iemand ervaring met wormenkuur abonnement van horse rider?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

iemand ervaring met wormenkuur abonnement van horse rider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:30

Ik las op internet ( http://www.horseandrider.nl ) dat je een wormenkuur abonnement kunt afsluiten. Nou heb ikdaar wel intresse in maar is het ook betrouwbaar. Ik heb dit nog nooit gehoord en de paarden mensen om mij heen ook niet
Hoe zit dat met jullie , kennen jullie dit, of hebben jullie dit
En wat zijn dan jullie ervaringen hiermee?
Is het echt een stuk voordeliger , zijn ze altijd optijd enz enz

groetjes Mijke

ikke

Re: iemand ervaring met wormenkuur abonnement van horse rid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:54

Hhmm, check de link even, hij doet het niet.
Verder helaas geen ervaring mee, dus ik kan je niet verder helpen.

crownjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:04

Zijn de wormenkuren allemaal van het zelfde merk?
Als dat zo is dan zou ik het persoonlijk niet doen!
Ik heb namelijk altijd geleerd dat je in het het verschillende merken moet geven,anders raken ze aan de stof die in de wormenkuur zit gewent!

Verder heb ik helaas geen ervaring met dit merk

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:37

crownjumper schreef:
Zijn de wormenkuren allemaal van het zelfde merk?
Als dat zo is dan zou ik het persoonlijk niet doen!
Ik heb namelijk altijd geleerd dat je in het het verschillende merken moet geven,anders raken ze aan de stof die in de wormenkuur zit gewent!

Verder heb ik helaas geen ervaring met dit merk

Verdiep je eens in de resisentieleer! degene die je dit heeft verteld, l*lt uit z'n nek. Zeg hem maar dat ik dat gezegd heb.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:01

Is het in plaats van 'preventief' (kan dat??) ontwormen niet beter om alleen wormen te bestrijden die aanwezig zijn?

Dit vond ik daarover:

Veterinair Parasitologisch Laboratorium 'Het Woud' is opgericht om
paardeneigenaren te helpen om op een natuurlijk, gezonde wijze de
maagdarmwormen bij hun paarden te bestrijden. Door het tellen van wormeieren
in de mest met daaraan gekoppeld een advies, kunt uw doelgericht en
succesvol maagdarmwormen bestrijden bij uw paard!

Waarom een wormeitelling?
Regelmatig uitvoeren van een wormeitelling gecombineerd met deskundig advies
leidt tot:

•Minder gebruik van ontwormingsmiddelen: uw paard wordt alleen ontwormd als
het nodig is.
•Minder belasting van paard en omgeving met chemische middelen:
ontwormingsmiddelen zijn chemische middelen.
•Vertraging van ontwikkeling wormresistentie: ook in Nederland worden steeds
meer wormsoorten ongevoelig voor bepaalde ontwormingsmiddelen!
•Een evenwichtige en natuurlijke wormbestrijding bij uw paard: dat is het
streven van VPL 'Het Woud'!

en nog veel meer op: http://www.wormbestrijding.nl/

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:08

WIj houden altijd dit schema van DAP Bodegraven aan:

Ontwormingsschema

Vanwege het grote aantal te verkrijgen wormmiddelen bestaat er bij veel eigenaren behoefte aan duidelijkheid in de vorm van een ontwormingsschema.

Een voorbeeld van een ontwormingsschema:

1. Equest oktober Start stalseizoen,
Equest bevat moxidectine en is goed werkzaam tegen de meeste wormen, echter niet tegen de lintworm. Het werkt als enig middel ook tegen de in de darmwand ingekapselde rode wormpjes. Opnieuw ontwormen na zo’n 3 maanden. Equest niet aan veulens jonger dan een half jaar geven.

2. Equimax januari

Equimax bevat ivermectine en praziquantel. Ivermectine werkt tegen de meeste wormen. Praziquantel werkt tegen lintwormen. Opnieuw ontwormen na zo’n 2 maanden.

3. Ivermectine maart

Ivermectine (stofnaam) werkt tegen de meeste wormen. Veel wormspuiten bevatten dit middel. De inhoud is hetzelfde, echter de prijs niet. Wij verkopen het goedkope Equimectin. Opnieuw ontwormen na zo’n 2 maanden.

4. Equest mei

Een tweede maal Equest aan het begin van het weideseizoen kan met name gegeven worden om de rode wormeninfektie ook op het land zo gering mogelijk te houden door uitscheiding uit het paard te verminderen. Opnieuw ontwormen na zo’n 3 maanden.

5. Ivermectine augustus

Opnieuw ontwormen na zo’n 2 maanden.

