Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 12:27

Hoi Hoi,

Ik ben wel benieuwd wat jullie van het rijden in het weiland vinden.

Ik rijd altijd in het weiland omdat wij geen bak hebben.

Ik rijd alleen in de bak als ik les heb bij me instructise dan rijd ik in de bak.

Maar me paard rijd in de bak beter dan in de weide. In de bak wilt hij echt aan het werk.
Maar in de weide minder, en is hij wat ongeconstreerd bezig.

Wat vinden jullie??

(ik weet niet als ik dit goed plaats..)

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:19

Als de bodem goed is, kan je best in een weiland rijden. Bij ons hebben we veen/kleigrond en kan je dus meestal niet in de wei rijden. Het is dan drassig en glad. Bij zandgrond kan het meestal wel goed (een vriendin in Noord Holland kan bijna altijd rijden op de wei; zij heeft ook geen bak).

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:24

Wij rijden altijd in de wei.
ze zijn dan best wel geconcentreerd. Maar we kunnen stiekum ook niet wachten tot de bak komt
Beide lopen ze wel fijn op , maar thuis hebben we nog geen bak.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:27

Wij reden eerst wel eens in de wei toen we nog niet bij de ponyclub konden maar ik vind het toch minder fijn ben altijd bang dat ik uitglij

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:33

Als het regent is het wel een nadeeel Is het altijd wel wat te glad..

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:35

ik rijd ook op weiland of platgereden maisland, de weide is bij nat weer wat glad, dan rijd ik op het maisveld. dat is niet zwaar omdat het platgereden is met een of ander iets maar laat wel aardig wat vocht door zodat het niet zeiknat is.
als het weer heel slecht is of als het vriest ga ik naar een binnenbak. die is 10 minuten met de vrachtwagen

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:36

ik rij zo nu en dan een paar keer per week in de wei. Heb ook eventueel een bak tot beschikking, maar het weiland is lekker lang zodat mijn paardje even lekker kan galopperen Zowel in de wei, in de bak en met buiten rijden is ze geconcentreerd. Af en toe niet, dan heeft ze ook wel een erge bui

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:05

In de bak moeten ze ook meer werken, het is zwaarder waardoor ze alles extra moeten gebruiken.
In het weiland is het verschillend, maar dan loopt het paard altijd een stukje soepeler (als het niet glad is of hard) doordat het minder zwaar is.

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:22

ik rij bij me ene verzorgpaard in de bak en bij een andere is er geen bak dus dan op het weiland (of buitenrit:P) Als een wieland droog is is het wel voor een paard prettiger, met veel modder glijden ze steeds weg, en dat is niet slim. In het weiland zijn sommige paarden juist heel druk en andere juist heel erg sloom..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:42

zand op de wei kan misschien helpen om beter te trainen. maar ik rijd nu in een bak in de buurt, vind dat toch het fijnste maar in de wei spring ik weer,dat is dan weer handiger.

Mi_Amore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:26

Mijn paard loopt juist beter op de wei dan in de bak

Als het een 'makkelijke' en vlakke wei is, is het natuurlijk leuk om erop te rijden...

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:28

Als de bak er niet uitziet dan kiezen we voor het weiland. Die is meestal in een best wel goede conditie.. Alleen zijn ze dan wel wat drukker..

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:31

Ik rijd ook altijd in de wei, dat vind Saar alleen niet zo leuk, dus maken we vaker buitenritten

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:33

Als de grond niet te nat is vind ik het wel kunnen reed vroeger zelf ook in het weiland. Je raakt eraan gewend. Was wel wennen toen ik bij de buren in de bak mocht is toch heel anders.

Marlon91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:37

Wij hebben ook geen bak dus ik rij altijd in het weiland.
Alleen met les rij ik op de ponyclub en dan dus wel in een bak.

Lady_Sharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:39

Mijn oudere zus is een x in het weiland gaan rijden omdat ze geen zin had om in de bak te rijden . is met paard en al onderuitgeklapt .
en had een zware hersenschudding , doet het nooit meer .
Ik heb het zelf ook een keer gedaan .. met mijn pony
maar dat ging wel ok ..

rick_erika

Re: Rijden in een weiland.. ( Als je geen bak hebt )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:44

Ik heb geen bak, en inderdaat ik heb het zelvde probleem, op de wei is hij niet geconcentreerd en kijkt de heletijd om zich heen, hij loopt niet lekker en ontspannen. dit is echt vervelend.
Ik moet 15 min stappen om bij een bak te komen en dat doen we dan ook maar regematig.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:29

Lady_Sharon schreef:
Mijn oudere zus is een x in het weiland gaan rijden omdat ze geen zin had om in de bak te rijden . is met paard en al onderuitgeklapt .
en had een zware hersenschudding , doet het nooit meer .
Ik heb het zelf ook een keer gedaan .. met mijn pony
maar dat ging wel ok ..

idd.. zoiets heb ik ook een keer meegemaakt.. ik was het niet maar het was iemand op de manege, ze reed in het weiland (we hadden springwedstrijd) en toen glee ze uit in de bocht en toen lag ze met het been onder haar paard, het paard liep ook nog mank in het begin, ze heeft er best lang las van gehad maar gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:55

Ik rijd bijna altijd op het weiland.
Ik heb geen bak, wel een padock, maar die is net even te smal voor het mooie dus dat doe ik alleen als het heel erg nat is is onwijs waaid op het weiland(de padock is op het erf tussen de bomen).

Mijn pony's lopen er super op en weten niet beter. Ze vinden het raar als ze in een bak komen .

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:08

Je kan makkelijk in een weiland rijden, ik reed eerst ook altijd in de wei toen ik nog geen bak had. Dus tja.. je moet tog wat he.. haha

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:29

Ik heb wel een bak maar die is piepklein en de bodem is vreselijk.
Ik rij dus ook altijd in de wei. Gaat prima hoor, paard weet niet beter dus concentratie is goed.

Maar stiekem zou ik heel graag een goede bak hebben.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:47

Heb ooit eens gelezen dat je niet in een weiland moet gaan rijden omdat je paard dat als 'vrij' stuk ziet.. Dus een stuk waar ie niet hoeft te werken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:51

in de weide rijden is leuk, maar ik had een keer de teugel niet goed terug vastgemaakt:PTsja je kan wel raden wat er dan gebeurd

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:02

Ik moet altijd in een weide rijden, ik heb thuis geen ruimte voor een bak en ik wordt met mijn aanspanning niet toegelaten bij maneges/pensionstallen.

Ik doe het al jaren zo, gaat perfect! Mijn bijrijder rijdt ohz ook liever in de wei dan in de bak, ivm. de grootte van de weide.

Anoukdb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:35

Ik rijd ook altijd in de wei.. als het geregend heeft is het soms wat meer uitkijken omdat het glad is, maar in de zomer geen problemen mee.