te mager? en boos verhaal....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

te mager? en boos verhaal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:44

Ik ben echt pissed vandaag zeg! Ik vroeg me de laatste tijd al af waarom Ian zoveel afviel en een beetje suf was vooral in de weekenden. Hij had geen wormen, kreeg hetzelfde zo niet meer kuilgras dan voorheen, gelijk op het voer in eerste instantie en gelijk met het werk.
Toch maar hoger in het voer gezet tot 2x toe ( van 3x 3/4 brok en 1/4 granen naar 3x 1 1/4 brok en 1/4 granen) Hij kwam de laatste tijd weer ietsjes aan. Dacht dat het toch het weer is geweest.

Tot ik vandaag had gereden lekker flinke buitenrit. Intussen was er gevoerd en ik wilde zijn vitamine in zijn bak gooien tot ik tot mijn grote verbazing maar HEEL weinig voer zag liggen. naar mijn idee 1/4 brok en 1/4 muesli, oeps kilootje vergeten lekker dan.
Ik kilo gehaald en alsnog gegeven en toch even nagevraagd, wat bleek, grietje dat voert (13/14 jaar!!!!) voerde hem altijd maar 1/4 brok en 1/4 granen want dat stond op zijn bordje (dus niet!)
Ik baal hier zo van en ben ook echt boos, we betalen ruim 350 euro stalgeld en dan krijgt mijn paard niet goed te vreten. In het weekend voert ze heel vaak dus dat is elke keer een kilo te weinig tikt lekker aan.
Ik ben sowieso al niet blij dat zij voert, lief grietje niets mis mee maar ik vind de verantwoordelijkheid te groot voor zo'n meisje, je ziet maar weer wat het resultaat is. Ben blij dat ik er nu achter kom maar intussen is dit wel alweer 2 maanden bezig.

Heb wel even mijn gal gespuugd bij een aantal mensen en ook naar de eigenaar gestapt, kreeg ik een laconiek antwoord: ach dan was dat alleen maar bij haar. Fijn hoor ze voert of helpt al gauw minstens 5x per week is wel 5 kilo!!! Ian moet hard werken en heeft zijn eten gewoon nodig! En ik maar ontwormen, extra vitaminen, weerstandkuurtje, extra voer zelf. Lekker dan!!! Ik stuur sowieso mijn vader er van de week ook op af, want ben hier echt niet bij mee.

Ik hoop echt dat hij nu weer op gewicht komt. Maar goed even jullie mening vinden jullie hem te mager???

Dit hem NU!!!!
Afbeelding

Toen(vorige zomer)
Afbeelding

Afbeelding

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:46

wow, daar zit echt veel verschil in! vind het wel associaal van die eigenaar van manege/pension? hun zijn toch wel verantwoordelijk voor het personeel. Snap niet wat dat kind daar te zoeken heeft, kunnen ze niemand anders vinden als stalhulp ofzo :S

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:46

jeetje, das wel erg dom vn dt meisje, zelfs ik snap dat een pony daar niet genoeg aan krijgt, nouja, veel sucses met het weer goed te laten komen

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:48

Van't zomer wastie wel mooier, maar heel erg dun vind ik hem niet (nou ben ik ook heel wat gewend met dat sprietje van mij)
Laatst bijgewerkt door Qimm op 07-05-06 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:49

ah leuk dan.. wel grote verantwoordelijkheid voor zo iemand alleen en zo jong. dan zou ik het toch op zijn minst controleren of ze het wel goed doet. en dat antwoord is ook lekker aardig! zoiets hoort toch gewoon niet! in ieder geval maar goed dat je het ontdekt had anders had je kunnen blijven klooien! veel succes nog!

ellepel

Re: te mager? en boos verhaal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:49

ik vind hem helemaal niet mager?

helemaal 2e foto met zadel zie ik toch echt een rond paardje

hmm..alhoewel bij de derde foto ik toch wel op zijn rug zie dat ie wat schraal is..tja dan kan wat extra brok wel wonderen doen..

maar idd dom daar op die stal, extra de boel zelf in de gaten houden dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:51

Eerlijk gezegd vind ik hem er nu beter uitzien dan vorig jaar.
Op de foto van vorig jaar vind ik hem eigenlijk gewoon te dik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:51

Persoonlijk vind ik hem op de zomer foto te dik

Over zijn temerament kan ik natuurlijk niets zeggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:53

Vind hem idd ook niet echt mager, wel een stuk dunner dan eerst.

Het is een te grote verantwoordelijkheid voor zo'n meisje, allemaal heel lief bedoelt van dr en alles. Maar de stal moet toch ook af entoe wel controleren lijkt mij?

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:53

ik sluit me bij Ilindra aan. hij moet niet magerder worden, hij is precies goed zo. Zie liever wat 'schralere' paarden, dan van die bolle beestjes.
Maar goed, dat neemt niet weg dat het wel heel erg slordig is van de voerster.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:56

die ene foto was ook toen hij net van de wei afkwam was ie inderdaad wel iets te dik maar meer voor het contrast.

Hij is nu was schraaltjes vind ik, zie hem liever iets ronder, niet veel maar wel wat.

