equishine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

equishine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:15

Heeft iemand ook negatieve verhalen over Equishine? Ik hoor alleen maar goede verhalen hier over terwijl ik het idee heb nu ik dat gebruik dat de staart van mijn paard alleen maar dunner word. Ook zie ik eigenlijk nooit glans in de staart of manen.
Voorbeeld: Gisteren staart en manen ingespoten om vandaag lekker aan de slag te kunnen gaan met het uitpluizen.
Nu moet ik zeggen was wel zacht geen probleem, maar geen glans. En die staart word gewoonweg zielig. Blijf er geloof ik maar vanaf deze zomer.

diewertje

Re: equishine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:27

Ik vind equishine echt rotspul. Bij mijn fries met hele dikke staart helpt het helemaal niet om te ontklitten. Ik heb altijd mane en tail iets in die witte flessen of die ontklitter van cowboy magic deze helpen allebei wel erg goed en de staart gaat er ook mooi van glimmen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:42

Ik vind Equishine ook 3x niks, manen gingen helemaal kapot

Hoewel er net in een ander topic over antiklit weer 2 positieve reacties waren..

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:44

ik had even gekeken inderdaad en ik zie alleen maar positieve verhalen op bokt. Daarom mijn vraag.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:49

equishine vindt ik zelfs op een dunne staart slecht werken, sterker nog ik vindt het rotspul.

In tegenstelling daarvan vindt ik de antiklit van Global wel super werken, zelfs op de dikste staarten heel klein beetje inspuiten en in wrijven en je kan zo met je vingers door het haar heen glijden, zelfs 3 dagen later zie je de glans op de staart en zitten er haast geen klitten in.

Groetjes

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:52

ik gebruik altijd equishine en ik ben er wel tefreden over

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:47

ik heb ook goeie ervaringen! mijn shet heeft een super dikke staart, beetje erin spuiten en dan kan ik het zo door kammen en het gaat wel glimmen...
ligt dus denk ik ook aan het paard (de haren ervan dan )

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:53

Het ligt denk ik zeker aan het soort haar wat je paard heeft. Bij het ene paard zijn ze nou eenmaal veel dunner en 'knupbaarder' (om het zo maar te noemen )
Ik ben wél erg tevreden over dit spul. Hoewel het idd niet bij alle paarden even goed werkt, maar bij die van mij wel dus

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:46

ik ben ook erg tevreden over equishine.
Ik heb altijd global gehad en daar ging het bij mijn paard dus de mist in.
Zoals horsegirlie al zegt denk ik dat het gewoon aan de soort manen en staart van het paard ligt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:44

glimmen gaat het bij mijn pony's wel, maar het breekt ook het haar af! voor de keuring gebruiken we het, dus 1 keer per jaar, dan wil het wel, maar als je het te vaak doet breekt het af, waardoor je dus dunne staarten en manen krijgt. ik gebruik op het moment shine en gel, dat is echt ideaal! blijft echt dagen lang doorkambaar en ik kan er elek dag doorheen kammen zonder dat er haren meekomen. ik heb nu ook coboy magic, dat ga ik binnenkort ook even proberen, maar als het goed is staan deze 2 gelijk aan elkaar.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:27

Shine en gel waar is dat verkrijgbaar?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:19

ik koop het hier bij de ruiterzaak. ze hebben het nog niet zo lang want ik geloof dat dat spul zelf ook nog niet zo lang bestaat.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:17

Equishine vind ik rotspul, haar wordt plakkerig en de werking is maar kort

Equistar vind ik beter,

Maar ik gebruik sowieso altijd Cowboymagic, dat verzorgt het haar, ruikt lekker en is lang werkzaam

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:27

Ik heb nu voor het eerst dat spul van Leovet en dat bevalt heel erg goed. Ik kan twee weken na het inspuiten nog merken dat ik het ingespoten heb! Equishine heb ik ooit gebruikt op een stal waar ik werkte maar ik vond het rotspul dus zelf koop ik het niet.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:21

Ik ben er ook wel tevreden over

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:43

Wij zijn wel tevreden over equishine! Maar het helpt alleen op een gewassen staart. Dus eerst de staart wassen (Wij gebruiken ook de cremespoeling van de C1000. Is niet duur maar wel heel goed) en dan de staart inspuiten met Equishine, laten drogen en dan uitpluizen. Dan blijft de staart een kleine week mooi.

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:44

Ik gebruik dat spul van de lidl Vindt het wel goed werken.. maar dit kan komen omdat mijn paard hele dikke harde haren heeft, onwijs stijl, en ook niet luiszig ofzo.. En weinig haar.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:51

Cowboy magic gebruik ik geweldig spul

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:00

Equishine vind ik flutspul, vind dat de haren en vreselijk onnatuurlijk van aan gaan voelen. Ik gebruik zelf al jaren babyolie, werkt geweldig en ruikt ook nog eens lekker

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:39

Ik hoor heel veel positieve dingen ik heb het zelf bij mijn verzorg pony''s ooit geleend.. maar jaa.. het werkte niet echt eehh hoe noem je dat geweldig

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:09

Rovinia schreef:
Wij zijn wel tevreden over equishine! Maar het helpt alleen op een gewassen staart. Dus eerst de staart wassen (Wij gebruiken ook de cremespoeling van de C1000. Is niet duur maar wel heel goed) en dan de staart inspuiten met Equishine, laten drogen en dan uitpluizen. Dan blijft de staart een kleine week mooi.

Ik lees nu idd dat het over Equishine gaat. Wij gebruiken equistar, dit merk is wel duurder maar duidelijk veel beter!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:16

WendyBZ schreef:
Equishine vind ik flutspul, vind dat de haren en vreselijk onnatuurlijk van aan gaan voelen. Ik gebruik zelf al jaren babyolie, werkt geweldig en ruikt ook nog eens lekker

Hoe gebruik je dat dan?

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:40

ik gebruik vaak baby olie, een beetje op je hand, en er goed in wrijven. het plakt niet zoals je zou denken, je moet er ook niet het hele flesje in smeren.
mooie glans en goed te ontklitten

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:00

Hahaa nee heel flesje snap ik, ok heb nog babyolie staan ga ik eens proberen.
Vind namelijk dat de manen van Sjakie ook afknappen maar weet niet waardoor dat komt (de bovenste laag is alijd kort en lijkt afgeknapt)

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:08

Ik ben ook Cowboy Magic fan! En heb al een aantal stalgenoten ook van de Equishine afgekregen naar de Cowboy magic
Super spul dus!