Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sibold schreef:Ben allang blij dat ik niet de enige ben
Waar heb jij die rugband vandaan? En heb je dan geen kans dat je spieren verslappen, of heb je hem alleen met rijden aan/om?

Billy schreef:Het advies om wel of niet paard te rijden houdt denk ik verband met de aard van de rugklachten.
Iemand met een hernia is heel wat anders als iemand met bv scoliose of ischias.
Cowgirl schreef:Ik begin nu een beetje te twijfelen aan jou zadel , aan hoe jou paard loopt of nog beter hoe zit jij op je paard.
Heb je ook op andere paarden klachten? Of op andere zadels?
Heb je de klachten ook als je zonder zadel rijd?
. Cowgirl schreef:Ik begin nu een beetje te twijfelen aan jou zadel , aan hoe jou paard loopt of nog beter hoe zit jij op je paard.
Heb je ook op andere paarden klachten? Of op andere zadels?
Heb je de klachten ook als je zonder zadel rijd?
figuur waardoor ik altijd zere heupen had (schijnen meer vrouwen last van te hebben met dat zadel). Dat het niet op Sib paste was een ander verhaal. Op andere paarden heb ik ook last, op de tank, die toch wel heel vlak tolt zelfs meer...
aan mijn zadel kan het bijna niet liggen -deze zit een stuk lekkerder dan die ik hiervoor had en deze is ook niet scheef gereden- en aan hoe ik erop zit vrees ik ook niet, heb in april nog een weekend les gehad van een ijslandse en die vond mij meer dan voorbeeldig om mijn knol zitten
Toen had ik ook nog geen last zoals ik dat nu heb. Nog wat over het paard, een laterale knol (zoals ik die heb) is inderdaad funest voor de rug. Hoewel ik in zwijnenpas weinig last heb, in draf des te meer... heeft voornamelijk te maken met de beweging van het ruggegraat van het paard, heeft een paardentherapeut me uitgelegd.