OPMERKINGEN BIJ SCHEMA:

-Variaties op dit schema zijn uiteraard mogelijk. Mondeling overleg met ons wordt dan geadviseerd. Optimaal is om alle aanwezige paarden op hetzelfde moment hetzelfde wormmiddel te geven.

-Pyrantel (bijv. StrongidP) werkt soms wat beter tegen spoelwormen dan ivermectine. Spoelwormen komen voornamelijk voor bij veulens en jonge paarden. Veulens moeten elke 2 maanden ontwormd worden vanaf 10 dagen leeftijd met ivermectine, waarbij dus de eerste levensjaren afgewisseld dient te worden met pyrantel. Geen Equest aan veulens jonger dan een half jaar geven.

ZOU DUS IIG KIJKEN OF DE WORMENKUREN DE GOEDE STOFFEN BEVATTEN EN NIET ZOMAAR 2 MERKEN AFWISSELEN (DAT ZIE JE WEL VAKER).

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:26

hoe je moet ontwormen weet ik , en wat jemoet gebruiken enz enz. weet ook precies welke spuit wat bestrijd , daar ging het me nu ook niet om

Mijn vraag ging over een bedrijf die je een wormenkuur abonnement bied
Je kan en mag zelf een combinatie pakket samen stellen van verschillende spuiten .
Mijn vraag was of iemand hier op bokt ervaring heeft met dit bedrijf , niet wat ik zou moeten doen

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:41

nee, heb ik geen ervaring mee en de link werkt ook niet dus dat is allemaal wat lastig oordelen zo?

Wat vindt jij van de mogelijkheid die ik eronder plakte? Dus niet een aantal spuiten per jaar maar eerst kijken of het nodig is?

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:50

Jesus zeg IKKE kan jij niet normaal doen zeg!
Je bent echt niet lekker in je hoofd he!
Ik heb al zo vaak gezien dat paarden als nog wormen hadden gekregen omdat ze altijd het zelfde ontwormenkuur krijgen!

En als je nog een keer zo'n k*t opmerking kunt plaatsen denk dan eerst eens even na,of kan je dat niet?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:10

Ik heb geen ervaring met dit wormenkurenabbonement, maar wel met die van DAP Bodegraven, van het schema van hierboven. Deze zijn echter wel een heel stukje goedkoper (2 keer ivermectine, 1 keer equimax en 2 keer equest).. Ook bij een andere dierenarts waar ik 4 keer ivermectine, 1 keer equest en 1 keer equimax had gekocht, was ik nog een stuk goedkoper uit.. Vraag dus ook even bij je eigen dierenarts even na wat zij vragen.. Veel dierenartsen geven namelijk jaarpakketten uit..

Ikke heeft het een beetje bot gebracht, maar ze heeft wel gelijk. Resistentie is niet afhankelijk van het merk, maar van de werkzame stoffen in de wormenkuur. ontworm je alleen met ivermectine, dan kunnen de lintwormen en rode bloedwormen gewoon door blijven groeien, omdat ze niet of minder gevoelig zijn voor de werkzame stof.. En kan je dus een heftige worminfectie veroorzaken, terwijl je keurig netjes op tijd ontwormd hebt, met verschillende merken ivermectine. Het loont dus ook gewoon de moeite om de goedkoopste ivermectine te kopen (eigen merk van de dierenarts bijvoorbeeld), in plaats van de duurste, want de werkzame stof is gewoon hetzelfde.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:07

crownjumper schreef:
Jesus zeg IKKE kan jij niet normaal doen zeg!
Je bent echt niet lekker in je hoofd he!
Ik heb al zo vaak gezien dat paarden als nog wormen hadden gekregen omdat ze altijd het zelfde ontwormenkuur krijgen!

En als je nog een keer zo'n k*t opmerking kunt plaatsen denk dan eerst eens even na,of kan je dat niet?

Ach nee, dat hoeft niet, ik spreek wekelijks de dierenarts........

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:17

oke zullen we geen ruzie maken in dit topic ? Zou ik wel zo fijn vinden want dat is nergens voor nodig.
Ik zal inderdaad eens vragen wat de DA hiermee doet ( wormenkuren verstrekken )
Ik koop ze namelijk altijd zelf en ho keurig bij welke hij gehad heeft en wanneer hij weer moet .

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:01

Hier dan maar even een reactie van Horse & Rider zelf.

Wij zijn prima te vertrouwen hoor, ik kan indien je dat wilt zelfs een kvk nummer geven mocht dat je gerust stellen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:54

en dan meteen maar even wat tekst van de site afgehaald (hij doet het nu wel).

