welk merk trailer voor groot paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

welk merk trailer voor groot paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:06

Omdat mijn paard een beetje uit zijn voegen gaat groeien( en nu al 1.75 is waar waarschijnlijk nog wel wat bij gaat komen) word mijn trailer te klein. Ik heb een oude ( maar degelijke ) trailer van t merk Mabro. Na de vakantie wil ik deze te koop zetten en dan gaan kijken voor een andere. Wie heeft er een groot paard-boven 1.75 met flink postuur en wat voor een trailer heb je?? De humbauer maximus plus is super mooi maar geen optie voor mij omdat die behoorlijk aan de prijzige kant is. Wie owie kan mij aan wat meer info helpen en vooral met de maten erbij als je die weet.

Alvast bedankt.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:09

atec is goed, hoog, degelijk en niet al te duur. ooit gehoord van c'est bon? die staat iedere week bij de advertenties in de paard en sport die hebben trailers op huur koop basis, je betaalt een bepaald bedrag in de maand en na een tijd is hij van jou, zo hebben wij ook onze trailer betaald en werkt super!

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:09

Ik heb vorig jaar een nieuwe Böckmann gekocht voor mijn kabouter (1.80). Bevalt prima!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:10

http://www.cest-bon.nl/

edit; ik heb de atec technoline, heeft laatst het paard van mijn instructrice ook ingestaan.. (meetlat is te klein, gaat tot 1.80.. we schatten hem 1.85)
Laatst bijgewerkt door DL_ op 23-05-06 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:11

DresslOver schreef:
atec is goed, hoog, degelijk en niet al te duur. ooit gehoord van c'est bon? die staat iedere week bij de advertenties in de paard en sport die hebben trailers op huur koop basis, je betaalt een bepaald bedrag in de maand en na een tijd is hij van jou, zo hebben wij ook onze trailer betaald en werkt super!

welk type van atec is hoog. Je hebt de atec silverline al nieuw voor rond de 3000,- maar volgens mij waren die niet zo hoog.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:11

Roxx schreef:
Ik heb vorig jaar een nieuwe Böckmann gekocht voor mijn kabouter (1.80). Bevalt prima!

Wat zijn de maten van jouw trailer, dus lxhxb?

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:11

Ik zweer bij de Henra Amazone XL, die is 232 hoog (van binnen) en extra lang, daarnaast is het laadvermogen maar liefst 810 kilo. Dat is best veel voor een 1,5paards trailer!

Deze hebben we gekocht omdat King 1.84 hoog was en dus ook 800 kilo woog. King is er helaas niet meer, maar ik heb precies zo'n zelfde trailer erbij gekocht voor Alfons (1.82). Werelddingen, en tweedehands voor best een vriendelijk bedrag te vinden!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:12

zie mijn vorige berichtje.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:13

Ik heb een "6e hands of zo" Hati met een zeilen kap, de enige trailer tot nu toe waar mijn paard fatsoenlijk in past, ook in de lengte.
Deze zijn er ook nieuwer te krijgen met poly dak. Het is een Nederlands merk.
Als we een nieuwe klep en bodem hebben kan ik er voor (aankoop van 350 euries) weer jaren tegen.
Mijn paard past niet goed in: brendrup/ westfalia/atec en op vrachtwagentjes
kijk maar eens in mijn profiel.
Mijn vriend heeft wel ijzeren balken onder de trailer gelast om de 5 cm zodat er nooit een zwaar paard door het hout kan vallen en zo op de weg kan vallen.
ik weel dat de lengte tussen de buizen 2,23 is (ja echt lang dus) en dan nog genoeg hoofdruimte. De trailer is 2,25 hoog van bodem tot dak. Ik heb dan wel zeil. Maar volgens mij zijn de nieuwe dat ook. (ga niet zo vaak met en trailer weg, paar keer per jaar vandaar dit opknappertje)

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:14

daffodil schreef:
Ik zweer bij de Henra Amazone XL, die is 232 hoog (van binnen) en extra lang, daarnaast is het laadvermogen maar liefst 810 kilo. Dat is best veel voor een 1,5paards trailer!

