Witte staart??? Vanish Oxi Action!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Witte staart??? Vanish Oxi Action!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:08

Hoi allemaal!

Ik weet niet of hier al eerder een topic over geweest is, en of dit wel bij het goede forum wordt geplaatst, maar met de zoekfunctie kon ik niets vinden, dus daarom toch maar een berichtje!

Ik heb een schimmel, die niets liever doet dan rollen en zich smerig maken. Op zich niet zo'n probleem, die vacht krijg ik wel weer schoon. Wat alleen smerig blijft, en steeds bruiner wordt, is de staart! Geen gezicht, zo'n wit paard, met een vieze bruine staart. Eerder wastte ik die altijd met Betadine shampoo, of van die paarse shampoo voor grijs haar. Daar was ik dan zo lang mee bezig.... Maar, gisteren heb ik iets nieuws ontdekt: Vanish Oxi Action!

Los 3 schepjes op in een emmer met lauw water, goed opkloppen en daar de staart een aantal keren in dompelen. Beetje de staart tussen je handen wrijven, goed naspoelen met schoon water en klaar! Een perfect witte staart binnen een paar minuten.

Ik weet niet of je het spul ook kunt gebruiken op benen en andere delen, maar voor de staart lijkt het me sowieso geen kwaad kunnen.

Als iemand opmerkingen heeft (ook als dat spul superslecht blijkt te zijn), dan hoor ik het graag!!!!

Groetjes, Divine

Arrabel

Re: Witte staart??? Vanish Oxi Action!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:13

Ik denk dat het niet echt kwaad kan...
Alleen het zal niet goed zijn voor de conditie van het haar.
En was echt alleen de haren van de staart en niet de staartwortel want dan komt het nog op de huid!
Persoonlijk zou ik liever een echte shampoo voor paarden gebruiken...

http://www.homeovet.nl/verzorgingsproducten_paarden/shampoo/medi_-_scent_shampoo_lavendel_witte_paarden/

http://www.paardendrogist.nl/cache/producten/-_Verzorging_-_Wassen/Quic_Silver_Shampoo/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=143&intSubgroepID=146&intProductID=25950

Als je het perse op de benen wilt gebruiken dan moet je gewoon dezelfe samenstelling thuis maken en zelf een tijdje met je been er in gaan zitten, dan kan je kijken of je uitslag of irritatie krijgt aan je been....
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 19-04-06 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:14

Ik gebruk het voor stralende witte benen en het werkt perfect

Heb het meegesleept naar de DA en die zei dat het geen kwaad kan, mitsa je uitkijkt bij ogen/oren/neus en wondjes!

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:15

Handig! Ga ik ook maar eens proberen dan.

zappa_Pat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:19

goede tip!
want mijn haf maakt er af en toe ook echt een zooitje van met zijn staart,
ga het binnekort maar even proberen dan

Mii_Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:22

Heb je misschien een foto van je witte paardje
nu? Ben benieuwd..
Dan kan ik dat bij mijn shetje ook gaan doen.. en de tinker
van een kennis van mij... die kan het ook goed gebruiken..!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:23

Kijk alsjeblieft uit!
Straks zitten jullie allemaal met paarden met huidirritaties.
Ik zou het wel zo eerlijk vinden om eerst zelf met je been in zo'n Vanish Oxi Action sopje te gaan zitten voordat je het op je paard smeert.
(of informeer bij het Vanish Oxi Action hoofdkantoor, ze zullen best wel testen hebben gedaan, misschien weten hun of het de huis irriteerd)

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:30

wel zorgen dat je heeeeeeel uitgebreid naspoelt..

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:33

wij hebben thuis ook 2 schimmels..dus ken het probleem...probeer het anders een met biotex..of zilvershampoo...en wat wij veel gebruiken zijn produkten die we hebben gekocht bij Flaxman Arabians..je doet er redelijk lang mee en het werkt super!!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:41

In Vanish zit Peroxide, dat houd in dat het haar van je paard op den duur gebroken, dun en grauw zal worden.
Net als een vrouw heel vaak haar blondeert, dat gebeurt ook met Peroxine.

Als je haar geblondeert word dan krijg je de peroxide ook op je hoofd, dit is niet echt schadelijk, mits je er alergisch voor bent!
En paarden kunnen ook alergisch zijn dus pas op!

tuttifrutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:59

NIET GEBRUIKEN!!!!!
mijn tante had dat spul op haar t-shirt gedaan, even in laten weken.....ZAT ER EEN GAT IN!
dus niet gebruiken....of je wilt natuurlijk dat je paard geen staart meer heeft!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:21

tuttifrutti schreef:
NIET GEBRUIKEN!!!!!
mijn tante had dat spul op haar t-shirt gedaan, even in laten weken.....ZAT ER EEN GAT IN!
dus niet gebruiken....of je wilt natuurlijk dat je paard geen staart meer heeft!

dan heeft ze het vast niet goed gedaan, mijn moeder doet het ook wel eens op kleding en wij hebben ook geen gaten in onze kleding en onze kleding is er weer mooi schoon van
bedankt voor de tip, ik zal het eens vertellen

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:56

ik vind het ook nogal riskant, het is toch een gemisch goedje en dat kan toch nooit goed zijn?