Horse & Rider introduceert: WORMENKUUR ABONNEMENT

Vergeet u ook regelmatig u paard tijdig te ontwormen? Vindt u het ook lastig te bepalen welke wormenspuit wanneer gegeven moet worden? En boven alles vindt u het ook zo duur: Horse & Rider heeft daar iets op gevonden: Het wormenkuur abonnement

U betaald 1 bedrag per jaar en wij zorgen ervoor dat er een keer in de twee maanden de juiste wormenkuur bij u op de mat valt. U paard wordt met de beste kuren ontwormd. Dit is niet alleen handig, maar ook nog voordelig. Dit wormenkuur abonnement kost u namelijk maar € 69,- per jaar.

Wij bieden 2 variaties:

A: 4 maal Eraquell + 2 maal Equimax

B: 4 maal Eraquell + 1 maal Equimax + 1 maal Equest

Eraquell heeft als werkzame stof Ivermectine
Equimax heeft als werkzame stof Ivermectine en Praziquantel
Equiest heeft als werkzame stof Moxidectine

Vraag ook naar onze kwantumkorting!!
Indien u liever alle wormenkuren in een keer ontvangt is dit ook mogelijk!

Ik denk niet dat je iets 'bewijst' met een KvK nummer Sannigje en ik denk zelfs dat je niks hóeft te bewijzen . Wat is jullie motivatie om voor deze volgorde van wormkuren te kiezen en er vanuit te gaan dat een paard 'permanent' wormen heeft? Wat vind jíj van het stukje wat ik bovenaan plaatste?

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:02

Rosita schreef:
en dan meteen maar even wat tekst van de site afgehaald (hij doet het nu wel).

Horse & Rider introduceert: WORMENKUUR ABONNEMENT

Vergeet u ook regelmatig u paard tijdig te ontwormen? Vindt u het ook lastig te bepalen welke wormenspuit wanneer gegeven moet worden? En boven alles vindt u het ook zo duur: Horse & Rider heeft daar iets op gevonden: Het wormenkuur abonnement

U betaald 1 bedrag per jaar en wij zorgen ervoor dat er een keer in de twee maanden de juiste wormenkuur bij u op de mat valt. U paard wordt met de beste kuren ontwormd. Dit is niet alleen handig, maar ook nog voordelig. Dit wormenkuur abonnement kost u namelijk maar € 69,- per jaar.

Wij bieden 2 variaties:

A: 4 maal Eraquell + 2 maal Equimax

B: 4 maal Eraquell + 1 maal Equimax + 1 maal Equest

Eraquell heeft als werkzame stof Ivermectine
Equimax heeft als werkzame stof Ivermectine en Praziquantel
Equiest heeft als werkzame stof Moxidectine

Vraag ook naar onze kwantumkorting!!
Indien u liever alle wormenkuren in een keer ontvangt is dit ook mogelijk!

Ik denk niet dat je iets 'bewijst' met een KvK nummer Sannigje en ik denk zelfs dat je niks hóeft te bewijzen . Wat is jullie motivatie om voor deze volgorde van wormkuren te kiezen en er vanuit te gaan dat een paard 'permanent' wormen heeft? Wat vind jíj van het stukje wat ik bovenaan plaatste?

Heeft niets te maken met bewijzen, maar kwestie van eventuele klant gerust stellen. Ik zal je stukje even lezen

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:04

Rosita schreef:
Is het in plaats van 'preventief' (kan dat??) ontwormen niet beter om alleen wormen te bestrijden die aanwezig zijn?

Dit vond ik daarover:

Veterinair Parasitologisch Laboratorium 'Het Woud' is opgericht om
paardeneigenaren te helpen om op een natuurlijk, gezonde wijze de
maagdarmwormen bij hun paarden te bestrijden. Door het tellen van wormeieren
in de mest met daaraan gekoppeld een advies, kunt uw doelgericht en
succesvol maagdarmwormen bestrijden bij uw paard!

Waarom een wormeitelling?
Regelmatig uitvoeren van een wormeitelling gecombineerd met deskundig advies
leidt tot:

•Minder gebruik van ontwormingsmiddelen: uw paard wordt alleen ontwormd als
het nodig is.
•Minder belasting van paard en omgeving met chemische middelen:
ontwormingsmiddelen zijn chemische middelen.
•Vertraging van ontwikkeling wormresistentie: ook in Nederland worden steeds
meer wormsoorten ongevoelig voor bepaalde ontwormingsmiddelen!
•Een evenwichtige en natuurlijke wormbestrijding bij uw paard: dat is het
streven van VPL 'Het Woud'!

en nog veel meer op: http://www.wormbestrijding.nl/

Ik ben hier zelf absoluut niet voor. Voorkomen is nog altijd beter als genezen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:20

Kún je voorkomen? Is het niet zo dat je een worm pas kunt bestrijden als hij zich in het darmkanaal is?