Deze hebben we gekocht omdat King 1.84 hoog was en dus ook 800 kilo woog. King is er helaas niet meer, maar ik heb precies zo'n zelfde trailer erbij gekocht voor Alfons (1.82). Werelddingen, en tweedehands voor best een vriendelijk bedrag te vinden!

kijk zo heb ik al heel wat merken waar mijn ukkie dan in zou moeten passen. Het laadvermogen van 810 kilo is niet zo veel hoor. Mijn 1,5 paards die ik nu heb mag 960 laden!

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:14

ik lees het nu terug, ik heb voor de hele trailer 350 euries betaald, en nu eens 100 aan materiaal. Mijn paard is 1.86 en erg lang vooral daar had hij op de trailer problemen mee. Onze trailer is 2 paards.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:15

Ja maar dan is je totale gewicht ook een stuk hoger denk ik. Ik heb destijds bewust gezocht naar een trailer die met B rijbewijs getrokken mocht worden en daarop kwamen we op de Amazone, totaal 1350. Dus met een beetje normale auto ook dus te trekken!

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:50

sandr0 schreef:
Roxx schreef:

Oeh, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zul je vast ergens op internet kunnen vinden. 't Is een Böckmann Uno.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:30

Sies schreef:
Ik heb een "6e hands of zo" Hati met een zeilen kap, de enige trailer tot nu toe waar mijn paard fatsoenlijk in past, ook in de lengte.
Deze zijn er ook nieuwer te krijgen met poly dak. Het is een Nederlands merk.
Als we een nieuwe klep en bodem hebben kan ik er voor (aankoop van 350 euries) weer jaren tegen.
Mijn paard past niet goed in: brendrup/ westfalia/atec en op vrachtwagentjes
kijk maar eens in mijn profiel.
Mijn vriend heeft wel ijzeren balken onder de trailer gelast om de 5 cm zodat er nooit een zwaar paard door het hout kan vallen en zo op de weg kan vallen.
ik weel dat de lengte tussen de buizen 2,23 is (ja echt lang dus) en dan nog genoeg hoofdruimte. De trailer is 2,25 hoog van bodem tot dak. Ik heb dan wel zeil. Maar volgens mij zijn de nieuwe dat ook. (ga niet zo vaak met en trailer weg, paar keer per jaar vandaar dit opknappertje)

ik las dat jouw paard 1.86 is??? en die past qua hoogte in een trailer van 2.25 hoog?? Dan zou mijn huidige trailer dus inderdaad lager zijn dan de standaard trailers. De meeste wat ik gemiddeld heb zien staan zijn 2.25 hoog namelijk maar ik ging er vanuit dat daar dus geen groot paard in zou passen.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:31

Roxx schreef:

[/quote]

Oeh, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zul je vast ergens op internet kunnen vinden. 't Is een Böckmann Uno.
[/quote]

Ik ga eens zoeken. Vaak zetten ze er geen maten bij. Vooral op marktplaast staan er zat te koop maar maar weinig zetten er ook de maten van de trailer bij.
[/quote]

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:33

daffodil schreef:
Ja maar dan is je totale gewicht ook een stuk hoger denk ik. Ik heb destijds bewust gezocht naar een trailer die met B rijbewijs getrokken mocht worden en daarop kwamen we op de Amazone, totaal 1350. Dus met een beetje normale auto ook dus te trekken!

ja dat klopt inderdaad. Mijn trailer is 1500 incl laadvermogen. Wij hebben een transporter bus ervoor. Die is wel zwaarder maar ik mag er niet mee rijden( geen E) omdat ook het laadvermogen van de bus er bij word geteld. Dan ga ik dus over de 3500 kg heen en moet ik een e rijbeijws hebben. Gelukkig heeft mijn man die maar wie weet in de toekomst????

tienus63

Re: welk merk trailer voor groot paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:36

Wij hadden een Henra 1 3/4 paards voor onze twee reuzen, eentje van 1.76 de ander is inmiddels 1.77 mtr.
Inwendige hoogte 2.20 mtr, de breedte weet ik niet meer precies.
Er zat een tussenschot in die trailer, als haringen in een tonnetje liepen ze braaf de trailer in. Ze moesten wel een beetje gebukt staan.

