Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yulan schreef:Nouja, ik kan me het wel niet permitteren om Winnetou weeral kreupel te hebben, zeker niet nu het wedstrijdseizoen weer begint!

yulan schreef:Ik snap jullie reacties, maar het was niet zo bedoeld
Winnetou is mijn pony niet, ik rijd hem voor mensen die hem vroeger zagen als 2voudig Belgische Kampioen etc etc...
Snappen jullie waar ik naartoe wil?

Fleurtje100 schreef:Wat een overdreven reacties hier zeg. Er staan ook paarden de hele dag met stalbandages om op stal! Mijn paard staat ook iedere dag 2,5-3 uur op de wei met peesjes aan. Doen er zoveel bij ons op stal. Paarden worden ook niet gelukkig van met een blessure een half jaar op boxrust moeten. Bovendien heb ik de blessures en witte strepen nog niet meegemaakt.
Mijne heeft nou gewoon peesjes om, zit er wel aan te denken (vooral met dit weer) om speciale equi-chaps of iets te halen bij de paardendrogist, kunnen tot 12 uur om per dag.
edit: te vroeg op plaatsen geklikt
jennypenny schreef:Ik heb even een vraagjuh..Jullie zeggen dat beenbeschermers op de weide juist gevaarlijk zijn..IK heb zelf geen paard maar ben er hard mee bezig er een te krijgen en verdiep me erg in ze..Dus heb ook heel veel informatieboeken hier liggen ik ben eens wezen kijken en in allemaal staat dat je die op de weide aan moet doen..Zoals peesbeschermers en springkappen, ook andere beenbeschermers en knie en hak beschermers kunnen om in de wei. Er staat zelfs dat het moet. Dus nu snap ik even niet meer wat er gaande is. Ik geloof altijd in dit soort boeken dus ja. Dus wil ik vragen of iemand mij duidelijk hierover in wil lichten!
Groetjesss
natuurlijk, een uurtje of iets meer met peesjes kan, manegepony's die peesjes aanhebben rijden 2 uur lang met peesjes (degene díé peesjes hebben) soms ook met een uurtje rust ofzo, maar ze rijden minstens 1 uur per dag, met die peesjes. Maar in de wei krijgen ze die ook niet aan. Terwijl ze daar met z'n weet ik veel hoeveel in de wei staan. Tijdens het spelen word er wel eens iets opgelopen.
alles is al gezegd

atreyuevita schreef:inderdaad ! goedzo!

Anike schreef:ik heb die van mij alleen de 1e dag met beschermers op het land gezet. Verder staat ze echt altijd zonder beschermers!
Ik zou niet willen dat het gaat zweten eronder en dat het openschuurt door zand oid..