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:33

Rosita schreef:
Kún je voorkomen? Is het niet zo dat je een worm pas kunt bestrijden als hij zich in het darmkanaal is?

In elk geval kun je ervoor zorgen dat het risico zo minimaal is.
Waarom zou je niet ontwormen vraag ik me af? Wat is slechter voor je paard: darmen vol met wormen of 1x in de 2 maanden een spuit om ellende te voorkomen?

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:23

Horse and Rider is goed te vertrouwen hoor.
Ik heb daar zelf een hoop spuiten besteld en heb ze keurig afgeleverd gekregen. Ze was er ook erg vlot mee.

Zo'n abbonement is een hartstikke goed idee en de discussie over voorkomen of genezen vind ik nogal zinloos.
Denk eens logisch na.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:25

Sannie1980 schreef:
Rosita schreef:

In elk geval kun je ervoor zorgen dat het risico zo minimaal is.
Waarom zou je niet ontwormen vraag ik me af? Wat is slechter voor je paard: darmen vol met wormen of 1x in de 2 maanden een spuit om ellende te voorkomen?

Of ze 'darmen vol wormen' ('béétje gechargeerd?) hebben kun je dus laten controleren? Wanneer die spuit vol chemische troep op dat moment niks doet omdat er geen wormen in de darmen zijn dan is dat toch zonde van je geld? Daarbij nog niet denkend aan de gezondheid van je paard die daar vast niet op vooruit gaat?

Maar jij bent de deskundige die wormenmiddelen verkoopt dus ik hoop dat jij me goed kunt voorlichten hierover. Heeft het dus zin om wormmiddelen toe te dienen op een moment dat wormen zich niet in de darmen bevinden?

Ook jouw logica hoor ik graag Nadir

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:30

Rosita schreef:
Wanneer die spuit vol chemische troep op dat moment niks doet omdat er geen wormen in de darmen zijn dan is dat toch zonde van je geld? Daarbij nog niet denkend aan de gezondheid van je paard die daar vast niet op vooruit gaat?

Zonde van je geld???

Als een spuitje van 10 euro je al te veel is dan kun je beter een konijn kopen!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:48

Nadir schreef:
Rosita schreef:
Wanneer die spuit vol chemische troep op dat moment niks doet omdat er geen wormen in de darmen zijn dan is dat toch zonde van je geld? Daarbij nog niet denkend aan de gezondheid van je paard die daar vast niet op vooruit gaat?

Zonde van je geld???

Als een spuitje van 10 euro je al te veel is dan kun je beter een konijn kopen!

Dit is logica? Ga aan het geld voorbij en beantwoord mijn andere vragen misschien?

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:57

Rosita schreef:
[
Of ze 'darmen vol wormen' ('béétje gechargeerd?) hebben kun je dus laten controleren? Wanneer die spuit vol chemische troep op dat moment niks doet omdat er geen wormen in de darmen zijn dan is dat toch zonde van je geld? Daarbij nog niet denkend aan de gezondheid van je paard die daar vast niet op vooruit gaat?

Maar jij bent de deskundige die wormenmiddelen verkoopt dus ik hoop dat jij me goed kunt voorlichten hierover. Heeft het dus zin om wormmiddelen toe te dienen op een moment dat wormen zich niet in de darmen bevinden?

Ook jouw logica hoor ik graag Nadir
[/quote]

Stel dat je niet ontwormt, hoe vaak laat je dan op wormen controleren? En stel dat je bij controle erachter komt dat ze er wel zitten, hoe lang dan al? Ben je er dan nog op tijd bij?

Heb jij wel eens darmen gezien die vol met wormen zitten, om van de gevolgen nog maar niet te spreken?
En zonde van je geld? Neem dan lekker geen paard zou ik zo zeggen.....

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:02

@ Rosita: misschien dat je voor je vraag een ander topic kunt openen, dit is natuurlijk niet de vraag van de TS

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:16

Citaat:

Stel dat je niet ontwormt, hoe vaak laat je dan op wormen controleren? En stel dat je bij controle erachter komt dat ze er wel zitten, hoe lang dan al? Ben je er dan nog op tijd bij?

Stel dat ze er niet zitten, wat doet die wormenkuur dan?