Deze trailer hebben we ingeruild voor een Hotra Eforce. Deze is zelfs voor twee reuzen ruim. Zowel in de lengte als in de breedte. Hij is bijna 2.35 mtr hoog, en iets van 3.35 lang. Exacte maten zijn te vinden op hun site.
Het paard van 1.76 mtr heeft plaats gemaakt voor een kleintje, 1.63, deze verzuipt zowat in de trailer.

De Elegance is de 1,5 paards versie van de Eforce. Hoogte en lengte maten zijn identiek.
Kennis van ons heeft deze voor een paard van 1.74, staat er zeer ruim in.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:38

daffodil schreef:

en mij nukkie weegt nu al bijna 750 kilo en is net 4 jaar geworden. Met een beetje pech zou ie dus zwaarder worden dan 810 kilo

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:40

Ik heb een Thiel, is geloof ik 235 hoog (binnenmaat). Volpolyester, alu-plast bodem met 15 jr garantie tegen doorrotting. Heb een 2-paards, is met een grote ook ideaal gewoon schot ertussen uit. Trailer is qua prijs eigenlijk niet eens zoveel duurder dan een houten trailer.

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:40

Wij hebben een Atec Olympialine. Mijn reusje van >1.80 paste daar ook heel erg goed in, erg fijn ding

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:48

tienus63: nog nooit van gehoord maar ik ga eens rond neuzen op internet. De trailer waar ie nu nog in mee moet staat ie inderdaad ook met zijn oren tegen t dak. T kan nog net maar t houdt gewoon niet over. Ik denk dus dat ik inderdaad een trailer moet vinden die minimaal 2.25 hoog is en t leifst hoger.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:51

http://www.hero-sitebeheer.nl/bedrijven ... railer.jpg
Dit is de 1,5 paards versie. Wij hebben dezelfde kleurcombi maar dan 2 paards uitvoering.

Verdere info over de trailers en assortiment:
www.hotra.nl

Wij hebben bewust voor een houten trailer gekozen, vanwege het sluipende rottingsgevaar van een polyester; door haarscheurtje in het polyester kan de kern gaan rotten zonder dat je het ziet.
Een poolyester trailer is vaak nog zwaarder dan een houten trailer, vanwege de extra kern die in het polyester moet zitten vanwege de stevigheid.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:56

Is er dan geen goede 2e hands Humbaur te krijgen.
Mijn moeder heeft een paard van 1.76 en die staat comfortabel in een Humbaur Pegasus.
http://www.kennisbv.nl/pages/aanhangwagen_paarden.asp

Wij hebben ook naar de Atec gekeken maar die is het niet geworden door de hoofdruimte, paard kwam met zn oortjes tegen het dak

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:59

kijk dit is tenminste een duidelijke site waar ik wat mee kan.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:02

levi schreef:
Is er dan geen goede 2e hands Humbaur te krijgen.
Mijn moeder heeft een paard van 1.76 en die staat comfortabel in een Humbaur Pegasus.
http://www.kennisbv.nl/pages/aanhangwagen_paarden.asp

Wij hebben ook naar de Atec gekeken maar die is het niet geworden door de hoofdruimte, paard kwam met zn oortjes tegen het dak

dat is mijn paard nu ook een beetje t probleem. Hij is super braaf hoor op de trailer en staat inderdaad met zijn flaporen tegen t dak maar ook de lengte begint wat krap te worden. Ik heb alleen mijn eigen trailr nooit gemeten. Dus vandaar dat ik benieuwd ben waar andere hun grote jongens in vervoeren en hoe die maten zijn van die trailers. Dan weet ik een beetje waarnaar ik op zoek kan gaan na de vakantie.