ma_rie_tje schreef:grof zee zout, werd door iemand van mn vorige stal gebruikt
In een ander topic werd biotex met chloor genoemd, maar dat kan je beter niet doen
biotex is niet schadelijk dat kun je ook gewoon gebruiken als je onstoken wonden hebt ed.
chloor zou ik niet doen ik kan me niet bedenken dat dat bevordelijk is voor de conditie is van de staart en manen en is ook giftig.
verder ik gebruik betadine, groene zeep (driehoek), tea tree, biotex voor de extra vuile was (paardjes), en ik heb de laatste keuring een raar goedje in een witte spuitfles gekregen en dat werkte ook wel goed, coat whitner was dat geloof ik.
en de groenne zeep ? staart nat maken dikke klodder zeep er in goed kneden en zo lang mogelijk laten in weken.
meestal als die van mij er tip top uit moet zien dan ben ik wel een 2 a 3 uur bezig en voor ik ga klitten gaat de staart al in de zeep en die is dan gelijk al een half uur in getrokken.
dan gaat er betadine in om zeep resten te voorkomen en hem nog de staart wortel ook mee te nemen daarna is hij vaak al wit genoeg.
in de zomer was ik hem als het laatst nog ff met tea tree dan heeft hij de eerste 2 dagen niet zo'n last van mugjes en vliegjes.
nu zullen mensen denken 2 a 3 uur eh eh ja het is een tinker met veel haar en die is toch 1 keer per jaar de bok (afgelopen jaar niet).
en hij loopt de rest van de tijd in het land dus die uurtjes dat ik steel van hem vind hij ook niet erg hij geniet wel van al dat ge kriebel en gejeuk