Maar inderdada ik vind de verantwoordelijkheid gewoon te groot voor een meisje en zeker met zulke resultaten

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:56

Ik vind hem niet te mager, maar ik vind wel dat het niet netjes is dat afspraken niet nagekomen worden. Misschien vind de staleigenaar wel dat jouw paard niet zoveel nodig heeft en heeft hij daarom minder voer doorgegeven aan het "voermeisje", maar dat had hij dan wel even met jou moeten overleggen.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:58

Dat vind ik dus echt notdone!!!
Idd ervoor zorgen dat hij genoeg krijgt!!

Ik ben zelf 16 jaar en ik heb toen ik 10-11 jaar was 2 shetlanders verzorgd, toen hielp ik ook vaak mee met voeren (ong 15 paarden)
Wel is mij eerst duidelijk verteld wat alle paarden precies moesten krijgen. En er was altijd toezicht.
Nu ben ik 16 en help ik altijd op zaterdagochtend paarden voeren, ook hierbij is mij duidelijk verteld hoeveel de paarden kregen ieder keer enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:58

Ik vind hem nu eigenlijk goed.Op de zomerfoto vind ik hem veels te dik.
Maar ik vind bij zo'n bedrag aan stalgeld wat jij betaald, mag er iets meer verantwoording worden genomen door de eigenaar en vind ik het je volste recht pissed te zijn.

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:07

Wat raar en stom dat ze zo'n jong meisje dat laten doen. Zeker voor dat geld wat je betaald voor stalling. Daarvoor moeten ze toch wel iemand anders kunnen regelen om zo'n klusje te doen.

Gelukkis is het nu wel naar buiten gekomen, weet je in ieder geval wat het is! Ik vind de zomerfoto's er wel beter uitzien dan de nieuwe.

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:12

Ik vind het paard er nu beter uitzien dan vorige zomer
Hij was toen een beetje aan de dikke kant naar mijn mening!

maar inderdaad, Ze moeten gewoon voeren wat op het bordje staat, ookal is het paard te dik of te dun. Als de eigenaar het zo wil , dan is dat zo!

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:14

Ik vind wel dat een staleigenaar mag overleggen als de eigenaar teveel voer in het paard wil stoppen, maar zoals ik al zeg, overleggen, niet zomaar minder gaan geven.

fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:51

Lekker onverantwoord om zo'n meisje te laten voeren. Het is goed dat ze helpen, maar dan wel met iemand erbij. Balen dat je paard zo enorm is afgevallen. Ik hoop dat hij de verloren kilo's er gauw weer bij heeft. Sterkte ermee.

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:59

Vind hem nu juist goed in conditie, als het een sportpaard is teminste!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:29

hij is idd erg magertjes geworden
arm paard als jij minder eten krijgt en zelf niks kan pakken word je ook niet vrolijker op
ik zou er ook pissig om worden hoor
ik zie liever een lekker vol paard dan een paard die wat magertjes is, mijn paardje heeft ook een vol buikje maar kreeg er vandaag op wedstrijd toch mooi een 9 voor dus ik vind het altijd maar een beetje onzin dat je paard persee dunnetjes moet zijn als het een wedstrijdpaard is
groetjes essiej_peace

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:47

Tja het is niet echt een sportpaard maar ook geen recreatiepaard, beiden eigelijk. Hij was zelf inderdaad ook behoorlijk humeurig de laatste weken en als je eten had vrat ie jou er bijna bij op, erger dan normaal hij houdt sowieso van eten

Ik vind het nu net aan goed. Ik zie hem zelf graag iets voller. Maar ben blij dat hij niet te mager wordt bevonden

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:01

Hij is niet echt mager, mag van mij wel iets voller, maar buiten zijn gewicht vind ik het echt not done.
Wat je zelf al zegt over zijn humeur, als hij te weinig krijgt voor wat hij doet verandert dat allemaal en niet ten goede.

Daarbij vind ik dat je met 350 per maand voor een behoorlijke kwaliteit en service betaald, het laten voeren van een 13 jarig meisje vind ik daar niet van betuigen, dan zorg je dat er volwassen en ervaren mensen rondlopen om die dieren te verzorgen.

Even foutje verbeterd, wil niet de kinderbescherming op mijn dak hebben
Laatst bijgewerkt door Sily op 07-05-06 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:05

runningkawa schreef:
Persoonlijk vind ik hem op de zomer foto te dik

Over zijn temerament kan ik natuurlijk niets zeggen.

Sluit ik me bij aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:06

Sily schreef:

het laten voeren van een 1 jarig meisje vind ik daar niet van betuigen, dan zorg je dat er volwassen en ervaren mensen rondlopen om die dieren te verzorgen.

Maar dat is peuterarbeid wat gaat daar de kinderbescherming wel niet van zeggen

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:09

das wel een erg grote fout. banketstaaf dat de eigenaar zo reageert. hoezo ga je je vader eropaf sturen? je bent 21... en je hebt zelf al je mening gegeven. wat kan je verder nog doen? zou ook goed pissed zijn maar wat kan je nu nog? en t lijkt mij dat dat meisje best zou kunnen voeren ALS ZE DUS OPLET! en lijkt me dat ze dat nu toch echt wel gaat doen.