Verzorgster 5 weken niet geweest wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Verzorgster 5 weken niet geweest wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:37

Begin maart heb ik een verzorgster voor Nina gevonden. Vrouwtje van 40 die ik onmiddelijk met Nina vertrouwde. Ze heeft een jaar of 25 ervaring, vooral met koudbloeden.

Toen zij voor het eerst op gesprek kwam had ze uitzicht op een avondbaan. Tijd genoeg dus om overdag met Nina bezig te zijn. Nu is dat avondwerk toch niks geworden, maar heeft ze wel iets anders gevonden. Doordeweeks overdag. Daarnaast heeft ze een dochtertje van 7 die dus ook de nodige aandacht moet krijgen.

Ik heb haar ook gezegd dat ik best snap dat ze haar ritme moest vinden, maar het is inmiddels 5 weken geleden dat ze voor het laatst geweest is.

Ik ben op zoek gegaan naar een verzorgster met als doel mijn buitenlandstage over anderhalf jaar. Voor die tijd wou ik iemand hebben die ik zover "ingewerkt" kon hebben dat ze het zelf aan kon. Ik ben vroeg begonnen dus heb nog een hoop tijd, maar ik weet niet wat ik hier nu van moet denken.
Wat als ze Nina ook 5 weken laat staan als ik in het buitenland zit? Dat is niet de opzet.

Ik zit te twijfelen omdat ze wel heel goed is.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Het nog aanzien, er een punt achter zetten of nog iets anders?

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:38

Ik zou met haar overleggen, duidelijk aangeven dat dit niet de bedoeling is. Haar eigenlijk hetzelfde verhaal voorleggen als je hier doet. Mocht je echt je vertrouwen erin kwijt zijn, zou ik iemand anders zoeken, anders zit jij nooit lekker in het buitenland.

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:39

Eerst gesprek met haar aangaan en zeggen dat je dit niet pikt. Dat ze nog een kans krijgt en zo gauw ze het weer doet niet meer welkom is. Doet ze het dus weer haar ook daadwerkelijk zeggen dat het over is... Dat ze niet weer hoeft te komen

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:17

Even met haar praten en vragen wat de reden is en wat ze nou uiteindelijk wilt Maak ook duidelijk wat jij zoekt in een verorgster en dat dit dus niet de bedoeling is

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:20

ik zou eerst met haar praten, en vragen of ze een goede reden heeft...
zo niet zou ik haar duidelijk vertellen dat dit niet de bedoeling is!
ik zou haar nog een kans geven maar als ze die ook niet pakt dan zou ik iemand anders zoeken!

fjordnina

Re: Verzorgster 5 weken niet geweest wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 16:46

haar nieuwe werk is de reden. ze heeft een jaar niet gewerkt en dan moet je toch weer een ritme zien te vinden, maar ik vind 5 weken nu toch wel erg lang duren.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:54

Ik zou er toch even over bellen, misschien vindt ze het eng om 'zomaar' weer langs te komen of is er iets anders aan de hand.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:55

5 weken is wel erg lang hoor.
Ik zou het met haar overleggen, en kijken wat ze zelf wil.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:58

Ik zou haar opbellen, en het haar net zo uitleggen als jij nu ons. Ik denk dat ze er echt wel begrip voor op kan brengen,

Larissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:03

Idd een gesprek met haar aangaan, want zo schieten beiden partijen er niks mee op. En je weet niet hoe het loopt over anderhalf jaar, dat is ook een risicofactor die mee speelt. Wat nou als die verzorgster er net een paar weken dr mee stopt voordat jij naar het buitenland gaat? Allerlei dingen waar je rekening mee moeten houden. En 5 weken is een ruime maand en dan zou ik zeggen Als men zo'n lange tijd als verzorgster niet omkijkt naar een paard (en ja ze heeft allerlei redenen) dan had ik het allang afgekapt. Maja dat ben ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:07

Poeh, 5 weken is wel een hele tijd... Je zou erover kunnen praten, je moet haar natuurlijk wel kunnen en vertrouwen en ze moet gewoon de tijd hebben. Misschien dat je kan afspreken voor vaste dagen en dat wat minder en voor de andere dagen iemand anders zoeken? Moeilijke beslissing lijkt mij zeg..

naomivenema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:44

zorgen voor een andere verzorgster, want daar heb je niet aan

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:50

Zou het gewoon even met haar bespreken, misschien voelt ze zich bezwaart om na 5 weken weer aan te komen.(had ik zelf na lang ziek te zijn geweest), heeft ze het erg druk ofzo.

Als je het haar vraagt weet je het waarschijnlijk meteen en hoeft je niet druk meer te maken;)

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:52

Ik zou haar skippen hoor.. Die vertrouwde ik in ieder geval niet met mijn paarden.

fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:57

Ik zou haar geen tweede kans meer geven. Probeer iemand anders te vinden, anders zit jij straks niet lekker ontspannen in het buitenland.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:33

Neem even contact met haar op, wie weet is er wel iets aan de hand waardoor ze niet kon komen (alhoewel ze dat wel even had mogen laten weten natuurlijk).

Als ze geen geldige reden heeft waarom ze niet kwam dan zou ik op zoek gaan naar een andere verzorgster, je moet wel het idee hebben dat het goed zit met degene bij wie je je paard achterlaat, zeker als je in het buitenland zit.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 10:57

Even weer onder de aandacht brengen, ik hoor graag van meer mensen hoe zij erover denken.

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:01

een goede verzorgster vinden is erg lastig, maar als die van mij zonder reden vijf weken weg bleef dan zou ze ook niet meer terug hoeven komen.
of ze moet wel een hele goede reden gehad hebben, maar dan had ze op z'n minst even met je kunnen bellen toch?

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:45

Heb je haar al opgebelt? Als ze 5 weken niet is gekomen..
dan denk ik niet dat je er over een tijd echt vanop aan kan
dat zij alles doet. Op deze manier bewijst ze zichzelf niet echt...

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:47

Ik zou vragen wat de reden hiervoor is..

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:50

Ik zou gewoon even opbellen om te vragen of ze er een reden voor heeft en zo verdere afspraken te maken!

Succes!

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:45

ik zou gewoon verder zoeken naar iemand anders..
en haar niet bellen, als zei jouw ook niet beld weet je toch ook metteen hoe het zit.
ik zou niet achter haar aan gaan lopen, het moet uit haarzelf komen, hoe wil je anders je stage rustig doorkomen, dat gaat alleen lukken met iemand die uit zichzelf komt..
en ik denk dat je als je goed zoek er echt wel mensen zijn die haar plaats in kunnen nemen.
succes!

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:49

haar opbellen of anders iemand anders zoeken

Citaat:
Daarnaast heeft ze een dochtertje van 7 die dus ook de nodige aandacht moet krijgen.

die heeft ze dan toch al 7 jaar? die heeft al die tijd al aandacht nodig gehad...

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:52

Ik zal er met haar over praten en zeggen dat dit niet de bedoeling is dat ze zo lang al niet is geweest.
En anders gewoon naar iemand ander zoeken

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:00

arinda schreef:
Citaat:
Daarnaast heeft ze een dochtertje van 7 die dus ook de nodige aandacht moet krijgen.

die heeft ze dan toch al 7 jaar? die heeft al die tijd al aandacht nodig gehad...

Wat is DAT nou weer voor opmerking