. Ik denk gewoon dat ze niet beter weten. Ik denk dat als je het gewoon uitlegt dat ze het wel snappen.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:03

Heb je toevallig niet een grote hond??? Het is mij ook al een paar keer overkomen , maar ik heb twee hele grote honden die niets doen alleen erop af rennen en blaffen ,maar ze komen nooit meer terug!

ingridge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 07:42

Jong of niet, ze moesten het niet proberen bij mijn paarden. Ik heb nl een drachtige merrie staan en een 2jrige ruin (die lijkt al een volwassen paard) en daar moeten ze vanaf blijven. De rare buurman had ook trekjes van eten geven maar na een hartig woordje is hij daar mee opgehouden...zijn sierhennen lopen los bij ons over het weiland ,geen probleem als hij de paarden niks geeft-eerlijke deal toch maar als ik hem weer te dicht bij de wei zie en mijn paarden staan daar ineens ook "toevallig" dan stuur ik mijn jack russell richting die kippen.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 07:58

zelf zou ik al niet eens een briefje terug gehangen hebben, ja met een andere tekst erop. Denk dat ik mijn telefoonnummer achtergelaten zou hebben met het verzoek mij te bellen. En dan zou ik ze via de telefoon haarfijn uitleggen hoe en wat. Dat maakt vaak meer indruk dan een briefjes-wissel-werking

Daarbij, ze hebben niets op jullie land te zoeken...

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 16:38

Nou ik ben er dus gister bijna hele dag in de buurt geweest en vandaag waren we er allemaal en het briefje hangt er nog steeds en ze zijn niet langs geweest wel denk ik dus dat ze er morgen dus wel zijn. Alleen zit iedereen dat ie voetbal wil kijken maar ik ga morgenmiddag toch mooi effies spieken Mn paardje is gelukkig wel weer wat rustiger en komt nu ook weer gezellig naar je toe en bij je hangen