Dreft in plantenspuit over stro heen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

positiefo

Dreft in plantenspuit over stro heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:59

mijn paardje eet stro en staat op zaagsel nou hoorde ikvia via dat je dreft met water in een planten spuit over t stro moet spuiten en dat hij het dan niet eet en als hij het eet , het niet uitmaakt, Ik heb er nog nooit van gehoord
iemand wel??????

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:01

Als hij op zaagsel staat hoeft hij toch niet iets over het stro heen?

Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:30

Waarom wil je dat je paard geen stro eet?
Beetje vaag verhaal dat hij op zaagsel staat en stro eet en dat je dat niet wil

Stro eten is niet slecht voor een paard, een paard moet veel ruwvoer, stro en hooi, kunnen eten. Mijn paard krijgt onbeperkt hooi als hij op stal staat, toch eet hij altijd ook nog wat stro. Heeft hij toch nodig, toen ik nog op een andere stal stond waar ze niet meer op stro stonden vond ik dat het zelfs slechter ging met mijn paard. Nu is hij weer tiptop in orde!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:28

Dreft over het stro? bubbelt je paard dan niet stal uit?
ik zou het niet doen, lijkt mij absoluut niet gezond voor je paard. als je paard geen Stro mag eten, kun je beter een andere bodembedekker zoeken.

lottehaf

Re: Dreft in plantenspuit over stro heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:32

ik zou geen dreft er overeen gooien hoor!!
het maakt echt niet uit of hij stro eet.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:33

je schijnt iets te kunnen kopen om er overheen te spuiten zodat ie t niet eet. misschien even in de ruitersportzaak vragen? zou er geen dreft op doen. mijn pony eet trouwens ook heel veel stro maar vind het geen probleem

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:07

Ik mag hopen dat er niet te veel mensen hier van gehoord hebben. Dreft afwasmiddel bevat een detergent, dat ga je toch niet over het paard zijn voedsel spuiten?!
Stro eten kan geen kwaad als ze genoeg water en hooi ter beschikking hebben. Als er toch een reden is waarom het paard geen stro mag eten, zorg dan gewoon dat er geen stro in de buurt is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 06:46

paarden die stro eten doen dat meestal uit tekort aan ruwvoer...

meer hooi geven dus

positiefo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 07:02

haha meer hooi geven, dat is het niet hoor. En Esther kan dr mond wel houden want haar berichtje staat me niet zo aan, Ze kan beter eerst wat vragen dan een conclussie trekken. maargoed. bedankt voor alle Aardige reacties

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:05

Esther schreef:
Waarom wil je dat je paard geen stro eet?
Beetje vaag verhaal dat hij op zaagsel staat en stro eet en dat je dat niet wil

Stro eten is niet slecht voor een paard, een paard moet veel ruwvoer, stro en hooi, kunnen eten. Mijn paard krijgt onbeperkt hooi als hij op stal staat, toch eet hij altijd ook nog wat stro. Heeft hij toch nodig, toen ik nog op een andere stal stond waar ze niet meer op stro stonden vond ik dat het zelfs slechter ging met mijn paard. Nu is hij weer tiptop in orde!

Amen _/-o_

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:07

Ok.
Waarom wil je dat je paard dan geen stro eet?

positiefo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:31

nou als hij elke keer zijn hele stal leeg eet staat hij toch als nog op het beton, en teveel stro kan toch ook niet goed zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:34

Zal hij waarschijnlijk toch mee hooi moeten hebben.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:50

hoeveel hooi krijgt die
komt die overdag buiten
heeft die dit altijd gedaan ?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:53

Zou me niet zo druk maken.
Als hij op zaagsel staat met wat stro erop, kan hij niet teveel sto eten hoor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:32

klopt...met genoeg beweging elke dag kan een paard best een plakje stro opeten

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:39

dreft???
nee joh,azijn.
als je paard anders het toch eet eet hij afwasmiddel!

positiefo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:25

hi ik had het ook zelf niet verzonnen hoor maar vroeg me af of het een bekend iets was. En tuurlijk komt hij buiten, en ja hij heeft het altijd gedaan ( zeggen ze). En hij krijg 3x perdag hhooi en als we er zijn ook.