mo_mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:08

Arrabel schreef:
In Vanish zit Peroxide, dat houd in dat het haar van je paard op den duur gebroken, dun en grauw zal worden.
Net als een vrouw heel vaak haar blondeert, dat gebeurt ook met Peroxine.

helemaal mee eens, in het begin is het een super spul natuurlijk, je bent zo klaar en je paard ziet er super uit alleen op de langertermijn zal het haar afbreken en heel stug worden.

ik zou er niet te lang mee door gaan, mischien kun je het alleen gebruiken als het echt vreselijk vies is ofzo ( mja met witte staarten is het meestal echt heel vies haha )

nou je moet het natuurlijk zelf weten haha maar ik zou het niet op langertermijn blijven gebruiken

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:11

Ik heb een soort badshampoo gebruikt, geen last van irritatie of wat anders gehad, en me haffies staart is van pikzwart naar spierwit gegaan
ik zal zo wel kijken welk merk.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:13

ik gebruik meestal altijd baby shampoo ...voor me paard ze bruine staart.....ze staart word er mooi zacht en mooi wit van...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:16

Lijkt me onzin hoor, dat het schadelijk zou zijn.... Ik gooi het altijd bij de was en niemand heeft er last van (geven ze ook zelf aan één schepje bij iedere was). Je verdunt het toch heel erg (dat is iets heel anders dan je haren bleken met peroxide, dat is véél geconcentreerder). Er is trouwens nu ook Vanish Oxi Action White, misschien gaat het daar nog beter mee....

Trouwens, je wast toch niet iedere dag de staart en/of benen, maar alleen af en toe ? Gewoon doen!

Ik was er altijd de witte broeken mee na een wedstrijd en die zijn dan weer helemaal spierwit.

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:17

@ buster4ever: als ie een bruine staart heeft die wit wordt van babyshampoo is er iets flink mis

mo_mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:20

Whispertje schreef:
@ buster4ever: als ie een bruine staart heeft die wit wordt van babyshampoo is er iets flink mis

hahahaha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:38

Lijkt me ietwat chemisch en ik zou het niet rond de staartwortel gebruiken. Zilvershampoo / Biotex werkt ook perfect!

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:22

Dit lijkt me nou niet bepaald de soort "shampoo" wat ik voor een schimmel zou gebruiken, zilvershampoo e.d. lijken me wel wat beter voor de huid en het haar.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:44

Maar voor die punten is het wel een goede

Biotex en zilvershampoo krijgen de uiteindes van mijn pony haar staart gewoon niet wit! Het blijft viezig groen/bruin/geel

Dus ik denk dat ik het zeker wel een keer ga proberen, maar ik zou het idd niet zo gauw op huid doen. Alleen het puntje van de staart kan weinig kwaad, en daarna doe ik er altijd goed creme spoeling in.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:47

Ik denk dat zo´n middel aardig agressief en hardnekkig is op den duur!
Zo is het namelijk ook slecht om je dekjes met Biotex te wassen ivm brandplekken op de rug van het paard...
Ik zou het eerlijk gezegd toch maar met een ander middeltje proberen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:50

Wil de staart van een schimmel echt wit hebben, moet je gewoon wekelijks wassen.
Ook al heb je geen wedstrijden.

Toen ik Kawa nog wedstrijden reed, waste ik op de week van concours vaak op woensdag zijn staart, ff vlug met gewone shampoo.
Op zaterdag 2x met groene biotex (10 min in laten trekken)
En dan nog eens met zilvershampo (10 min in laten trekken)

In de weken dat ik niet ging, waste ik toch 1 keer per week met biotex.

Dan hou je het bij en heeft je paard een spierwitte staart.

Nu ga ik niet meer op concours en was ik ook alleen maar als het te erg voor woorden is en zelfs een schande in de wei.
Maar nu krijg ik hem ook niet meer spierwit

Lukt dat wel met een of ander wasmiddel.
Lijkt het mij ook te agressief.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:49

Cyntje schreef:
Ik denk dat zo´n middel aardig agressief en hardnekkig is op den duur!
Zo is het namelijk ook slecht om je dekjes met Biotex te wassen ivm brandplekken op de rug van het paard...
Ik zou het eerlijk gezegd toch maar met een ander middeltje proberen...

Agressief moet het ook wel zijn, anders krijg je hem nooit schoon.
Overigens gaat het hier (bij mij teminste) om het uiteinde van de staart (de rest is gewoon wit te krijgen met shampoo), dus het komt niet eens in de buurt van de huid.

Het lijkt mij trouwens sterk dat je je dekjes niet met biotex mag wassen, het is immers een was middel. Wij krijgen toch ook geen brandplekken als we onze kleding daarmee voorweken? Uiteraard moet je goed uitspoelen, maar dat moet met alles want met gewone zeep krijg je net zo hard irritaties als je niet (goed) uitspoelt.

runningkawa schreef:
Wil de staart van een schimmel echt wit hebben, moet je gewoon wekelijks wassen.
Ook al heb je geen wedstrijden.

Dat is het plan ook (ik gooi er een staartzak om ook), maar je moet dan toch beginnen met een witte staart