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:26

Nee ook geen azijn. Al dat soort dingen zijn lapmiddelen en niemand lijkt na te denken over wat je met de darmflora van je paard doet.
Paarden eten grassen en weideplanten, alles wat je er meer in stopt moet je goed overdenken want daar zijn ze in principe niet op voorzien.
Als hij zijn hele stal leeg eet en je dat niet wil dan moet je de oorzaak aanpakken: minder lang in de stal.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:53

Citaat:
mijn paardje eet stro en staat op zaagsel nou hoorde ikvia via dat je dreft met water in een planten spuit over t stro moet spuiten en dat hij het dan niet eet en als hij het eet , het niet uitmaakt, Ik heb er nog nooit van gehoord
iemand wel??????

Hoe kan je paardje dan stro eten als hij op zaagsel staat?
Strooi je nog stro over het zaagsel?
Dat zal ik dan niet meer doen, stro is niet heel erg gezond voor paarden het is te hard en te houterig.
Als paarden echt heel veel stro eten dan kunnen ze stalbenen krijgen.

Citaat:
nou als hij elke keer zijn hele stal leeg eet staat hij toch als nog op het beton, en teveel stro kan toch ook niet goed zijn.

Op het beton?
Waar is het zaagsel dan gebleven?

Als jouw paardje zo verzot is op stro dan zal ik als ik jouw was geen stro meer in de stal doen.
Als je met je vraagt bedoelde dat je paard nu op zaagsel staat omdat hij stro eet maar je zou hem liever weer op stro willen....
Dan zou ik hem zoiezo veel hooi/kuilgras geven.
Misschien iets te spelen in zijn stal.
En ondanks het is afgeraden zou ik azijn gemengt met water (kwart azijn 3 kwart water) en dat over het stro spuiten.
Dit is volgens mij niet schadelijk, mensen eten zelf ook azijn en dat is ook niet schadelijk.

Oja, En GEEN Dreft!!!!
Bedenkt altijd: alles wat jij je paard laat eten moet jezelf ook kunnen eten. (ik snap dat jezelf ook geen bix en kuilgras gaat eten maar je begrijpt wat ik bedoel.. )

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:13

Arrabel schreef:
Dit is volgens mij niet schadelijk, mensen eten zelf ook azijn en dat is ook niet schadelijk.

Prima dat je er over nadenkt of iets al dan niet schadelijk is, maar je mag voor een paard eigenlijk jezelf niet als referentie nemen. Wij zijn heel andere dieren. Paarden krijgen buikpijn van spek met eieren en mensen krijgen koliek van een plakje hooi

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:17

Het is lastig als je paard zijn stal steeds leeg eet maar ik zou er niets overheen gooien.
Misschien iid wat extra hooi.
Of natuurlijk lekker naar buiten als je daar de gelegenheid voor hebt

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:21

Ja dat is absoluut waar, paarden hebben een heel ander maag-darm stelsel dan mensen, dat kan je niet vergelijken.
Maar Dreft is niet goed mensen dan je er zeker van uit gaan dat het ook niet goed is voor paarden.
Het is moeilijk om in een paar zinnen uit te leggen wat je je paard wel en wat niet kan geven.
Natuurlijk zoiezo geen vlees, geen melkproducten, geen koolzuurhoudende dranken.... enz. enz.
Maar je weet zelf dondersgoed dat Dreft niet goed is en daarom zeker niet goed voor je paard.
(net als je paard wassen met Vanish Oxi Action..... :( sorry ander topic hier op Bokt waar ik me nogal boos om maak...)

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:22

Waarom laat je je box niet gewoon wat viezer en mix je er gewoon stro doorheen. Veel viezer stro ziet er misschien wat goor uit maar dan eten ze het niet meer.

Enne mensen, niet zo kort door de bocht...stel dat je op een stal staat waar je op stro moet !! en geen andere bedding mag en verhuizen is geen optie??

Veel hooi voeren kan een oplossing zijn maar die van mij roert zijn hooi door zijn box als hij teveel krijgt... en ja hij loopt buiten.

kidding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:24

ALS IE EEN WIND LAAT MET AL DIE DREFT ZOU IK MAAR NIET IN DE BUURT KOMEN ALS IE KNAPT!!!